Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #1 Skrevet 6. august 2019 Får baby nå i nær fremtid, og går på skole (samlingsbasert) og må bo på hotell. Mannen blir med, og tar babyen mens jeg er på skolen. Har kjøpt en brystpumpe, og leser på den at den må enten steriliseres i micro før/etter bruk, eller kokes i vann i 3 min, men hvordan gjøre dette på et hotellrom? Anonymkode: 6276b...99e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #2 Skrevet 6. august 2019 Bare snakk med hotellet så får dere sikkert tilgang til mikro eller kokeplate. Sånt pleier de å ordne hvis du bare spør pent. Anonymkode: bcdc6...1bf
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #3 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Bare snakk med hotellet så får dere sikkert tilgang til mikro eller kokeplate. Sånt pleier de å ordne hvis du bare spør pent. Anonymkode: bcdc6...1bf ok. Bør vi for ordens skyld ta med oss egen kasserolle? (har ikke sånn microsterilisator, og har lite lyst å anskaffe meg det for å bruke den et par ganger). Anonymkode: 6276b...99e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #4 Skrevet 6. august 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: ok. Bør vi for ordens skyld ta med oss egen kasserolle? (har ikke sånn microsterilisator, og har lite lyst å anskaffe meg det for å bruke den et par ganger). Anonymkode: 6276b...99e Det der er overdrevet. Vask pumpa og utstyret godt, og hvis babyen er under 6 uker, be om lov til å kjøre de bestemte delene i mikroen. Hvis mannen er med, er det også et alternativ at han kommer inn på forelesningssalen med barnet, lar deg amme, og tar barnet med ut så snart dere er ferdige. Pleier å være forståelse for sånt, altså. Anonymkode: d6ddc...3d4
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #5 Skrevet 6. august 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det der er overdrevet. Vask pumpa og utstyret godt, og hvis babyen er under 6 uker, be om lov til å kjøre de bestemte delene i mikroen. Hvis mannen er med, er det også et alternativ at han kommer inn på forelesningssalen med barnet, lar deg amme, og tar barnet med ut så snart dere er ferdige. Pleier å være forståelse for sånt, altså. Anonymkode: d6ddc...3d4 Ja, babyen blir å være under 6 uker på første samling i allefall. Jeg vil ikke at han skal komme inn på forelesning med barnet, har selv gått på skole med folk som har hatt med seg babyer, og det er forstyrrende. Har planer om å amme i pauser, men babyer er jo ikke så god på å vente på mat når de er sulten. Må man ha microsterilisator for å koke det i microen? Evt beholder? Var ikke det at jeg tenkte at hotellets kasseroller er skitne, er heller det at kanskje ikke hotellet ønsker at jeg bruker deres kasseroller til sterilisering av pumpe/flaske. Anonymkode: 6276b...99e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #6 Skrevet 6. august 2019 Det skal vel finnes sterilisatorer som en bare trenger å plugge i veggen. De koater nok endel, men spør på kjøp og salg-sider om su kan kjøpe billig, eller låne. Anonymkode: 161a2...752
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #7 Skrevet 6. august 2019 Hadde pumpet meg hjemme før samling og fryst ned. Fraktet i kjølebag og satt i kjøleskapet på hotellrommet. Anonymkode: 5537c...6d7
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #8 Skrevet 6. august 2019 Jeg ammet i pausene og hadde mobilen på lydløs. Planen var at mannen skulle sende melding hvis jeg måtte komme ut og amme mellom pausene, men det skjedde aldri. Babyen min var ca 6 uker da jeg var på første samling. Anonymkode: cc88d...8ae
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #9 Skrevet 6. august 2019 Lei dere inn på campingplass eller leilighet i stedet, så har dere tilgang på kjele Anonymkode: db79a...55d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #10 Skrevet 6. august 2019 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde pumpet meg hjemme før samling og fryst ned. Fraktet i kjølebag og satt i kjøleskapet på hotellrommet. Anonymkode: 5537c...6d7 Høres veldig enkelt ut, men når skolen er 5-8 timers reise hjemmefra med fly, buss/tog og lignende., og man skal være borte i ei uke, så er det ikke så enkelt lenger. Tenker heller ikke det er snakk om mengder med melk til hvert måltid, er snakk om kanskje 10 ml om gangen, bare sånn at barnet holder seg mett til jeg er klar til å amme. Kan hende det går greit å håndmelke også når det er snakk om såpass lite, men det var mer et spørsmål om hvordan man kan gjøre det med rengjøring. Kan jo hende behovet ikke er der heller. Aner ikke hva som finnes av bomuligheter der faktisk, men siden arbeidsplassen min betaler, så er jeg ikke veldig interessert i å kjøpe mat til å lage frokost og sånn hvis jeg ikke må det, eller å vaske ei hytte/leilighet før vi skal dra. Anonymkode: 6276b...99e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #11 Skrevet 6. august 2019 SÅ forstyrrende er det vel neppe, hvis mannen sender deg en sms og enten kommer stille inn, eller du lister deg ut. Vet ikke hvor mange barn du har, og om du har prøvd dette før; men det er heller ikke sikkert du klarer å pumpe eller håndmelke. Jeg fikk aldri ut noe med pumpa... Anonymkode: d6ddc...3d4
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #12 Skrevet 6. august 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: SÅ forstyrrende er det vel neppe, hvis mannen sender deg en sms og enten kommer stille inn, eller du lister deg ut. Vet ikke hvor mange barn du har, og om du har prøvd dette før; men det er heller ikke sikkert du klarer å pumpe eller håndmelke. Jeg fikk aldri ut noe med pumpa... Anonymkode: d6ddc...3d4 Jeg vil ikke klare å konsentrere meg om undervisningen hvis jeg skulle vente på melding hele timen. Har håndmelket før, i mengder også, da vi ikke hadde pumpe, og ungen fikk med seg 1 flaske morsmelk i barnehagen de første månedene hun gikk der, hun begynte når hun var 8 mnd gammel. Har prøvd litt forskjellige pumper også, elektrisk pumpe var det som fungerte best. Men er jo ikke snakk om mengder uansett i begynnelsen. Anonymkode: 6276b...99e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #13 Skrevet 6. august 2019 Ring hotellet og forklar saken. Hør om de har noe forslag/muligheter for å hjelpe. Så slipper du å være stresset for det. Anonymkode: d6f12...0a0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #14 Skrevet 6. august 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ring hotellet og forklar saken. Hør om de har noe forslag/muligheter for å hjelpe. Så slipper du å være stresset for det. Anonymkode: d6f12...0a0 Lurt. Må bare først finne litt mer ut om billetter og lignende. slik at jeg kan bestille hotellrom. Anonymkode: 6276b...99e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #15 Skrevet 6. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil ikke klare å konsentrere meg om undervisningen hvis jeg skulle vente på melding hele timen. Har håndmelket før, i mengder også, da vi ikke hadde pumpe, og ungen fikk med seg 1 flaske morsmelk i barnehagen de første månedene hun gikk der, hun begynte når hun var 8 mnd gammel. Har prøvd litt forskjellige pumper også, elektrisk pumpe var det som fungerte best. Men er jo ikke snakk om mengder uansett i begynnelsen. Anonymkode: 6276b...99e Da ville jeg ha håndmelket rett i en kopp, og satt den inn i minibaren på hotellet før skoletid. Koppene fra hotellets frokostsal blir vasket på 100 grader, så dem kan du uansett bruke. Anonymkode: d6ddc...3d4
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #16 Skrevet 6. august 2019 Er det ikke bedre (og biligere?) å finne noe på AirBnB? Anonymkode: 6dede...f9e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #17 Skrevet 6. august 2019 Ta med en bolle, zalo og oppvaskkost og vask for hånd på rommet. Kjøp en phillips avent dampsterilisator så kan du sterilisere på rommet (uten micro). Mange selger disse brukt for noen få hundrelapper. Pumpe, flasker og smukker bør kokes eller steriliseres fram til babyen er 6 mnd. Anonymkode: 60c62...02b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #18 Skrevet 6. august 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke bedre (og biligere?) å finne noe på AirBnB? Anonymkode: 6dede...f9e Aner ikke, men det er somsagt ikke jeg som betaler for overnatting, det er min arbeidsplass. Vet ikke hva som finnes på studiestedet enda heller. Er enda nesten 1,5 mnd til studiestart, så har det ikke veldig travelt, men tenkte det var lurt å finne ut av slike småting som jeg lurer på nå før babyen kommer. Brystpumpa kom i posten i dag, var på den jeg leste dette med vasking/koking/sterilisering. Kan jo faktisk hende det ikke er hotell på studiestedet engang, men at vi faktisk må på rom/leilighet. Har ikke fått så mye info om studiet enda. Kan det holde å skylle utstyret i rent vann med en gang det er brukt, så skylle i kokt varmt vann fra vannkokeren? Tror kanskje jeg bare har med flere flasker/engangsbeger og håndmelker. Anonymkode: 6276b...99e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #19 Skrevet 6. august 2019 Min svigerinne hadde med en egen vannkoker til å vaske smukker, flasker og div. i til sin baby når de var på ferie. Hun puttet alle smådeler oppi vannkokeren og skrudde den på, kokte den opp to ganger. Så tømte hun den, kokte opp bare vann og helte over flaskene/de store tingene som ikke fikk plass i vannkokeren. Anonymkode: 05468...5f4
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #20 Skrevet 7. august 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Min svigerinne hadde med en egen vannkoker til å vaske smukker, flasker og div. i til sin baby når de var på ferie. Hun puttet alle smådeler oppi vannkokeren og skrudde den på, kokte den opp to ganger. Så tømte hun den, kokte opp bare vann og helte over flaskene/de store tingene som ikke fikk plass i vannkokeren. Anonymkode: 05468...5f4 Ja, det kan jo være en ide' Takk Jeg tenkte bare at det nok ikke var særlig hygienisk å bruke vannkokeren på hotellet. Har venninner som pleide å koke egg i den, og gud vet hva annet den kan ha vært brukt til. Anonymkode: 6276b...99e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå