Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #1 Skrevet 6. august 2019 Jeg har turnus med helg hver 3. Uke.... Jeg har avspasert en vanlig ukedag og skylder en vakt. Sjefen spør meg om å jobbe inn vakten i en helg... Har jeg da rett på helgetillegg utbetalt? Anonymkode: 89538...723
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #3 Skrevet 6. august 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har turnus med helg hver 3. Uke.... Jeg har avspasert en vanlig ukedag og skylder en vakt. Sjefen spør meg om å jobbe inn vakten i en helg... Har jeg da rett på helgetillegg utbetalt? Anonymkode: 89538...723 Så vidt jeg vet har du ofte det, ja. Derfor sier jeg nei til fri når folk spør hvis de ikke har jobbet inn vakten på forhånd. Anonymkode: 7ab8c...5fb
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #4 Skrevet 6. august 2019 Se på avtalen din for å være sikker i forhold til særavtaler. Men ja, i utgangspunktet har du krav på natt, helg og kveldstillegg. Derfor er egentlig denne avtalen din leder vil gjøre en fordel for deg i dette tilfellet. Les også om forskjøvet vakt. Kan være at du har noen ekstra tillegg der, men det er lokal bestemmelser. Anonymkode: ca412...eae
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #5 Skrevet 6. august 2019 Ja, du skal ha tillegget. Anonymkode: c335c...515
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå