Gå til innhold

Sykehuset ignorerte meg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde blodpropper. Dvs jeg ble innlagt med lungeembolier etter at sykehuset gjorde en feil. 

Under oppholdet klaget jeg over store smerter i leggen (blodpropp i leggen), de ignorerte det og bagatelliserte det. 

Endte opp med at ene benet mitt fikk nedsatt funksjon og at jeg fikk traumer og langt sykehusopphold. 

Kan de bare gjøre som de vil de, da, uten at det får konsekvenser?? for andre enn pasientene

Anonymkode: cc030...b8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kontaktet pasientskadenemda, eller søkt pasientskadeerstatning. 

Anonymkode: ecd7b...7f5

Skrevet

Ta kontakt med Pasientombudet, de kan hjelpe deg videre.

Og nei, de kan ikke ignorere slikt, men dessverre så gjøres det innimellom.

 

Anonymkode: ed230...52f

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde kontaktet pasientskadenemda, eller søkt pasientskadeerstatning. 

Anonymkode: ecd7b...7f5

 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta kontakt med Pasientombudet, de kan hjelpe deg videre.

Og nei, de kan ikke ignorere slikt, men dessverre så gjøres det innimellom.

 

Anonymkode: ed230...52f

Jeg har gjort det, fikk avslag

Anonymkode: cc030...b8c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

 

Jeg har gjort det, fikk avslag

Anonymkode: cc030...b8c

Da er det som det er.

Anonymkode: 89120...691

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Jeg har gjort det, fikk avslag

Anonymkode: cc030...b8c

Klag. Gå gjerne til media også, for det er viktig at slike saker blir gjennomgått og at de involverte lærer av det.

 

Anonymkode: ed230...52f

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Jeg har gjort det, fikk avslag

Anonymkode: cc030...b8c

Har du ikke fått en begrunnelse på avslaget? 

Noen ganger kan man ha en dårlig opplevelse uten at det er noen sin feil. 

Anonymkode: c06dd...36e

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du ikke fått en begrunnelse på avslaget? 

Noen ganger kan man ha en dårlig opplevelse uten at det er noen sin feil. 

Anonymkode: c06dd...36e

Dette 👆

Om du har klaget har de hatt innsyn i journalen din. Selv om du følte at de bagatellisere kan samtlige prosedyrer ha blitt fulgt. Det er ofte sprik mellom følelser og fakta. 

Anonymkode: 49d8e...86d

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette 👆

Om du har klaget har de hatt innsyn i journalen din. Selv om du følte at de bagatellisere kan samtlige prosedyrer ha blitt fulgt. Det er ofte sprik mellom følelser og fakta. 

Anonymkode: 49d8e...86d

Dessverre så er det også slik at journalen ikke forteller det som er sagt eller gjort. I de tilfellene er pasient rettsløs så lenge det ikke kan bevises at det er gjort feil. Det kan faktisk være feilbehandling eller at det har vært grov uaktsomhet fra leges side, og likevel kommer man ingen vei som pasient i slike tilfeller.

Jeg har selv vært lenge i en komplisert utredning. Det er helt utrolig hvor enormt mye feil som gjøres i journalføringen. Feilaktige diagnoser, feilaktige påstander om hva jeg har sagt eller symptomer jeg har. Det har lite om følelser å gjøre, det har med faktiske feil som gjøres fra leges side.

Så selv om Hi har fått avslag så kan hun likevel ha blitt utsatt for feil behandling, eller manglende behandling. Men det kan vi ikke avgjøre, for vi sitter ikke på journal og vi var ikke tilstede da hun ble behandlet. Kanskje ble alle prosedyrer fulgt, kanskje ikke.

Men å avfeie det med at det ofte er sprik mellom følelser og fakta, det er for lettvint, selv om det selvfølgelig i noen tilfeller kan være tilfelle også.

Anonymkode: ed230...52f

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Jeg har gjort det, fikk avslag

Anonymkode: cc030...b8c

Ingen ankemulighet?

Anonymkode: df297...374

Skrevet

Jeg har også varig skade pga manglende kompetanse hos lege og sykehus. Varig nedsatt gangfunksjon bl.a. Jeg har valgt å legge det bak meg, og leve så godt jeg kan. Føler med deg!

Anonymkode: 7778b...c7d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, dette applauderes ikke. Men siden det nå er over en halv million innvandrere fra Afrika og Asia i Norge, styrer de som de vil. Legeforeningen bl.a. er sterkt imot. Så ikke trekk inn dette her.

Anonymkode: 7778b...c7d

Øøøøh… Nei, det er det ikke. Det er 96.054 fra Afrika og 236.748 fra Asia med Tyrkia. Dersom man også regner med dem som er norskfødte, men har foreldre fra de aktuelle landene, er e noe flere. Men andelen i befolkningen gir da 2,5% fra Afrika/foreldre fra Afrika, og 5,9% er fra Asia/Tyrkia eller har foreldre derfra. Jeg tror neppe at 8% av befolkningen "styrer som de vil."

https://www.ssb.no/befolkning/statistikker/innvbef

 

Anonymkode: df297...374

Skrevet

Hvis du allerede var innlagt med lungeembolier og var under behandling for det, spiller jo blodproppen i foten ingen videre rolle. Da var du jo allerede under behandling - en behandling som virker på alle blodpropper. Det er også sannsynlig at lungeemboliene stammet fra proppen i beinet.

Anonymkode: d1220...04d

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette 👆

Om du har klaget har de hatt innsyn i journalen din. Selv om du følte at de bagatellisere kan samtlige prosedyrer ha blitt fulgt. Det er ofte sprik mellom følelser og fakta. 

Anonymkode: 49d8e...86d

Det står ikke i journalen.. Jeg har den selv

Anonymkode: cc030...b8c

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen ankemulighet?

Anonymkode: df297...374

orker ikke 😕

Anonymkode: cc030...b8c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du allerede var innlagt med lungeembolier og var under behandling for det, spiller jo blodproppen i foten ingen videre rolle. Da var du jo allerede under behandling - en behandling som virker på alle blodpropper. Det er også sannsynlig at lungeemboliene stammet fra proppen i beinet.

Anonymkode: d1220...04d

Nei. For jeg ble innlagt med propper senere som de ikke klarte å løse opp. 

Anonymkode: cc030...b8c

Skrevet

Skjønner ikke hva du spør om, hvis det er slik at du ikke «orker å anke». Det er jo der pasientenes muligheter til en ny gjennomgang ligger?

Anonymkode: bab57...a7c

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hva du spør om, hvis det er slik at du ikke «orker å anke». Det er jo der pasientenes muligheter til en ny gjennomgang ligger?

Anonymkode: bab57...a7c

Hvorfor i helvete skal man anke noe som bør være åpenbart? Jeg ber ikke om 100 000 kr, men om at de ser til helvete og skjerper seg.

Anonymkode: cc030...b8c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i helvete skal man anke noe som bør være åpenbart? Jeg ber ikke om 100 000 kr, men om at de ser til helvete og skjerper seg.

Anonymkode: cc030...b8c

Hvis det er åpenbart bør du jo anke, da vil du jo høyst sannsynlig få medhold i anken din.

Men hvis det er åpenbart synes jeg dt er rart at du fikk avslag i første omgang.

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. For jeg ble innlagt med propper senere som de ikke klarte å løse opp. 

Anonymkode: cc030...b8c

Behandlingen for proppen i benet vil uansett være den samme som for proppene i lungene. Når du først har hatt propper, så har du større sannsynighet for å få propper igjen. Hvorfor mener du det er sykehusets feil at du fikk propper ijen senere?

Anonymkode: c06dd...36e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...