Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #1 Skrevet 7. august 2019 Til mat og bensin. Jeg må spare da mine søknader hos nav ikke er ferdig behandlet før om 3 uker. Tidligst. Jeg har foreløpig spist ris og supper jeg har i skapet. Har ikke råd til kjøtt, det ser jeg jo. Barna kommer hjem om 11/2 uke og jeg må da ha råd til at de skal kunne få vanlig mat. Jeg har spist minimalt de siste ukene for at barna skal få mat. Sier at jeg ikke er sulten og sånn. Snart tom for gjær og mel er jeg også. Og pålegg. Kan man leve på ris og supper i lang tid? Anonymkode: 61f5d...839
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #2 Skrevet 7. august 2019 Kjøp inn en billig ost og hvetemel å lag en haug med pizzahorn med ost og tomatsaus, ellers kan du fint leve på ris og havregrøt. Anonymkode: c4bda...1cb
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #3 Skrevet 7. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Til mat og bensin. Jeg må spare da mine søknader hos nav ikke er ferdig behandlet før om 3 uker. Tidligst. Jeg har foreløpig spist ris og supper jeg har i skapet. Har ikke råd til kjøtt, det ser jeg jo. Barna kommer hjem om 11/2 uke og jeg må da ha råd til at de skal kunne få vanlig mat. Jeg har spist minimalt de siste ukene for at barna skal få mat. Sier at jeg ikke er sulten og sånn. Snart tom for gjær og mel er jeg også. Og pålegg. Kan man leve på ris og supper i lang tid? Anonymkode: 61f5d...839 Søk nødhjelp mens du venter på behandling av søknaden. Anonymkode: edcaf...673
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #4 Skrevet 7. august 2019 Jeg levde på ris og havregrøt i 3 mnd en gang, og tok ingen skader av det. Havregrøt er jo billig, metter bra, og mer næringsrikt enn ris. Anonymkode: efdb6...f04
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #5 Skrevet 7. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Søk nødhjelp mens du venter på behandling av søknaden. Anonymkode: edcaf...673 Man får ikke det med penger på kontoen Anonymkode: 61f5d...839
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #6 Skrevet 7. august 2019 Her har jeg plukket bringebær, nyper, rips og plommer. Og fisket noen makrell. Har du hage eller mulighet til å gå ut og plukke/fiske et sted? Anonymkode: e4fe9...45b
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #7 Skrevet 7. august 2019 Når ungene kommer vil de kanskje gjerne ha brød? Kjøp Kneip til 7.90 - de fungerer kjempefint, spesielt hvis de ikke blir tørre (fryse, ta opp det du trenger). Bruk billigst mulig pålegg- sjokoladepålegg til 10 kr eller det billigste syltetøyet. Ikke det sunneste pålegget, men går fint for noen dager. Du kan fint leve på havregryn og ris et par uker- selv om det er kjedelig. Er jo også mulig å plukke litt bær nå. Lykke til! Anonymkode: 95112...6b4
sug lut Skrevet 7. august 2019 #8 Skrevet 7. august 2019 Halvprishjørnet hos Rema og Kiwi anbefales. Får du tak i kjøttpålegg som går ut på dato kan det freses og strøs over supper eller grønnsakformer. Rotgrønnsaker, poteter og løk er masse mat for lite penger. Lag rotmos, eller ovnsbakte grønnsaker (favoritt, vi spiser det ofte som hovedrett, en svær form med gulrøtter delt på langs to ganger, tynne skiver av søtpotet, løk i båter, potetbåter, osv og olje over og krydder på). Potet og løk i form er også kjempegodt, potet i skiver og løkringer, hell over sammenpisket melk og egg, salt og pepper. Bær og sopp? Tomatsuppe og spinatsuppe fra pose med hardkokte egg i båter.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #9 Skrevet 7. august 2019 Om du har mulighet til det, fisk! Makrell er det mye av for tiden, og du trenger ikke reise ut på havet for å få det. Stå på ei flytebrygge, svaberg, bru eller lignende. Lån ei fiskestang om du ikke har det selv. Hvis du liker sopp, så er det tiden for det. Bær er det i massevis, både i skogen og i hager. Kanskje noen du kjenner har overfylte ripsbukser de gjerne deler av. Anonymkode: 5ad61...683
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #10 Skrevet 7. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Når ungene kommer vil de kanskje gjerne ha brød? Kjøp Kneip til 7.90 - de fungerer kjempefint, spesielt hvis de ikke blir tørre (fryse, ta opp det du trenger). Bruk billigst mulig pålegg- sjokoladepålegg til 10 kr eller det billigste syltetøyet. Ikke det sunneste pålegget, men går fint for noen dager. Du kan fint leve på havregryn og ris et par uker- selv om det er kjedelig. Er jo også mulig å plukke litt bær nå. Lykke til! Anonymkode: 95112...6b4 Grunnen til at jeg skal bruke så lite er for jeg skal ha noe når barna kommer hjem. De liker ikke sjokoladepålegg og syltetøy. Men jeg kjøper makrell i tomat fra rema og leverpostei og servelat. Og agurk og tomat spiser de mye av. Men nå er det snakk om mat til meg selv Anonymkode: 61f5d...839
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #11 Skrevet 7. august 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du har mulighet til det, fisk! Makrell er det mye av for tiden, og du trenger ikke reise ut på havet for å få det. Stå på ei flytebrygge, svaberg, bru eller lignende. Lån ei fiskestang om du ikke har det selv. Hvis du liker sopp, så er det tiden for det. Bær er det i massevis, både i skogen og i hager. Kanskje noen du kjenner har overfylte ripsbukser de gjerne deler av. Anonymkode: 5ad61...683 Ikke mulighet for å fiske. Er fiskeforbud her nå. Jeg har plukket en del bær, men jeg kan ikke leve på det så lenge. Rips og tyttebær er jeg allergisk mot og for mye blåbær er ekte slankekur. Men jeg kan dra i butikken og kjøpe ris. Det er billig. Anonymkode: 61f5d...839
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #12 Skrevet 7. august 2019 Ja, du kan fint leve av det i 2 uker, men det blir jo veldig ensformig, spesielt hvis du allerede har levd på det en stund. Hvor mye av de 500 kan du maks bruke på mat da? Har du Spar i nærheten, så har de 10 kroners tilbud nå og selger 6 pack med egg til 10 kroner. De har og fiskegrateng til 10 kr. Kiwi har og billig fiskegrateng, rundt 11 - 13 kr hvis jeg ikke husker helt fel. Hvis jeg har litt tilbehør, så har jeg den til 2 middager. Sier som sug lut, 50% boksene hos kiwi og rema kan inneholde mye bra. Hvis du går der seint på kvelden, så holder de gjerne på å finne frem varer med kort holdbarhet. Går du der på fredag eller lørdags kveld så kan det ofte være ekstra mye bra, med flere dagers holdbarhet, pga helga. En pakke husmann knekkebrød eller en rema 1000 kneip og en boks leverpostei, gir noen måltider. Havregryn er billig og drøyt. 1 kg first price makaroni er og billig. Stekt ris med 1 egg og litt løk er godt og billig. Anonymkode: f705c...ac2
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #13 Skrevet 7. august 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, du kan fint leve av det i 2 uker, men det blir jo veldig ensformig, spesielt hvis du allerede har levd på det en stund. Hvor mye av de 500 kan du maks bruke på mat da? Har du Spar i nærheten, så har de 10 kroners tilbud nå og selger 6 pack med egg til 10 kroner. De har og fiskegrateng til 10 kr. Kiwi har og billig fiskegrateng, rundt 11 - 13 kr hvis jeg ikke husker helt fel. Hvis jeg har litt tilbehør, så har jeg den til 2 middager. Sier som sug lut, 50% boksene hos kiwi og rema kan inneholde mye bra. Hvis du går der seint på kvelden, så holder de gjerne på å finne frem varer med kort holdbarhet. Går du der på fredag eller lørdags kveld så kan det ofte være ekstra mye bra, med flere dagers holdbarhet, pga helga. En pakke husmann knekkebrød eller en rema 1000 kneip og en boks leverpostei, gir noen måltider. Havregryn er billig og drøyt. 1 kg first price makaroni er og billig. Stekt ris med 1 egg og litt løk er godt og billig. Anonymkode: f705c...ac2 Ca halvparten på mat. Har brukt opp nesten alt av mat, så jeg har ikke noe å ta fra skapene heller. Alt jeg kan selge er solgt, inkludert TV og telefoner. Beholdt dataen da den er gammel og jeg må søke jobber. Har rema som nærmeste butikk, men ikke i gangavstand om jeg skal ha mer enn et par ting. Kan ikke bære tungt eller gå særlig langt da jeg har ryggskade. må ha bensin så jeg kommer meg til de avtalene jeg har med nav og det er 10 min kjøring unna. Anonymkode: 61f5d...839
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #14 Skrevet 7. august 2019 Rugsprø var nede i 5 kr pakken på Rema her i dag, er vel 20 stk i hver pakke. Anonymkode: 6c666...25d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #15 Skrevet 7. august 2019 Mente ikke at du bare skal sitte og gomle bær altså, men kan blandes i havregrøt f.eks. Finnes det ikke noe hjelpegruppe der du bor? Der du kan spørre anonymt om å få litt mat. Anonymkode: 5ad61...683
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå