Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #1 Skrevet 4. august 2019 Og hvor mye penger har de på det? Sønnen min har alt fra 400 kr til 200 kr på kortet er det mye? Anonymkode: 278dc...11a
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #2 Skrevet 4. august 2019 Har bestilt til 9-åringen. Skal ikke ha noen fast sum der. Skal overføre når han er med kompiser på badeland, kino, trampolinepark etc så han kan betale for seg. Jeg har aldri kontanter så må ha en annen løsning. Anonymkode: 41817...a5e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #3 Skrevet 4. august 2019 Min har ikke det. Ikke har han mobil heller, men det skal han få snart. Han har derimot spart penger som han har i ei lommebok . Anonymkode: 5d44b...2e9
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #4 Skrevet 4. august 2019 Mine har, 9 og 12 år. Der vippser jeg ukepenger og andre småbeløp. Vippser også når/hvis de skal i butikken for meg. Jeg har sjelden kontanter og de ble mye mer selvstendig og fikk flere oppgaver etter at de fikk kort. Anonymkode: bdc3c...89a
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #5 Skrevet 4. august 2019 Ja, de har noen 1000 som de har fått til bursdager ol. Men bruker nesten aldri penger. Anonymkode: 50fab...1f1
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #6 Skrevet 4. august 2019 Han har hatt kort siden han var 7, med nettbank på mobilen. Han har som regel 2-300 der. Anonymkode: 3684d...3bf
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #7 Skrevet 4. august 2019 Ja, det har hun. Fikk i fjor. Hun får 25 kr i uken inn på kontoen, samt penger hun får til bursdager, jul, feriepenger fra besteforeldre osv. Nå har hun ikke brukt noe på lenge og har rundt 1500 kr der. Hun har en app på mobilen hvor hun kan følge med selv på innskudd og forbruk. Anonymkode: b33c3...270
**snuskeluska** Skrevet 5. august 2019 #8 Skrevet 5. august 2019 Min 12 åring har, han fikk da han ble 11. Han har alt fra 0 til 1000,- stående. Veldig praktisk med bankkort.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #9 Skrevet 5. august 2019 Nei. Har avtale med barna at de skal få når de blir 12. Da kommer de til å få ukelønnen inn på den kontoen. Frem til da bruker de kontanter. Pengene de får til bursdagene kommer jeg til å fortsette å ha kontroll på, for det blir en god sum. Anonymkode: e9911...155
Gemini77/ Skrevet 5. august 2019 #10 Skrevet 5. august 2019 Ja det har de. Får ukeslønnen inn der. Bruker det på trampolineparken, kino etc. Sparing gjøres på andre kontoer. De bruker det sjeldent så det akkumuleres litt der. De har rundt 2000 kr hver der.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #11 Skrevet 5. august 2019 Ja. Hun har en drøy hundrelapp der nå. Får 50 kr hver lørdag. Bursdagspenger o.l går inn på sparekonto, der har hun drøye 4.000 kr nå. Anonymkode: 405cf...b4a
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #12 Skrevet 5. august 2019 Ja, de har kort. Synes det er kjekt. De har alltid kortet i telefonen sin. Om de er på noe, plutselig blir med noen e. l er det kjapt for meg og overføre penger tll kortet. Pleier å stå 300 kr på kortet til vanlig. Anonymkode: 520b2...e2e
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #13 Skrevet 5. august 2019 Ja hun har kort, alt fra 200 til 1000 kr Anonymkode: ace3a...d97
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #14 Skrevet 5. august 2019 Mine er 7, 9 og 11. De har bankkort og vipps alle tre. De får ukepenger via vipps hver fredag, mellom 40 og 70 kroner, etter alder og innsats. I tillegg setter familie og andre inn pengegaver via vipps til barna. Skal de noe spesielt, som kino med venner, eller ta bussen et sted, bruker de «be om penger»-funksjonen i vipps, og vi gir dem beløpet de trenger utenom. Den yngste har rundt 3000 på sitt kort akkurat nå. Eldste har et par hundre. Det varierer. Eldste har kort og mobil med seg til daglig, og disponerer pengene selv. Han er flink til å både spare og disponere det han har, har nettopp kjøpt seg gaming-PC til 12000 som han sparte til selv. De yngste bruker kortet stort sett bare når vi er med, enten det er for å kjøpe noe de har spart til, eller en is for egne penger. Både for store og små tenker jeg at poenget med lommepenger er å lære av sine «feil». De erfarer både hvordan pengene vokser fra uke til uke, og at det går tomt om de velger å kjøpe småting i stedet for å spare til noe større. Anonymkode: 7843c...d88
prekæs Skrevet 5. august 2019 #15 Skrevet 5. august 2019 (endret) Han får fast beløp annenhver tirsdag og har fått det siden han var 10. Rett og slett fordi han skal lære seg disponere over 14 dagers periode og ikke få påfyll rett før helgesnopet. Har fungert greit og det som er igjen før neste påfyll, blir plassert på annen konto han stort sett kan bruke av om han spør. Han spør sjelden og derfor har han en grei sum han får ta av de få gangene han spør. Har ikke faste oppgaver, men bidrar som regel når vi spør eller sier i fra. Endret 5. august 2019 av prekæs
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #16 Skrevet 5. august 2019 17 hours ago, Anonym bruker said: Og hvor mye penger har de på det? Sønnen min har alt fra 400 kr til 200 kr på kortet er det mye? Anonymkode: 278dc...11a Nei, altfor tidlig.. men han får 50kr i uka i ukepenger hvis han gjør det han blir bedt om Anonymkode: 192f5...c36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå