Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #1 Skrevet 6. august 2019 Ser at det florerer både av kvinner som driver med negldesign og etterspørsel av private negldesignere. Jeg skjønner ikke helt, er det lov å drive med negldesign uten å være selvstendig næringsdrivende og uten å skatte av inntektene? Jeg vet om flere i byen her jeg bor som driver med det ved siden av full jobb. Skjønner liksom ikke helt hvordan de som har salonger og jobber fulltid som det får det til å gå rundt med alle disse som driver «svart»? Er ikke det svart arbeid? Anonymkode: 73adf...5db
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #2 Skrevet 6. august 2019 Det er jo ikke automatisk svart arbeid selv om det er en ekstrajobb? For en merkelig problemstilling? Anonymkode: dc187...db1
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #3 Skrevet 6. august 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke automatisk svart arbeid selv om det er en ekstrajobb? For en merkelig problemstilling? Anonymkode: dc187...db1 Jeg skrev svart i anførselstegn nettopp fordi jeg ikke vet om det regnes som svart arbeid. Men hvis ikke det er svart, hva er det da? Alle inntekter skal vel registreres til skatteetaten? Anonymkode: 73adf...5db
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #4 Skrevet 6. august 2019 Nei, inntekt fra hobby er skattefritt. Du kan lese mer om det fra lenken. Tommelfingerregel; Det blir ikke næringsvirksomhet før det er mulig å leve av, og dermed skattepliktig. https://www.prosent.no/okonomi/skatt/ma-jeg-betale-skatt-av-hobbyinntekt/ Anonymkode: 5632f...7e9
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #5 Skrevet 6. august 2019 Det er også mange som baker kaker og strikker. Hobby er hobby. Anonymkode: 4bed0...11a
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #6 Skrevet 7. august 2019 Du kan ha «hobbyvirksomhet» det er opp til en viss grense til en må skatte av det.. Anonymkode: 2143d...90c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #7 Skrevet 7. august 2019 Har to venninner som driver med dette ved siden av full jobb, og begge har blitt meldt inn av mennesker som mener at «dette kan ikke være lov». Ingen av dem hadde selvfølgelig noe å skjule, og alt var i orden. Men er alltid noen som skal stikke nesen i andres saker og mene og synse, uten å egentlig ane hva de snakker om. Anonymkode: 48c71...817
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå