Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #1 Skrevet 6. august 2019 Kan noen hjelpe meg? Hva brukes å få ren kaffekanna og som ikke er skadelig å bruke? Skyller selvsagt godt ut etterpå, men bør jo ikke være farlig! Anonymkode: afa77...5c0
Superdolly Skrevet 6. august 2019 #2 Skrevet 6. august 2019 Jeg bruker sitron, slik på gul flaske. Jeg heller i en god sprut sitron, og så fyller jeg opp med kokende vann og lar det stå over natta. Er kanna veldig guffen kan det godt gjentas. Jeg gjør det samme med vannkokeren og termoser som måtte behøve det, og alt blir skinnende blankt etterpå.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #3 Skrevet 6. august 2019 Noen teskjeer bakepulver oppi kanna. Hell på varmt/kokende vann og la stå noen timer eller over natten. Skyll godt. Anonymkode: effe7...b0a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #4 Skrevet 6. august 2019 Bakepulver. Helt genialt, og blir helt rent. Brukes i kaffekanner, på termoser osv. Varm vann, noen skjeer bakepulver, rør rundt og la stå en liten stund før du skyller. Virker hver gang. Anonymkode: 1b84a...9d2
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #5 Skrevet 6. august 2019 Bakepulver og sitronsyre kan brukes. Jeg syns bakepulver er best, men kan bruke sitronsyre om jeg bare har det. Bakepulver er genial til veldig mye så det bli oftere brukt til andre ting enn å bake. Anonymkode: c11a6...7e6
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 6. august 2019 #6 Skrevet 6. august 2019 Jeg bruker oppvaskmaskinpulver. La stå i noen minutter, rist godt og skyll godt. Er ikke mer farlig å vaske kaffekanna med det enn andre ting som blir vaska i oppvaskmaskinen.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #7 Skrevet 6. august 2019 Jeg lar den stå noen timer med varmt vann og en spiseskjemengde med oppvaskmaskinsåpe. Funker fjell. Anonymkode: 96d39...fef
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #8 Skrevet 6. august 2019 Jeg tar kanna samtidig som trakteren. Bruker kaffemaskinrens og kjører gjennom trakteren først, og så har jeg det oppi kanna etterpå. Trenger ikke stå lenge før den er som ny. Anonymkode: 06380...644
Himmel og hav Skrevet 6. august 2019 #9 Skrevet 6. august 2019 Husmorsupermix: ei toppa teskje bakepulver, et par dråper zalo og kokende vann. La det stå en halvtimes tid før du tømmer ut og skyller.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2019 #10 Skrevet 6. august 2019 Jeg liker best å bruke sitronsaft på «kaffebelegg». Fersk eller fra sitronformet plastflaske. Har god erfaring med bakepulver eller en oppvasktablett også. Med alle de tre virkemidlene legger jeg det i bunn av det som skal rengjøres, heller på 1-2dl kokende vann, og lar det stå et par timer eller til neste dag. Anonymkode: c7258...612
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå