Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #1 Skrevet 5. august 2019 Sønnen på 6 år er bare helt håpløs og legge om kvelden nå. Drøyer alt så lenge han kan og når han først hører så bare tuller han. Og endelig kommer i senga så er det hyling og grining og skriking om hvor slem jeg er osv.. er det flere som opplever dette?? Føler meg som verdens verste mor når jeg bare lar han ligge der og skrike/gråte. Nå ligger han bare og hulker og skriker til innemellom men går jeg inn så blir det bare verre:/ Anonymkode: 11c3f...09d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #2 Skrevet 5. august 2019 Nei. Høres ut som dere har litt å jobbe med kommunikasjonsmessig. Skrikekur på en seksåring? Anonymkode: 1799f...758
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #3 Skrevet 5. august 2019 Har dere gode rutiner da? Fast leggetid, lese bok på sengen, gjøre det koselig er viktig 😊. Anonymkode: 8e1ce...2a4
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #4 Skrevet 5. august 2019 Vi har vanligvis rutiner ja. Men har hatt lang sommerferie nå så da er rutinene blitt annerledes. Han sier at han ikke vil legge seg og synes det er urettferdig at storebror ikke må legge seg like tidlig. Vi snakker sammen vi men han er lite int i og prate om kvelden når jeg sier det er natta.. HI.. Anonymkode: 11c3f...09d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #5 Skrevet 5. august 2019 Skriketurene gjenkjenner jeg ikke, men selektiv hørsel ved leggetid og 1000 utflukter? Oh yeah! Slik var gutten min på den alder! Jeg tror ikke det er annet å gjøre enn å holde fast ved leggetid og rutiner. Evn snakk med ham på formiddagen og hvordan leggetiden skal bli. Evn sett en alarm når han skal gå på badet og en alarm når lyset skal slås av. For å roe ham i sengen kan du forsøke å sette musikk eller en lydbok på en stund. Han sovner jo ikke om han jobber seg helt opp. Men jeg er rimelig sikker på at det er en fase. Anonymkode: abded...b94
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #6 Skrevet 5. august 2019 Det har blitt sene kvelder i hele sommer 🙈 7 årungen har ikke sovnet før 23 og litt. Nå må vi prøve å peile oss inn på eiktig leggetidspunkt igjen. Vi legger ikke kl 20. Men prrøver 10 min tidligere hver kveld, så blir ikke overgangen så tøff. Mørkere på kvelden har det blitt også 😊. Her får hun lov til å se litt på tlf med blålysfilter og uten lyd, etter at vi har lest bok. Hvis hun ikke allerede har sovnet da. Ser hun på tlf går det bare maks 10 min , så legger hun fra seg tlf og sovner av seg selv. Til vanlig bare leser vi. Men nå på sommeren er det varmt, lyst og kjipt å legge seg tidlig. Anonymkode: b24bb...d43
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #7 Skrevet 5. august 2019 Begynn i den andre enden. Stå opp og start dagen klokka 7, eller hva som er normalt for dere på hverdagene, i noen dager. Spis tidlig middag ol. Da blir det mer naturlig å legge seg tidligere. Anonymkode: 791ea...835
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #8 Skrevet 5. august 2019 Dette er vel et kjent fenomen Prøv å sett deg ned med han og forklar at storebror får være lengre våken fordi han er eldst. Forsøk så å si i fra 10-15 minutter før leggetid, at nå må du avslutte x og y fordi nå er det snart leggetid. Vær konsekvent, følg han gjerne inn på badet. Om han begynner å protestere er det en advarsel: enten gjør du som jeg sier eller så er det rett i seng uten tannpuss. Gjennomfør om han ikke hører, bær han i seng og si god natt. Forklar at nå er det god natt, og at du ikke kommer inn igjen fordi nå skal han legge seg. Pass på på forhånd at han har favorittbamsen, vann og alt annet han trenger pluss at han har vært på do. Så går du og setter deg ned å gråter en skvett om du er som meg, mens du hører på den hjerteskjærende forestillingen som utspiller seg på soverommet. Kommer han ut, tar du han inn på rommet i senga igjen og går. Ikke diskuter. Når han ser at du ikke godtar utskeielsene hans, og at han faktisk må tidligere i seng når han ikke oppfører seg, så kommer han til å høre etter. Om han greier å pusse tennene å høre etter, så leser du et lite eventyr for han på senga som belønning. Tested and mommy approved Anonymkode: bf808...904
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå