Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #1 Skrevet 6. august 2019 Litt flaut at jeg er usikker på dette etter så mange år som p pille bruker men.. Jeg går på p pillen, har spist hele brettet nå og har fortsatt ikke fått mensen (4 dager over) er jeg nå trygg på p pillen? Normalt sett er man jo trygg på denne uka nettopp fordi man har mensen - men nå har jeg ikke fått det enda. Noen? Anonymkode: e33bb...cc6
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #2 Skrevet 6. august 2019 Man får ikke mensen når man går på p-piller, man får en bortfallsblødning som man gjerne kaller mens den uka man er pillefri. Tar du pillene som forskrevet, og ikke har dårlig mage (oppkast og diare setter ned effekten) eller tar andre medisiner som påvirker effekten er du veldig sikker hele tiden. Men det er jo de som blir gravide på pilla, om alle pillene er tatt korrekt blir gjerne 1 av 100 gravide. Fakta er at omtrent 4-6 av 100 blir gravide, men det er pga brukerfeil som glemt pille eller dårlig mage. Så svaret på spørsmålet ditt er at du er sikker, men ikkenoe prevansjonsmiddel er 100% sikkert, så det er en liten sjanse for graviditet. Anonymkode: 52875...f5e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #3 Skrevet 6. august 2019 Du er aldri trygg Anonymkode: cbea2...516
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #4 Skrevet 6. august 2019 Det er vel bare sterilisering eller å avstå fra sex som er trygt om du ikke vil ha barn. Jeg har ett p-pillebarn og jeg kan ikke huske jeg var syk eller noe som skulle tilsi at de hadde dårligere virkning. Anonymkode: 6d474...cc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå