Gå til innhold

Ledsagerpris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kamerat som sitter i rullestol. Han klarer likevell så godt som alt selv, men han har rett på redusert pris på mange inngangsbiletter og ledsager går ofte gratis. Er det frekt å bruke den muligheten selv om han ikke trenger ledsager  og vi egentlig er der som jvevnbyrdige venner?

Anonymkode: 8d27a...b1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker ikke at det er frekt. Kjenner ei som har klart å få både det, hjelpestønad og grunnstønad til sønnen sin. Selv om han fint klarer seg alene, og har ikke behov for å bli fulgt på ting. Eller krever noe ekstra hjemme. 

Anonymkode: 25d23...59e

Skrevet

Ikke frekt dersom dere deler på hans billett, evt at du betaler den når du selv går inn gratis. Husk at han må ha bevis på at han har behov for ledsager, dette er jo noe han fint kan klare å få ordnet selv om han strengt tatt ikke trenger det, er kommunen som utsteder ledsagerbevis.
Sannsynligvis (uten å dømme) har du en høyere inntekt enn han.

Anonymkode: 67db6...c62

Skrevet

Har han ledsager bevis og dere er sammen på aktiviteter  er det jo en selvfølge at dere bruker det, FKS kino/konser da betaler dere for en billett og deler på den så  blir det billigere for begge.

Anonymkode: 0a30d...5db

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke frekt dersom dere deler på hans billett, evt at du betaler den når du selv går inn gratis. Husk at han må ha bevis på at han har behov for ledsager, dette er jo noe han fint kan klare å få ordnet selv om han strengt tatt ikke trenger det, er kommunen som utsteder ledsagerbevis.
Sannsynligvis (uten å dømme) har du en høyere inntekt enn han.

Han tjener nok omtrent 3 ganger så mye som meg. Det er ikke det det står på. (Jeg har også vanlig ok økonomi)

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han tjener nok omtrent 3 ganger så mye som meg. Det er ikke det det står på. (Jeg har også vanlig ok økonomi)

Ok, da deler dere på hans billett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...