Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #1 Skrevet 7. august 2019 Vi(unga og jeg) Ăžnsker oss katt, men mannen har hatt det fĂžr og forbinder det med klatring og Ăždelagte gardinerđ Hva er mest pes med Ă„ ha katt egentlig? Anonymkode: f664b...bdd
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #2 Skrevet 7. august 2019 Det er mest kos. Kattunger kan Ăždelegge noe, men det kan dere jo styre litt. Den bĂžr jo ha et trygt rom Ă„ bo i nĂ„r dere ikke er der og pĂ„ natta mens den er liten. MĂ„ holdes inne ihvertfall et halvt Ă„r pga stedsansutvikling. OgsĂ„ mĂ„ dere jo ha skikkelig pass om dere skal bort noe mer enn ei natt. Jeg syntes det var mest pes dette med innvollsorm, luring og spying inne. Har alltid hatt katter som jakter mye, sĂ„ de har fĂ„tt raskt mark og kastet opp diverse pelsballer og fjĂŠrđłđ± Mark dinglende i rompa er skikkelig kvalmtđ€ą Vi kuret ofte ogsĂ„đ Masse kos da og moro, barn har godt av dyr i huset. Husk vaksiner og ID chip/Ăžretatovering! Lykke tilđ» Anonymkode: 2f491...a83
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #3 Skrevet 7. august 2019 Kommer an pÄ katten. Med noen raser er det hÄrene. Hos en venninne av meg blir man dekket av hÄr selvom hun stÞvsuger masse. Med andre er det nÄr de stadig hjembringer levende fangst for Ä leke med den pÄ stuegulvet. Kjenner en katt som fanger alt fra frosker og mus til fugler og ormer og tar dem levende med inn i huset. Med andre igjen er det klatringen. I alt fra gardiner og bokhyller til juletre. Jeg tror ikke du har noen garantier for mye avhenger av den enkelte katt.  Anonymkode: cd6f1...a63
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #4 Skrevet 7. august 2019 Viktigste av alt om du skaffer deg katt er Ä kastrere samt det Ä vaksinere. Jeg har hatt katter av ulike sjangere, den 4 mnd katten jeg har nÄ er det mest kosete jeg har vÊrt borti, klatrere ikke i noe og sover nÄr jeg er borte. Har selskap av bikkja nÄr jeg er pÄ jobb. Anonymkode: 85a65...dcd
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #5 Skrevet 7. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi(unga og jeg) Ăžnsker oss katt, men mannen har hatt det fĂžr og forbinder det med klatring og Ăždelagte gardinerđ Hva er mest pes med Ă„ ha katt egentlig? Anonymkode: f664b...bdd Alle mĂ„ vĂŠre enige hvis en familie skal ha dyr... Anonymkode: 87432...a00
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #6 Skrevet 7. august 2019 Kos for deg, pes for naboen. Anonymkode: bb8c5...ec9
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #7 Skrevet 7. august 2019 Ulemper med Ă„ ha dyr er ansvaret. Vanskelig nĂ„r man skal pĂ„ ferie. MĂ„ alltid finne ut noen som kan passe katten. Jeg har en katt pĂ„ 11 Ă„r. Han er en veldig fin katt. Kosete Ă„ elsker familien sin. Ulempen han klorer pĂ„ sofaen. Ellers er det bare kos. Blir tĂžft den dagen jeg ikke har pusen min lenger. Katten min er familie. Barnet mitt med pelsđ Anonymkode: 79068...4fe
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #8 Skrevet 7. august 2019 For oss var det mest styr med alle skadene. Har ikke tall pÄ hvor ofte den har kommet hjem med flenger, haltende ol. Har kostet oss tusenvis i dyrlegeregninger. Og ikke glemme alle nattetimer jeg har vÄket over skadet katt med vi har ventet pÄ dyrlegen skal Äpne kontoret. Anonymkode: 63fb9...085
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #9 Skrevet 7. august 2019 Mange ting kan sees pĂ„ som en ulempe, men det handler om hvordan man velger Ă„ se pĂ„ det. Som galne kattunger, kattehĂ„r overalt, utgiftene, at man blir mer lĂ„st - altsĂ„ avhengig av pass om man skal bort, kanskje kloring og biting, dokasser og evt bekymre seg for naboer(đ). Alle disse tingene hĂžrer med og man tar pĂ„ seg et ansvar for et liv. Jeg har alltid hatt katt, pr i dag har vi 4 stk, og vi er fosterhjem for dyrebeskyttelsen. Vi har laget kattegĂ„rd slik at de ikke forsvinner, skadet eller plager naboer. Jeg kan ikke forestille meg Ă„ leve uten katter, de gir meg sĂ„ utrolig masse, og jeg skulle Ăžnske de ikke var sĂ„ "hatet" av alle de som ikke liker katter. Katter har alle sin egen personlighet, noen er kosete, andre ikke, noen er aktive og andre ikke, noen er sosial og andre ser man kun nĂ„r de vil ha mat. Jeg driver mest med redde katter, altsĂ„ ville katter, "alle" sier, eller sa, at det ikke er hĂ„p for dem. De gjemmer seg, freser, slĂ„r og biter, men gi dem tid og de snur sĂ„ fullstendig. De aller fleste katter er gode, sĂ„ de skulle absolutt hatt en stĂžrre verdi i samfunnet. Det viktigste av alt er kastrering, chippe og vaksinere, og forsikre! Om man bare tenker kos bĂžr man kanskje ikke skaffe seg katt, det krever egentlig endel, men om man tar hele ansvaret sĂ„ syns jeg det er supert. Anonymkode: fbc73...509
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #10 Skrevet 7. august 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: For oss var det mest styr med alle skadene. Har ikke tall pÄ hvor ofte den har kommet hjem med flenger, haltende ol. Har kostet oss tusenvis i dyrlegeregninger. Og ikke glemme alle nattetimer jeg har vÄket over skadet katt med vi har ventet pÄ dyrlegen skal Äpne kontoret. Anonymkode: 63fb9...085 Forsikring!.. Anonymkode: fbc73...509
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #11 Skrevet 7. august 2019 Mye pes nĂ„r de er kattunger synes jeg. Klorer pĂ„ alt, henger i gardinene, spinner rundt og er helt crazy, sparker kattesand ut av dokassa, bĂŠsjelukt nĂ„r de gĂ„r pĂ„ dođ De roer seg jo stort sett nĂ„r de blir stĂžrre da. Anonymkode: 3c415...e38
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #12 Skrevet 7. august 2019 For meg var det mest kos. Hadde en rolig hjemmekjÊr jentepus som var stort sett inne om nettene. Men hun var ikke sÄ kosete, likte ikke Ä ligge i fanget, likte ikke andre mennesker og var sky ovenfor andre. SÄ vÊr klar over at ikke alle katter er sosiale kosekatter. Men jeg var uansett veldig glad i min og savner henne ofte. Opplevde aldri klatring og Þdelagte gardiner. Men hun hadde desverre en forkjÊrlighet for strietapeten i gangen. Hun jaktet og, kom inn med levende fugl, spydde opp en halv mus i gangen, spiste en stÄlorm rett foran meg. Naboen sin katt spaserte forbi her ute for ikke sÄ lenge siden, med en sprellende stÄlorm i munnen. Dette er de mindre sjarmerende sidene med Ä ha katt, de er rovdyr som jakter. Men det som jeg syntes var mest pes med katt, med dyr generelt, er at man ikke bare kan reise bort uten Ä organisere pass. Anonymkode: ec66c...d83
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #13 Skrevet 8. august 2019 Katt er kos hvis forholdene ligger til rette for Ä ha katt. Vi har f.eks. ikke gardiner, sÄ de blir ikke fillete, og kattene fÄr bare gÄ «fritt» i huset nÄr vi er hjemme. Jeg har mÞbler jeg er glad i, og redd for at kattene skal klore det i stykker. PÄ natta og mens vi er pÄ jobb er kattene enten ute, eller inne pÄ et rom hvor de har mat, vann, seng, klorebrett og kattedo. Vi bor pÄ fem mÄl tomt og naboene bor ogsÄ spredt pÄ store tomter. SÄ vÄre katter plager ikke andre (jeg har spurt, flere ganger, og bedt dem gi beskjed om noe skjer), og andres katter plager ikke oss. à ha katt i tettbygd strÞk er pes, bÄde for naboer og katteeiere med omtanke for sine omgivelser. à anskaffe et dyr som er til sjenanse for naboene burde ingen gjÞre, av hensyn til bÄde dyr og mennesker.   Anonymkode: a861f...67d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #14 Skrevet 8. august 2019 Mer pes enn kos synes jeg. FÞr de kan gÄ ut er det mye gris med kassa, tÞmme bÊsj, inn i mellom spyr de, klorer pÄ ting og tang. Kommer hjem med mus ...Har verdens sÞteste katt altsÄ, men hadde jeg valgt igjen hadde jeg ikke skaffet meg katt. Anonymkode: 283b5...169
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #15 Skrevet 8. august 2019 Hvis mannen din synes at klatring i gardiner er sÄ mye pes at det ikke er verdt Ä ha katt, sÄ tenker jeg at dere kanskje ikke bÞr ha katt. Selv synes jeg katt er mer kos enn pes. Men sofaen vÄr er fillete, og senest i natt mÄtte jeg opp og tÞrke kattespy. I tillegg har han lang pels som er en evig kamp mot flokene. Og han blir sÄ stresset av Ä kjÞre bil at han fÄr diaré. Andre katter drar hjem mus, blir skadet, herper gardiner, plager naboer, er syke og krever stell. Men allikevel synes jeg katt er mindre jobb enn for eksempel hamster og gullfisk som vi hadde fÞr. Katten er masse kos. Barna elsker den. Barnas venner elsker den. Han dilter etter, prater, elsker kos og er glad for Ä se oss. Anonymkode: 48860...9a5
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #16 Skrevet 8. august 2019 Kattunger er pes.. driter overalt og henger i gardinene. Adopter en rolig kastrert en fra dyrebeskyttelsen. Da har man pÄ en mÄte en garanti ogsÄ pÄ personligheten. Vet aldri hvordan en katt blir. Vi har katt nÄ som vi er veldig glad i.. men den er litt redd barna sÄ den lÞper fort ut og er litt smÄredd. Selv om vi alltid har vÊrt snill mot den alle sammen.. veldig sÊr og kan bare ligge i mitt fang. Kastrering koster ca 1500. KjÞper man en fra dyrebeskyttelsen hjeloer man en katt for Ä fÄ et godt liv samtidig som de er kastrerte nÄr man fÄr de. Verden trenger ikke flere katter nÄ. Kattunger blir veldig fort store uansett og er veldig mye jobb. De drar sanda utover hele huset. Vi bor pÄ landet. Har en katt som vi slipper ut som er ute veldig mye. Roper pÄ den sÄ kommer den inn. Naboene passer den nÄr vi er borte. Og den fanger masse mus sÄ vi har ikke hatt en eneste mus i kjelleren engang etter han kom hit. Anonymkode: 8dc63...ca1
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #17 Skrevet 8. august 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Forsikring!.. Anonymkode: fbc73...509 HĂžres ikke kastrert ut Anonymkode: 8dc63...ca1
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #18 Skrevet 8. august 2019 Det som er mest pes med katt er Ä finne noen som kan ta seg av den i ferier om man ikke skal et sted man kan ha den med Anonymkode: 0f5a2...896
Anonym bruker Skrevet 8. august 2019 #19 Skrevet 8. august 2019 Katt er det letteste dyret Ä eie. Men med kattunger er det et styr, men de vokser fort. Men ingen katter er like sÄ ikke godt Ä si hvor mye jobb det blir med deres. Husk at en katt kan leve leeeeenge. VÄr er 11 Är, kunne aldri klart meg uten han †Anonymkode: 21415...9de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ