Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #1 Skrevet 4. august 2019 Jeg er i fÞrste trimester og jeg klÞr veeeeeldig mye. Jeg ser ikke ut pÄ beina. Har googlet meg frem til at det er farlig og kan fÞre til fosterdÞd. Har vÊrt til legen, fÞler ikke at de tar det pÄ alvor... Hva skal jeg gjÞre? Er det farlig? Erfaringer? Anonymkode: c54e4...82c
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #2 Skrevet 4. august 2019 Nei nei nei!!! Det klĂždde masse pĂ„ bena mine ogsĂ„. Helt vanlig! Pust !!â€ïž Anonymkode: 6f675...cc0
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #3 Skrevet 4. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei nei nei!!! Det klĂždde masse pĂ„ bena mine ogsĂ„. Helt vanlig! Pust !!â€ïž Anonymkode: 6f675...cc0 Takk †Anonymkode: c54e4...82c
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #4 Skrevet 4. august 2019 Pust med magen đ Det du leste om kan pĂ„vises pĂ„ blodprĂžver fordi det kommer av hĂžye leververdier. - Be gjerne legen teste deg. Men "svangerskapsklĂže" er ikke veldig unormalt pga hormonene, hvis det er noen trĂžst. KlĂždde masse selv, spesielt inne i hendene. Men aldri noe unormalt pĂ„ prĂžvene (hadde to risikosvangerskap og ble testet godt) Anonymkode: b1c6b...0d8
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #5 Skrevet 4. august 2019 Slutt Ä Google! Anonymkode: 06b81...b50
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #6 Skrevet 4. august 2019 KlĂždde en del selvđ ikke Google. Anonymkode: 71271...04b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #7 Skrevet 4. august 2019 Jeg hadde ekstrem svangerskapsklÞe med nr to. NÄ er h*n fjorten Är og syter fordi jeg forsÞker Ä fÄ litt orden pÄ dÞgnet igjen. Anonymkode: 203d7...a94
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #8 Skrevet 4. august 2019 Jeg klĂždde ekstremt pĂ„ magen og hendene. Kusina mi klĂždde pĂ„ beina. Mamma og tante klĂždde pĂ„ hele kroppen. Er ganske vanlig, men be om en leververdisjekk for Ă„ berolige deg đ Anonymkode: 9372e...68e
Twintipp Skrevet 4. august 2019 #9 Skrevet 4. august 2019 Jeg tok leverprĂžver fordi jeg klĂždde helt ekstremt. Smurte beina mange ganger daglig. Var ingenting galt, bare normalt og hormonelt fikk jeg vite. Â
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #10 Skrevet 5. august 2019 Hi her igjen. Jeg har hĂžye lever og galle verdier, er derfor jeg har googlet. Jeg blir sprĂž av klĂžingen. Jeg er klĂžr over hele kroppen, men beina er verst, de ser ikke ut. Hva kan jeg evt gjĂžre og hva kan jeg smĂžre meg med? Anonymkode: c54e4...82c
prekĂŠs Skrevet 5. august 2019 #11 Skrevet 5. august 2019 Jeg syns du skal ta det opp med legen din. Det er neimen ikke greit Ă„ vĂŠre fĂžrstegangs og sitte med slike bekymringer. Det vil helst gĂ„ bra, men en lege tar deg nok alvorlig og tar prĂžvene som trengs. Lykke tilÂ
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #12 Skrevet 5. august 2019 44 minutter siden, prekĂŠs skrev: Jeg syns du skal ta det opp med legen din. Det er neimen ikke greit Ă„ vĂŠre fĂžrstegangs og sitte med slike bekymringer. Det vil helst gĂ„ bra, men en lege tar deg nok alvorlig og tar prĂžvene som trengs. Lykke til Har fĂ„tt time senere i dag. Heldigvis đ Anonymkode: c54e4...82c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #13 Skrevet 5. august 2019 Det er vanlig Ä klÞ pga tÞrr og tÞyd hud, men det er ikke det samme som ekstrem svangerskaps klÞe. Jeg hadde det med nr to, hÞye leververdoer og en ekstrem klÞe sÄ du ikke fÄr sove eller noe. Men selv om det kunne fÄ katastrofale fÞlger fÞr er det ikke sÄnn lenger altsÄ. Jeg mÄtte ta jevnlige blodprÞver sÄ de fÞlger med pÄ hvor hÞye leverprÞvene blir, og kommer de over et visst nivÄ fÄr du medisiner. Det er helt utrolig plagsomt, og slitsomt, jeg ble sykemeldt pga sÞvnmangel og ble nÊrmest mannevond, men de passet godt pÄ meg og den lille. Det gikk helt fint. Anonymkode: a9813...a52
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #14 Skrevet 5. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vanlig Ă„ klĂž pga tĂžrr og tĂžyd hud, men det er ikke det samme som ekstrem svangerskaps klĂže. Jeg hadde det med nr to, hĂžye leververdoer og en ekstrem klĂže sĂ„ du ikke fĂ„r sove eller noe. Men selv om det kunne fĂ„ katastrofale fĂžlger fĂžr er det ikke sĂ„nn lenger altsĂ„. Jeg mĂ„tte ta jevnlige blodprĂžver sĂ„ de fĂžlger med pĂ„ hvor hĂžye leverprĂžvene blir, og kommer de over et visst nivĂ„ fĂ„r du medisiner. Det er helt utrolig plagsomt, og slitsomt, jeg ble sykemeldt pga sĂžvnmangel og ble nĂŠrmest mannevond, men de passet godt pĂ„ meg og den lille. Det gikk helt fint. Anonymkode: a9813...a52 SĂ„ godt Ă„ at det gikk bra med dere. Jeg sliter med Ă„ fĂ„ sove pĂ„ nettene og jeg klĂžr noe sinnsykt hele dĂžgnet, verst pĂ„ nettene. Blir sprĂž. Jeg ser ikke ut pĂ„ beina đđ H.i. Anonymkode: c54e4...82c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #15 Skrevet 5. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: SĂ„ godt Ă„ at det gikk bra med dere. Jeg sliter med Ă„ fĂ„ sove pĂ„ nettene og jeg klĂžr noe sinnsykt hele dĂžgnet, verst pĂ„ nettene. Blir sprĂž. Jeg ser ikke ut pĂ„ beina đđ H.i. Anonymkode: c54e4...82c Det som hjalp meg best var kalde, eller ihvertfall kjĂžlige, bad, kalde kluter, aloe vera gel fra kjĂžleskapet og slike ting, ting som kjĂžlte ned huden... Det er helt grusomt og du har all min medfĂžlelse. Anonymkode: a9813...a52
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #16 Skrevet 5. august 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vanlig Ä klÞ pga tÞrr og tÞyd hud, men det er ikke det samme som ekstrem svangerskaps klÞe. Jeg hadde det med nr to, hÞye leververdoer og en ekstrem klÞe sÄ du ikke fÄr sove eller noe. Men selv om det kunne fÄ katastrofale fÞlger fÞr er det ikke sÄnn lenger altsÄ. Jeg mÄtte ta jevnlige blodprÞver sÄ de fÞlger med pÄ hvor hÞye leverprÞvene blir, og kommer de over et visst nivÄ fÄr du medisiner. Det er helt utrolig plagsomt, og slitsomt, jeg ble sykemeldt pga sÞvnmangel og ble nÊrmest mannevond, men de passet godt pÄ meg og den lille. Det gikk helt fint. Anonymkode: a9813...a52 Men jeg har hatt veldig hÞye lever verdier i over 1 mnd Hvorfor har ingen nevnt medisiner for meg? Jeg har vÊrt innlagt pÄ sykehuset og gÄtt til legen 1 gang i uken for Ä sjekke utviklingen... Kjenner jeg er redd og fortvilet nÄ. Anonymkode: c54e4...82c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #17 Skrevet 5. august 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men jeg har hatt veldig hÞye lever verdier i over 1 mnd Hvorfor har ingen nevnt medisiner for meg? Jeg har vÊrt innlagt pÄ sykehuset og gÄtt til legen 1 gang i uken for Ä sjekke utviklingen... Kjenner jeg er redd og fortvilet nÄ. Anonymkode: c54e4...82c Da har de ikke vÊrt sÄ hÞye at du har trengt medisiner. Man mÄ over et visst nivÄ for Ä fÄ medisiner, og du har jo blitt sjekket grundig hele veien. SÄ ikke bekymre deg for det, hadde medisiner vÊrt et alternativ sÄ hadde du fÄtt det. Er mange Är siden dette skjedde meg, sÞnnen min nÊrmer seg 16 Är, sÄ mulig ting har endret seg ogsÄ. Jeg mener Ä huske at det er en del bivirkninger pÄ medisinene, sÄ det gir de ikke fÞr det er helt nÞdvendig. Men her mÄ du ta min info med en klype salt, kanskje husker jeg feil, og kanskje har retningslinjene endret seg. Jeg fikk aldri medisiner, men jeg mÄtte ogsÄ ta blodprÞver en gang i uken. Jeg fÞlte meg godt ivaretatt, og det er jeg sikker pÄ at du ogsÄ er. Anonymkode: a9813...a52
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #18 Skrevet 5. august 2019 Akkurat nÄ, Anonym bruker skrev: Da har de ikke vÊrt sÄ hÞye at du har trengt medisiner. Man mÄ over et visst nivÄ for Ä fÄ medisiner, og du har jo blitt sjekket grundig hele veien. SÄ ikke bekymre deg for det, hadde medisiner vÊrt et alternativ sÄ hadde du fÄtt det. Er mange Är siden dette skjedde meg, sÞnnen min nÊrmer seg 16 Är, sÄ mulig ting har endret seg ogsÄ. Jeg mener Ä huske at det er en del bivirkninger pÄ medisinene, sÄ det gir de ikke fÞr det er helt nÞdvendig. Men her mÄ du ta min info med en klype salt, kanskje husker jeg feil, og kanskje har retningslinjene endret seg. Jeg fikk aldri medisiner, men jeg mÄtte ogsÄ ta blodprÞver en gang i uken. Jeg fÞlte meg godt ivaretatt, og det er jeg sikker pÄ at du ogsÄ er. Anonymkode: a9813...a52 Sender deg en klem, takk for svaret ditt †Men mine verdier er ca 900. Hva er normalt? Anonymkode: c54e4...82c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2019 #19 Skrevet 5. august 2019 Jeg klĂždde ekstremt mye da jeg var gravid med tvillingene, smurte leggene med en blanding av Eurax og Xylocain. Det hjalp litt. Men vet ikke om man kan bruke det i graviditeten, men jeg var desperat. Anonymkode: 52229...f82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ