Gå til innhold

Neseplastikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt skjev nese og nesetippen er ikke symmetrisk, det plager meg i perioder og jeg tenker da på kosmetisk operasjon. Tenker at det ikke nødvendigvis blir en stor operasjon. Men så blir jeg usikker når jeg leser om smerter og risiko for komplikasjoner, er det verdt smerten og pengene? Noen vits å bry seg om nå når jeg er over 45 år? Samtidig er jeg stolt av utseende mitt, har tatt godt vare på både kropp og hud, ser mye yngre ut enn alderen.

Noen som kan dele sine erfaringer med kosmetisk operasjon? 

Vet det er overfladisk og selvopptatt, men har vært gjennom en tung periode og vil gjøre noe egoistisk for meg selv.

Anonymkode: 3ee5f...33b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med det selv, men har en venninne som fikk alvorlige komplikasjoner etter annet kosmetisk inngrep og et familiemedlem som fikk enda mer alvorlige komplikasjoner etter en annen slik operasjon. Vi snakker langvarig sykehusinnleggelse og måtte gå i uker og måneder med åpne sår som pga. betennelse ikke kunne sys.

Vær stolt av den du er. Nesen din er en del av deg og gir deg karakter :)

Hvordan vil du takle det hvis du er blant de uheldige - når du allerede har vært gjennom en tung periode?

Jeg ville funnet noe helt annet å skjemme bort deg selv med :)

Anonymkode: 64015...3b2

Skrevet

Takk for et veldig fint og empatisk svar, du har rett, nesen min er en del av den jeg er og det er bra nok ❤

Anonymkode: 3ee5f...33b

Skrevet

Jeg har operert nesa. Ingen smerter eller komplikasjoner. Bare litt blåveis en ukes tid etter. Jeg slet med dårlig selvbilde og erting (ikke mobbing) fra jeg var 8 år gammel pga "stor og lang" nese. 

Jeg betalte 40.000 hos en kirurg med svært godt rykte. Viktig å ikke prøve å spare noen kroner på dette, tror mange som opplever komplikasjoner har gått til noen som ikke er like dyktige. Erfaring er svært viktig. 

Når det er sagt, jeg gjorde dette da jeg var 23 år. Angrer ikke et sekund. Men når jeg ser på gamle bilder nå i en alder av 43 år så hadde jeg aldri gjort det igjen, om jeg så var garantert en 100% vellykket operasjon og godt selvbilde igjen. Hvorfor? Fordi jeg er voksen og innser at nesa mi ikke var en klumpete stor potet av en heksenese likevel. Lang, ja. Større en de fleste andre, ja. Grusom, nei. Jeg kunne fint levd med det i dag. Men det greide jeg ikke som ung.

Anonymkode: d8428...eff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...