Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #1 Skrevet 6. august 2019 Før sommeren bestemte jeg meg for å kutte ned på kjøttforbruket for å spare miljøet. Nå spiser jeg bare kjøtt når jeg ikke bestemmer menyen selv, noe som i praksis vil når vi er bedt på middag hos andre. Det er nå over to mnd siden sist jeg spiste kjøttprodukter, og i helgen er vi invitert på middag til noen som garantert serverer kjøtt. Jeg har lest at vegetarianere reagerer på kjøtt. Vil jeg risikere å få problemer med magen nå, eller har jeg ikke levd på vegetarkost lenge nok til at det vil ha noe å si? Jeg har spist noe ost, yoghurt og egg, hvis det er av betydning. Anonymkode: c2c19...21f
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #2 Skrevet 6. august 2019 Prøv et stykke roastbiff i dag? Så får du se. Altså, kjøtt er jo mer lettfordøyelig enn grønnsaker; så sannsynligvis skjer det ingen ting. Anonymkode: b593a...8cc
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #3 Skrevet 6. august 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøv et stykke roastbiff i dag? Så får du se. Altså, kjøtt er jo mer lettfordøyelig enn grønnsaker; så sannsynligvis skjer det ingen ting. Anonymkode: b593a...8cc Tusen takk. Jeg googlet litt, og det ser ut som det skal gå helt fint😊 https://forskning.no/mat-og-helse-spor-en-forsker/spor-en-forsker-blir-vegetarianere-darlige-av-a-spise-kjott/611707 Anonymkode: c2c19...21f
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #4 Skrevet 6. august 2019 Jeg reagerer ikke på å spise kylling f.eks. Men tungt fordøyelig mat som pinnekjøtt får jeg vondt i magen av. Men det fikk jeg forsåvidt da vi spiste kjøtt hjemme også. Vi spiser hovedsakelig vegetarisk, med noe egg og melkeprodukter. Av og til skeier vi ut med sushi, reker eller annen sjømat. På besøk, tilstelninger med jobben, kurs med hotellovernatting osv spiser vi det som serveres. Anonymkode: 714f5...e0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå