GÃ¥ til innhold

Hvordan kjennes blodpropp i foten ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner at jeg nesten blir litt flau. Glad for at jeg kan gjemme meg bak anonymknappen 😜 Jeg vet at dette nok høres litt hypokonderaktig ut, men altså: hvordan kjennes blodpropp ut? (I fot/legg) Har du hatt det før, og kan forklare?

Anonymkode: 38b53...655

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du overhodet lurer på om du kan ha det så ringer du legevakten NÅ.

Jeg har ikke hatt det selv, men de jeg kjenner som har hatt det har hatt alt fra store smerter til veldig lite smerter, en hadde kløe, og en annen var bare tung i benet.

Ring legevakten og hør med dem, de vil spørre deg spørsmål som gjør at de kan avgjøre om du skal komme inn for en blodprøve eller ikke. Ring.

Anonymkode: c53f8...4eb

Skrevet

Kan arte seg forskjellig. Kan kjennes som småstein uten andre symptomer, kan skape hevelser.

Hos meg gjorde det vondt hvis beinet ble senket nedover og smerten lettet da jeg hevet beinet.

Anonymkode: a821e...d3b

Skrevet

Jeg kjente ikke st jeg hadde det. Merka først når blodproppen stoppa opp i høyre lunge.

Anonymkode: 281bc...63f

Skrevet

Takk for svar til dere alle. 

Jeg er vanligvis god på å sette ord på hvordan ting kjennes ut, men dette sliter jeg med å forklare. Jeg har SÅ lite lyst å kontakte lege, for jeg føler meg rett og slett bare teit. 

Men altså... I begynnelsen av april gikk jeg en lengre tur på asfalt. Den kvelden kjente jeg som om jeg hadde en liten strekk på baksiden av venstre kne. Ikke i midten, men litt ut mot utsiden. Tenkte ikke så mye over det, men merket meg at jeg de neste dagene tok hensyn ved å legge tyngen på den andre foten når jeg feks skulle sette meg ned på huk. Etter en tid (husker ikke når, kanskje et par uker?) gikk det over i å bare merkes. Ikke vondt, bare merker det. Nå er det aldri vondt, men litt ubehagelig når jeg bøyer foten. Som om det er noe der. Hvis jeg stryker/klemmer på baksiden av legg og kne, kjenner jeg ingenting. Jeg finner liksom ikke punktet igjen. Men om jeg liksom krøller benet under meg i det jeg setter meg i sofaen, er det litt «klumpete» og ubehagelig ved dette punktet. Aldri vondt. Aldri ømt. Aldri varmt osv. 

Jeg kan vel ikke kontakte legen for noe sånt? (Spurte hun og la til at hun har krisen mutasjon 😬) 

HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar til dere alle. 

Jeg er vanligvis god på å sette ord på hvordan ting kjennes ut, men dette sliter jeg med å forklare. Jeg har SÅ lite lyst å kontakte lege, for jeg føler meg rett og slett bare teit. 

Men altså... I begynnelsen av april gikk jeg en lengre tur på asfalt. Den kvelden kjente jeg som om jeg hadde en liten strekk på baksiden av venstre kne. Ikke i midten, men litt ut mot utsiden. Tenkte ikke så mye over det, men merket meg at jeg de neste dagene tok hensyn ved å legge tyngen på den andre foten når jeg feks skulle sette meg ned på huk. Etter en tid (husker ikke når, kanskje et par uker?) gikk det over i å bare merkes. Ikke vondt, bare merker det. Nå er det aldri vondt, men litt ubehagelig når jeg bøyer foten. Som om det er noe der. Hvis jeg stryker/klemmer på baksiden av legg og kne, kjenner jeg ingenting. Jeg finner liksom ikke punktet igjen. Men om jeg liksom krøller benet under meg i det jeg setter meg i sofaen, er det litt «klumpete» og ubehagelig ved dette punktet. Aldri vondt. Aldri ømt. Aldri varmt osv. 

Jeg kan vel ikke kontakte legen for noe sånt? (Spurte hun og la til at hun har krisen mutasjon 😬) 

HI

Tidenes 😂 LEIDEN, ikke krisen 😂 Ellers mye babling og liksom... men dere skjønner sikkert?

HI

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tidenes 😂 LEIDEN, ikke krisen 😂 Ellers mye babling og liksom... men dere skjønner sikkert?

HI

Jeg ville tatt kontakt med lege siden du har leidens mutasjon. Hun ene jeg kjenner til som har hatt blodpropper har gjerne gått med sine i lengre tid før det brått har blitt verre, eller tilfeldig blitt sjekket fordi hun var hos lege av annen årsak og nevnte det.

Anonymkode: c53f8...4eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...