Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #1 Skrevet 6. august 2019 Jeg er gravid og i uke 7. I går måtte jeg bli hjemme fra jobb med århundrets migrene i spedd mye kvalme. Ikke bedre i dag og tenkte å ringe lege. Jeg må alltid være 100% på jobben og kan ikke «bare»være litt kvalm. Så om jeg for sykemelding burde jeg si det til sjefen? Altså hvorfor jeg er sykemeldt? Anonymkode: c86ba...1c9
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #2 Skrevet 6. august 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er gravid og i uke 7. I går måtte jeg bli hjemme fra jobb med århundrets migrene i spedd mye kvalme. Ikke bedre i dag og tenkte å ringe lege. Jeg må alltid være 100% på jobben og kan ikke «bare»være litt kvalm. Så om jeg for sykemelding burde jeg si det til sjefen? Altså hvorfor jeg er sykemeldt? Anonymkode: c86ba...1c9 Det kommer an på sjefen tenker jeg. Om du har en god leder vinner dere begge på at di forteller det nå. Anonymkode: 8a704...6bf
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #3 Skrevet 6. august 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kommer an på sjefen tenker jeg. Om du har en god leder vinner dere begge på at di forteller det nå. Anonymkode: 8a704...6bf Nei god leder er det ikke. Men er fast ansatt og vert det i mange mange år så sånn sett ikke redd for jobben. Anonymkode: c86ba...1c9
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #4 Skrevet 6. august 2019 Hadde ikke sagt det så tldlig Anonymkode: c6b6e...839
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #5 Skrevet 6. august 2019 Ja, det synes jeg du bør. Så lenge det er svangerskapsrelatert får bedriften dekket sykepengene fine fra nav, men det forutsetter at de bet at de må søke. Hvilken slade skulle det gjøre at sjefen vet det? Anonymkode: 9a936...bef
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #6 Skrevet 6. august 2019 Jeg ville ventet. Anonymkode: 9ed77...7fa
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #7 Skrevet 6. august 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det synes jeg du bør. Så lenge det er svangerskapsrelatert får bedriften dekket sykepengene fine fra nav, men det forutsetter at de bet at de må søke. Hvilken slade skulle det gjøre at sjefen vet det? Anonymkode: 9a936...bef Dette kan søkes langt tilbake i tid og er ikke en grunn til presse hi til å si det, om hun ikke selv ønsker. Jeg ville ikke sagt noe. Anonymkode: 1a511...b9e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #8 Skrevet 6. august 2019 Dere som ville ventet, kan dere begrunne det? Dette er ikke mitt første barn og jeg har faktisk bare vert tilbake på jobb ett år. Har en fysisk krevende jobb som ikke er forenlig med å være gravid. Vet at en del har søkt om svangerskapspenger også. Jeg har aldri hatt muligheten da jeg de to andre gangene omtrent var «dødssyk» noe jeg har bange anelse om at jeg blir igjen. Anonymkode: c86ba...1c9
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #9 Skrevet 6. august 2019 Hvis det er en reell mulighet for at du kan komme tilbake og jobbe i en måned eller tre, ville jeg ha ventet. Hvis du vet at du ikke kommer til å kunne jobbe igjen før ungen er ute, er det sikkert best å si det med én gang. Anonymkode: 9ed77...7fa
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #10 Skrevet 6. august 2019 Sjefen var den første (bortsett fra mannen) som fikk vite at jeg var gravid. Jeg hadde problem med kvalme, og ved å fortelle sjefen, kunne jeg styre noe av arbeidstiden selv. Jeg var vel 8-9 uker Anonymkode: baf22...cb7
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #11 Skrevet 6. august 2019 Det er opp til deg, sjefen har ingen rett til å vite hva du er sykemeldt for, men om du synes det er greit så er jo det enkleste å si det som det er. Jeg gjorde det da jeg var gravid sist. Hadde et bra forhold til min leder og syntes det var enklest å fortelle det tidlig, men dette vurderer man selv. Anonymkode: aa36d...5c6
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #12 Skrevet 7. august 2019 Ja dette var jo vellykket... not! Fikk en muggen melding fra sjefen i dag om at jeg har vert mye borte i det siste. (Føler ikke helt det er sant) så jeg tok sjansen og fortalte sannheten. Fikk ikke noe gratulerer eller noe tilbake, i meldingen stod det bare å... ja føler meg ikke akkurat så vel med dette her i dag. Anonymkode: c86ba...1c9
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #13 Skrevet 7. august 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja dette var jo vellykket... not! Fikk en muggen melding fra sjefen i dag om at jeg har vert mye borte i det siste. (Føler ikke helt det er sant) så jeg tok sjansen og fortalte sannheten. Fikk ikke noe gratulerer eller noe tilbake, i meldingen stod det bare å... ja føler meg ikke akkurat så vel med dette her i dag. Anonymkode: c86ba...1c9 Gå til legen, du. Og få deg en sykemelding. Hvis du blir veldig dårlig i dine svangerskap skal du ta vare på deg selv, barna du har fra før og den lille spiren din. Anonymkode: 2dc9a...8cc
Anonym bruker Skrevet 7. august 2019 #14 Skrevet 7. august 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gå til legen, du. Og få deg en sykemelding. Hvis du blir veldig dårlig i dine svangerskap skal du ta vare på deg selv, barna du har fra før og den lille spiren din. Anonymkode: 2dc9a...8cc Ja jeg blir det, var grunnen tilbys jeg egentlig sa jeg ikke ønsket fler men så kom bitte lille her og da må vi jo bare gjøre det vi kan med situasjonen. Anonymkode: c86ba...1c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå