Gå til innhold

Når skal man til lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid på nytt. Før så var det snakk om at man skulle først til lege etter uke 12. Men så hørte jeg av en bekjent av meg at man nå skulle dra med en gang man for vite at man er gravid. Stemmer dette? Hva gjorde dere?

Anonymkode: 20e3b...e00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er opp til legen, er forskjellig praksis vil jeg tro fra sted til sted. Ring legekontoret og hør med dem. 

Anonymkode: a7457...742

Skrevet

Du trenger ikke å få bekreftet at du er gravid hos legen. Graviditetstesten du bruker er like sikker som deres. Man tar heller ikke rutinemessig blodprøve (S-HCG) for bekreftelse hos alle gravide. Det er vanlig å ha første svangerskapskontroll mellom uke 6-12. Siden dette ikke er ditt første svangerskap, er det nok å vente til uke 12. Ring fastlegekontoret for å bestille time allerede nå. Mange har lang ventetid.

Anonymkode: 63fec...e1b

Skrevet

Jeg er forresten gravid nå. Hadde min første kontroll i uke 12, men ringte i uke 6. Jeg er førstegangs, men hadde ikke behov for tidligere time. 

Anonymkode: 63fec...e1b

Skrevet

Jeg er 7+1 og skal til legen til mandag👍🏻

Skrevet

Dersom det ikke er noen grunn til at du skulle trenge ekstra oppfølging, tidlig ul pga tidligere spontanaborter el.l. Evt sykemelding fordi du har sterke plager som ikke er forenelig med (full) jobb. så holder det med å få første time rundt uke 12.

Anonymkode: 1f72b...a70

Skrevet

Jeg hadde første kontroll i uke 8

Anonymkode: 346f5...269

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...