Steget Skrevet 4. august 2019 #1 Skrevet 4. august 2019 Jeg må ned ca 10 kilo. Veier like mye som da jeg var høygravid og føler meg ikke vel i kroppen min. Er 80 kilo. Må i hvertfall ned til 72 . Er 172 høy Har kuttet ut all snacks, sukker og sjokolade. Har vært altfor mye av dette lenge. Spiser knekkebrød med magert pålegg til frokost og kaffe med lettmelk. Salat til lunsj (blander selv i kantine) Middag med familien, kutter ned på pasta, ris og potet. Godt med grønnsaker, mye fisk. Ikke spise etter kl 19, evt bare knekkebrød eller smoothie (med bær, grønnsaker, kokosmelk) drikker endel kaffe med melk, skal kutte ned på dette og drikke te istedet. Uten sukker! skal trene 3 ganger i uka, styrke og kondisjon, muligens svømming en av gangene. Skal sørge for å være over 11 000 skritt hver dag, går til og fra bussen og barnehage hver dag. Vil jeg gå ned av dette? Er ikke så opptatt av at det skal gå veldig fort, da går jeg bare opp igjen og blir lei. Men kanskje til jul om jeg er flink. Mere jeg bør endre på?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #2 Skrevet 4. august 2019 Dette tror jeg absolutt vil kunne funke. Se opp for de små «fallgruvene», som fete dressinger til salat, sauser til middag og fete påleggsorter. Nå vet jeg ikke hvor mange kalorier du har ligget på sånn gjennomsnittlig til nå, men prøv å legge deg på et tall rundt 1600-1700 om dagen (jeg fikk beskjed om 1500 kcal da jeg skulle gå kraftig ned i vekt). Du kan jo prøve å regne ut et dagsnivå ut fra det du beskriver, men ut fra det jeg kan se ser det ganske så «innafor» ut! Lykke til :-)! Anonymkode: de697...818
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #3 Skrevet 4. august 2019 Husk også at vektnedgang tar tid, så ikke forvent mirakler med én gang. Jeg gjør omtrent som deg og har gått ned 7 kg siden nyttår. Det er en livsstilendring, ikke bare et prosjekt å bli ferdig med. Kan også anbefale en banan eller yoghurt mellom frokost og lunsj for ikke å bli så sulten at du spiser for mye til lunsj. Jeg spiser også en banan på vei hjem fra jobb for å holde ut til middag uten å bli for sulten eller sur. Jeg kunne sikkert vært mye mer disiplinert. Jeg spiser litt godteri i helgene og drikker litt øl/vin. Vil jo ikke gi opp absolutt alt, det skal være noe man kan leve med 😊 Men vekten går sakte, men sikkert nedover, og jeg tenker at kanskje jeg når målet i løpet av 2020. Lykke til! Anonymkode: 3a131...35b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #4 Skrevet 4. august 2019 2 hours ago, Steget said: Jeg må ned ca 10 kilo. Veier like mye som da jeg var høygravid og føler meg ikke vel i kroppen min. Er 80 kilo. Må i hvertfall ned til 72 . Er 172 høy Har kuttet ut all snacks, sukker og sjokolade. Har vært altfor mye av dette lenge. Spiser knekkebrød med magert pålegg til frokost og kaffe med lettmelk. Salat til lunsj (blander selv i kantine) Middag med familien, kutter ned på pasta, ris og potet. Godt med grønnsaker, mye fisk. Ikke spise etter kl 19, evt bare knekkebrød eller smoothie (med bær, grønnsaker, kokosmelk) drikker endel kaffe med melk, skal kutte ned på dette og drikke te istedet. Uten sukker! skal trene 3 ganger i uka, styrke og kondisjon, muligens svømming en av gangene. Skal sørge for å være over 11 000 skritt hver dag, går til og fra bussen og barnehage hver dag. Vil jeg gå ned av dette? Er ikke så opptatt av at det skal gå veldig fort, da går jeg bare opp igjen og blir lei. Men kanskje til jul om jeg er flink. Mere jeg bør endre på? det at du ikke spiser etter 19, er ikke noe farlig, her fikk jeg beskjed om og spise frem til 1-2 timer før sengetid Anonymkode: df342...022
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #5 Skrevet 4. august 2019 Men hvorfor kutte kaffe med lettmelk ? Høres ut som at du har en god plan du er flink ! Skal prøve å gjøre det samme som deg! Men kaffe med melk må jeg ha Anonymkode: b2f62...74f
Steget Skrevet 4. august 2019 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2019 Takk for alle svar! Ja, jeg tenker også at det er livsstilsendring som skal gjøres og jeg er heldigvis tålmodig! Jeg pleier å spise litt i to-tida på jobb, litt banan eller knekkebrød. Glemte det nå i ferien. Har så mye melk i kaffen at jeg tror jeg vil spare endel kalorier ved å kutte ned, ikke ut - det klarer jeg nok ikke. Er i hvertfall veldig motivert nå!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #7 Skrevet 4. august 2019 Porsjonskontroll er alfa og omega! Anonymkode: 8185c...a52
Anonym bruker Skrevet 4. august 2019 #8 Skrevet 4. august 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Porsjonskontroll er alfa og omega! Anonymkode: 8185c...a52 Veier man maten da? Anonymkode: 48ca5...448
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå