Gå til innhold

Var hun fremdeles "smittsom"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjefen min lå med omgangssyken i helgen. På mandag og igår var jeg på møte med henne og møterommet var lite så satt nære hverandre. Nå sitter jeg på jobb og blir mer og mer kvalm. Mulig å bli smittet så lenge etter? 😕

Anonymkode: 037c4...d49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inkubasjonstiden var nok før helgen. Og da er man også smittsom.

Anonymkode: b19cb...5ea

Skrevet

Man er smittsom i opp til 48 time fra sist man kaster opp/diaré.

Anonymkode: e3252...e39

Skrevet

Ikke utenkelig at du gjør deg selv kvalm, ved å fokusere på sannsynligheten ved at du er syk fordi hun var syk i helgen. 

Anonymkode: 1771e...e99

Skrevet

Jeg har ikke tenkt på det i det hele tatt før jeg begynte å bli uggen nå :) jeg var ikke på jobb før helgen så om hun var smittsom da har ikke noe å si for min del

Skrevet

Placebo?

Anonymkode: fc071...46d

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Inkubasjonstiden var nok før helgen. Og da er man også smittsom.

Fungerer ikke slik med omgangssyke. Man er smittsom i opp til ca. 36- 48 timer etter at man har kastet opp. 

Anonymkode: 0a16f...e12

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fungerer ikke slik med omgangssyke. Man er smittsom i opp til ca. 36- 48 timer etter at man har kastet opp. 

Etter man kastet opp SIST, I might add. 

Anonymkode: 87aa8...276

Skrevet

«Smittsom»? Enten er man smittsom eller så er man ikke det. Man er aldri «smittsom».

Anonymkode: 16c62...225

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man er smittsom før første oppkast også. Det er derfor den går på omgang...

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sjefen min lå med omgangssyken i helgen. På mandag og igår var jeg på møte med henne og møterommet var lite så satt nære hverandre. Nå sitter jeg på jobb og blir mer og mer kvalm. Mulig å bli smittet så lenge etter? 😕

Blir kvalm bare jeg hører at noen av barna i barnehagen jeg jobber har omgangsjuka. Har ikke hatt det på 4 år, til tross for å ha blitt spydd på, hatt barn med omgangsjuka på fanget maaange ganger og hatt egne barn med det hjemme. Men kvalm blir jeg alltid.... 

Anonymkode: 2d457...210

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jepp. Hun burde holdt seg hjemme mandag og tirsdag hvis hun var syk på søndag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...