Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #51 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nå er det jo ikke dere foreldrenes mening som teller. En far som forgriper seg på barnet sitt vil også si at han ikke har gjort noe galt og ikke trenger oppfølging. Det er jo derfor foreldre sjelden skal høres på. De andre barnefaglige vet jeg ikke hvem er, men hvorfor var det så krise å ta et foreldreveilednkngskurs? Anonymkode: 3ef51...918 Du gir deg jammen ikke. Foreldrene skal sjelden høres på; MEN de skal forventes å «ta tak i» ting i den andre forelderens hjem, ellers er de del av problemet? Kan du snart bestemme deg: er de inkompetente tullinger som ikke skal ytre seg, eller skal de løse hele greia selv, uten BV, uansett problem? Anonymkode: 2896a...f7d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #52 Skrevet 6. august 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjelpes. Ordet trussel er ikke bare et juridisk begrep, det brukes også i dagligtalen. Anonymkode: 0af8d...6d2 Enig. «Hvis du nekter å pusse tenner, kan du ikke få noe lørdagsgodt» er en vanlig trussel her i heimen, i alle fall. Eller «Hvis du somler på badet, blir det ingen høytlesning.» Uten at vi trenger en juridisk definisjon. Anonymkode: 2896a...f7d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #53 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nå er det jo ikke dere foreldrenes mening som teller. En far som forgriper seg på barnet sitt vil også si at han ikke har gjort noe galt og ikke trenger oppfølging. Det er jo derfor foreldre sjelden skal høres på. De andre barnefaglige vet jeg ikke hvem er, men hvorfor var det så krise å ta et foreldreveilednkngskurs? Anonymkode: 3ef51...918 Du skulle prøvd å være gjenstand for en sånn prosess for å uttale deg om hva som er krise eller ikke. Hvorfor skal vi gå på et kurs som ikke er nødvendig bare for at bv skal bli fornøyd å droppe saken? Lett å si utenfra, men prøv å stå oppi det. Jeg har ikke tenkt å fortelle mer om detaljer her, men det var mye som bv gjorde og sa som ikke var bra. Blant annet prøvde saksbehandleren å knytte en diagnose på barnet vårt, i den grad at fagfolk på PPT ble sjokkerte. De anbefalte oss å sende inn klage på barnevernets ansatte. Hvis hn fikk sluttrapporten selv, ville hun gjøre det. Jeg orket ikke å klage, bare glad for å være kvitt de. Anonymkode: 0af8d...6d2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #54 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du gir deg jammen ikke. Foreldrene skal sjelden høres på; MEN de skal forventes å «ta tak i» ting i den andre forelderens hjem, ellers er de del av problemet? Kan du snart bestemme deg: er de inkompetente tullinger som ikke skal ytre seg, eller skal de løse hele greia selv, uten BV, uansett problem? Anonymkode: 2896a...f7d Med «ta tak i» så mente jeg jo å ta kontakt med noen utenfra selv. Det har jeg beskrevet tidligere. Og det å nekte å ta i mor hjelp som anbefales av barnevernet viser til at selvinnsikten ikke er på plass. Men nå handlet jo ikke den saken om HI, men en annen sak. Anonymkode: 3ef51...918
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #55 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du skulle prøvd å være gjenstand for en sånn prosess for å uttale deg om hva som er krise eller ikke. Hvorfor skal vi gå på et kurs som ikke er nødvendig bare for at bv skal bli fornøyd å droppe saken? Lett å si utenfra, men prøv å stå oppi det. Jeg har ikke tenkt å fortelle mer om detaljer her, men det var mye som bv gjorde og sa som ikke var bra. Blant annet prøvde saksbehandleren å knytte en diagnose på barnet vårt, i den grad at fagfolk på PPT ble sjokkerte. De anbefalte oss å sende inn klage på barnevernets ansatte. Hvis hn fikk sluttrapporten selv, ville hun gjøre det. Jeg orket ikke å klage, bare glad for å være kvitt de. Anonymkode: 0af8d...6d2 Og hvis man ikke klager, så vil man ikke ha muligheten til å bidre til forbedringer. Anonymkode: 3ef51...918
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #56 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Med «ta tak i» så mente jeg jo å ta kontakt med noen utenfra selv. Det har jeg beskrevet tidligere. Og det å nekte å ta i mor hjelp som anbefales av barnevernet viser til at selvinnsikten ikke er på plass. Men nå handlet jo ikke den saken om HI, men en annen sak. Anonymkode: 3ef51...918 Skjønner ikke hvorfor du mener at barnevernet alltid har rett. Hvis de foreslår et hjelpetiltak, så er det ikke minste lille sjanse i hodet ditt for at de kanskje skyter over målet? Hvorfor er vi foreldre i barnevernets søkelys automatisk uten selvinnsikt? Anonymkode: 0af8d...6d2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #57 Skrevet 6. august 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skulle prøvd å være gjenstand for en sånn prosess for å uttale deg om hva som er krise eller ikke. Hvorfor skal vi gå på et kurs som ikke er nødvendig bare for at bv skal bli fornøyd å droppe saken? Lett å si utenfra, men prøv å stå oppi det. Jeg har ikke tenkt å fortelle mer om detaljer her, men det var mye som bv gjorde og sa som ikke var bra. Blant annet prøvde saksbehandleren å knytte en diagnose på barnet vårt, i den grad at fagfolk på PPT ble sjokkerte. De anbefalte oss å sende inn klage på barnevernets ansatte. Hvis hn fikk sluttrapporten selv, ville hun gjøre det. Jeg orket ikke å klage, bare glad for å være kvitt de. Anonymkode: 0af8d...6d2 Ppt ble sjokkert? Hvorfor det? Ppt jobber med lærevansker, ikke sykdom... Anonymkode: 5f1ae...18a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #58 Skrevet 6. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men nå dikter du fritt uten relasjon til hovedinnlegget, og kommer med vridninger på det originale sitatet jeg svarte på: Det å «slutte å være mor når man går ut døren» er noe ganske annet enn å frykte å bli undersøkt for noe den ANDRE parten gjør. Og for øvrig; det HI fikk beskjed om nettopp IKKE å gjøre, var å si noe om far og hendelser om far, for da ville det opprettes ny sak - om HENNE. Dét kan vel neppe være godt barnevern, hvis målet er at bekymringsverdige forhold må fram i lyset. Resultatet er jo at mor må holde kjeft uansett hva far gjør... Anonymkode: 2896a...f7d Kanskje mor er veldig god på å baksnakke far og manipulere barna.. Derfor hun fikk bedskjed om å ikke diskutere far. Anonymkode: 158f3...8c5
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #59 Skrevet 6. august 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke hvorfor du mener at barnevernet alltid har rett. Hvis de foreslår et hjelpetiltak, så er det ikke minste lille sjanse i hodet ditt for at de kanskje skyter over målet? Hvorfor er vi foreldre i barnevernets søkelys automatisk uten selvinnsikt? Anonymkode: 0af8d...6d2 Joda. Men hvis de mener at situasjonen til barnet ikke er helt der det skal være og vêr foreldrene ta et kurs, og foreldrene nekter, så bør de ta opp saken og se på den igjen om 6 mnd. Det er helt logisk at de gjør det. Om det er rett eller ikke at de bør ta dette kurset eller om foreldrene er halvveis skikkede eller ikke spekulerer jeg ikke i når det er på et anonymt forum på nett hvor man kan lyve som man vil. Jeg svarer bare på hvorfor de sier slike ting og hvorfor det kan være hensiktsmessig. Anonymkode: 3ef51...918
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #60 Skrevet 6. august 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ppt ble sjokkert? Hvorfor det? Ppt jobber med lærevansker, ikke sykdom... Anonymkode: 5f1ae...18a Nei nemlig. Og da skal ihvertfall ikke barnevernet begynne å diagnostisere barn i rapportene sine. Anonymkode: 0af8d...6d2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #61 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei nemlig. Og da skal ihvertfall ikke barnevernet begynne å diagnostisere barn i rapportene sine. Anonymkode: 0af8d...6d2 Tror hun lurer på hvorfor ppt ble sjokkert når de ikke jobber med å sette diagnoser under hele tatt. Hadde du skrevet at bup var sjokkert, så ville det vært noe annet. Anonymkode: 3ef51...918
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #62 Skrevet 6. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke det. Hvis de mener at dere trenger hjelp og dere nekter å ta det i mot, så må de revurdere saken etter en tid for å se om det er endringer. Anonymkode: 3ef51...918 Nemlig. Anonymkode: 56e2e...432
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #63 Skrevet 6. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tror hun lurer på hvorfor ppt ble sjokkert når de ikke jobber med å sette diagnoser under hele tatt. Hadde du skrevet at bup var sjokkert, så ville det vært noe annet. Anonymkode: 3ef51...918 Ppt er en sakkyndig instans som utreder barn i første linje. Ved behov henvises de videre til bup for grundigere utredning og evt diagnostisering. Det jobber ofte psykologer i Ppt og det er klart at de kan ha en mening når en annen instans ikke opptrer korrekt og uttaler seg om ting de ikke har kompetanse på, uansett om de setter diagnoser selv eller ikke. Anonymkode: 592b3...700
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #64 Skrevet 6. august 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ppt er en sakkyndig instans som utreder barn i første linje. Ved behov henvises de videre til bup for grundigere utredning og evt diagnostisering. Det jobber ofte psykologer i Ppt og det er klart at de kan ha en mening når en annen instans ikke opptrer korrekt og uttaler seg om ting de ikke har kompetanse på, uansett om de setter diagnoser selv eller ikke. Anonymkode: 592b3...700 Ppt vil ikke si noe om diagnose. De vil henvise til bup, eller som i mitt tilfelle henvise tilbake til fastlege for at denne skulle henvise til bup. De skal ikke ta vurdering på diagnoser overhodet fordi de da tar en vurdering som går over deres arbeidsbeskrivelse. Anonymkode: 3ef51...918
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #65 Skrevet 6. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du gir deg jammen ikke. Foreldrene skal sjelden høres på; MEN de skal forventes å «ta tak i» ting i den andre forelderens hjem, ellers er de del av problemet? Kan du snart bestemme deg: er de inkompetente tullinger som ikke skal ytre seg, eller skal de løse hele greia selv, uten BV, uansett problem? Anonymkode: 2896a...f7d Vil bare påpeke at du diskuterer med mer enn én anonym Anonymkode: 56e2e...432
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #66 Skrevet 6. august 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ppt vil ikke si noe om diagnose. De vil henvise til bup, eller som i mitt tilfelle henvise tilbake til fastlege for at denne skulle henvise til bup. De skal ikke ta vurdering på diagnoser overhodet fordi de da tar en vurdering som går over deres arbeidsbeskrivelse. Anonymkode: 3ef51...918 Skjønner ikke hva du skal fram til her. Hvis ikke ppt skal ta en vurdering på diagnose, skal nå ihvertfall ikke barnevernet gjøre det. Det er det som ble gjort her, og det var det PPT-ansatt reagerte på, og mente var feil fremgangsmåte fra bvs side. Hva er det som er så vanskelig å forstå med det egentlig? 🤔 Anonymkode: 0af8d...6d2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #67 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke hva du skal fram til her. Hvis ikke ppt skal ta en vurdering på diagnose, skal nå ihvertfall ikke barnevernet gjøre det. Det er det som ble gjort her, og det var det PPT-ansatt reagerte på, og mente var feil fremgangsmåte fra bvs side. Hva er det som er så vanskelig å forstå med det egentlig? 🤔 Anonymkode: 0af8d...6d2 Kanskje de ønsket å bistå med henvisning til bup? Jeg var ikke der, så jeg vet ikke hvorfor de mente at barnet har en diagnose. Det kan jo være at de ønsket å hjelpe. Anonymkode: 3ef51...918
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #68 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kanskje de ønsket å bistå med henvisning til bup? Jeg var ikke der, så jeg vet ikke hvorfor de mente at barnet har en diagnose. Det kan jo være at de ønsket å hjelpe. Anonymkode: 3ef51...918 Det er ikke barnevernet som skal henvise til BUP. Når et barn utredes hos PPT, er det ev de som må henvise videre og ikke barnevernet. Barnevernet har ikke rett til å antyde at barnet har diverse diagnoser i sin rapport, særlig ikke når barnet allerede er utredet hos PPT og de har konkludert med at barnets vansker ikke er av en slik grad at de anbefaler henvisning til BUP. Kan godt være at barnevernet ønsker å hjelpe, men de kan ikke sitte å synse i rapportene sine når de ikke har hverken myndighet el kompetanse. Anonymkode: 0af8d...6d2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #69 Skrevet 6. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei nemlig. Og da skal ihvertfall ikke barnevernet begynne å diagnostisere barn i rapportene sine. Anonymkode: 0af8d...6d2 Ergo kan ikke PPT si noe på det dersom BV presenterer diagnoser. Mulig BV vet noe som ikke er delt med ppt, at barnets fastlege har nevnt noe, at bup har nevnt mulige utfall av en evt utredning osv. Ppt kan ikke være «sjokkert» når de ikke har den medisinske innsikten Anonymkode: 5f1ae...18a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #70 Skrevet 6. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Med «ta tak i» så mente jeg jo å ta kontakt med noen utenfra selv. Det har jeg beskrevet tidligere. Og det å nekte å ta i mor hjelp som anbefales av barnevernet viser til at selvinnsikten ikke er på plass. Men nå handlet jo ikke den saken om HI, men en annen sak. Anonymkode: 3ef51...918 Hun tok tak i det. Hun snakket med helsesøster. Hvor mange repetisjoner trenger du, egentlig? Og jo, denne tråden handlet om HI. Der kommer andre og deler lignende historier, og det er relevant, men av grunner jeg ikke forstår påtar du deg å leke barnevernfaglig mentor for alle, bare at «rådene» og påstandene dine peker i ulike retninger. Du har ikke peil, og skriveriene dine her viser det. Anonymkode: 2896a...f7d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #71 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke barnevernet som skal henvise til BUP. Når et barn utredes hos PPT, er det ev de som må henvise videre og ikke barnevernet. Barnevernet har ikke rett til å antyde at barnet har diverse diagnoser i sin rapport, særlig ikke når barnet allerede er utredet hos PPT og de har konkludert med at barnets vansker ikke er av en slik grad at de anbefaler henvisning til BUP. Kan godt være at barnevernet ønsker å hjelpe, men de kan ikke sitte å synse i rapportene sine når de ikke har hverken myndighet el kompetanse. Anonymkode: 0af8d...6d2 Ppt har ikke henvisniægsrett til BUP....0 Anonymkode: 5f1ae...18a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #72 Skrevet 6. august 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke barnevernet som skal henvise til BUP. Når et barn utredes hos PPT, er det ev de som må henvise videre og ikke barnevernet. Barnevernet har ikke rett til å antyde at barnet har diverse diagnoser i sin rapport, særlig ikke når barnet allerede er utredet hos PPT og de har konkludert med at barnets vansker ikke er av en slik grad at de anbefaler henvisning til BUP. Kan godt være at barnevernet ønsker å hjelpe, men de kan ikke sitte å synse i rapportene sine når de ikke har hverken myndighet el kompetanse. Anonymkode: 0af8d...6d2 Og jo, barnevernet kan henvise til bup https://sykehuset-innlandet.no/seksjon/fastlegenytt/Sider/Gamle/2017-bup-henvisning.aspx Anonymkode: 5f1ae...18a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #73 Skrevet 6. august 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil bare påpeke at du diskuterer med mer enn én anonym Anonymkode: 56e2e...432 Nei, jeg svarer anonym 918. Anonymkode: 2896a...f7d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #74 Skrevet 6. august 2019 Jo, barnevernet kan absolutt henvise til bup. De hjalp oss etter at tre henvisninger fra fastlegen var avslått. Når henvisningen kom fra bv ble den tatt alvorlig. Anonymkode: c3aa3...efb
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #75 Skrevet 6. august 2019 Nei jeg har helt motsatt inntrykk av BV. De snakket med oss på en respektfull måte å var kun på ett hjemmebesøk der de skrev mye posetivt om meg som mamma. Saken ble fort henlagt å har aldri hørt noe mer fra de.Opplevde BV som ryddige de få månedene de var inne. Anonymkode: 31052...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå