Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #76 Skrevet 6. august 2019 Beskyldt for lignende jeg også. Saken ble selvsagt henlagt da det ikke var noe korrekt med det, men jeg angret bittert på at jeg ikke hadde tatt opp alt på lydopptak og vurdert advokat. Dette var i en kommune på Østlandet. Skremt av hva barnevernet kan si/skrive og gjøre av uriktige ting for å handle slik de gjør. Anonymkode: 022d0...c6d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #77 Skrevet 6. august 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ppt vil ikke si noe om diagnose. De vil henvise til bup, eller som i mitt tilfelle henvise tilbake til fastlege for at denne skulle henvise til bup. De skal ikke ta vurdering på diagnoser overhodet fordi de da tar en vurdering som går over deres arbeidsbeskrivelse. Anonymkode: 3ef51...918 Men barnevernet kan altså ta en vurdering på diagnoser? 🤔 Selv om PPT og fastlege ikke er enig, så er det fritt fram for en sosionom i bv å skrive medisinske diagnoser i rapportene sine? Anonymkode: 0af8d...6d2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #78 Skrevet 6. august 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men barnevernet kan altså ta en vurdering på diagnoser? 🤔 Selv om PPT og fastlege ikke er enig, så er det fritt fram for en sosionom i bv å skrive medisinske diagnoser i rapportene sine? Anonymkode: 0af8d...6d2 Nei, så klart ikke. Anonym 918 har ingen anelse om prosedyrene, hun synser i vei. Anonymkode: 2896a...f7d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #79 Skrevet 6. august 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke barnevernet som skal henvise til BUP. Når et barn utredes hos PPT, er det ev de som må henvise videre og ikke barnevernet. Barnevernet har ikke rett til å antyde at barnet har diverse diagnoser i sin rapport, særlig ikke når barnet allerede er utredet hos PPT og de har konkludert med at barnets vansker ikke er av en slik grad at de anbefaler henvisning til BUP. Kan godt være at barnevernet ønsker å hjelpe, men de kan ikke sitte å synse i rapportene sine når de ikke har hverken myndighet el kompetanse. Anonymkode: 0af8d...6d2 Barnevernet er faktisk et av de beste stedene å bli henvist fra. Aldri går saken så fort hos bup som når de får henvisning fra barnevernet. Anonymkode: 3ef51...918
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #80 Skrevet 6. august 2019 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnevernet er faktisk et av de beste stedene å bli henvist fra. Aldri går saken så fort hos bup som når de får henvisning fra barnevernet. Anonymkode: 3ef51...918 Det betyr jo at BUP antar saken er presserende, ikke at BV sitter på diagnostiske verktøy. Anonymkode: 2896a...f7d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #81 Skrevet 6. august 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det betyr jo at BUP antar saken er presserende, ikke at BV sitter på diagnostiske verktøy. Anonymkode: 2896a...f7d Barnevernet må ha samtykke fra foreldre og mene at det er en diagnose tilstede. Anonymkode: 3ef51...918
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #82 Skrevet 6. august 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnevernet må ha samtykke fra foreldre og mene at det er en diagnose tilstede. Anonymkode: 3ef51...918 De hadde ikke foreldrenes samtykke i det tilfellet som diskuteres her. Så da er det grunn til å klage. Anonymkode: 2896a...f7d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #83 Skrevet 6. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Beskyldt for lignende jeg også. Saken ble selvsagt henlagt da det ikke var noe korrekt med det, men jeg angret bittert på at jeg ikke hadde tatt opp alt på lydopptak og vurdert advokat. Dette var i en kommune på Østlandet. Skremt av hva barnevernet kan si/skrive og gjøre av uriktige ting for å handle slik de gjør. Anonymkode: 022d0...c6d Trådstarter her. Ja samme her. Men var livredd de.. hadde det kommet en lyd fra vesken min når jeg satt der da, hadde jeg tisset i buksa; D Dette er også buskerud. Jeg er sjeleglad for at jeg er kvitt de og har nå papirer på at jeg er en god og omsorgsfull mor til barna mine. Virket som de plutselig var veldig hyggelige og smilte når saken var henlagt.. men før det var de utrolig "grillende"og ville ha meg til å innrømme ting som var uriktig. Den ene gangen prøvde de å få meg til å "knekke sammen" uten hell. Men det knyter seg i magen hver gang jeg tenker på det. Er mange som har diskutert andre ting her. Kan informere om at vi hadde tatt kontakt selv, og fått god hjelp av andre instanser før dette i forhold til en diagnose hos barnet. Har også fått tilbakemeldinh på at jeg har god selvinnsikt.. ser mange skriver om det. Så var ikke der problemet lå. Hadde også god oppfølging på bup. Ingen hadde noengang tvilt på oss som foreldre. Jeg hadde aldri dratt til barnevernskontoret uten en dyktig advokat hadde jeg ant hvordan de var mot mennesker innenfor de 4 veggene på kontoret. Jeg var bare veldig overasket av at de gjør seg så fort opp en mening om foreldre.. skinnet kan bedra.. Anonymkode: 708b4...79a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #84 Skrevet 6. august 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: De hadde ikke foreldrenes samtykke i det tilfellet som diskuteres her. Så da er det grunn til å klage. Anonymkode: 2896a...f7d Jeg vet at de ikke hadde samtykke. Anonymkode: 3ef51...918
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå