Gå til innhold

Merkelig melding om pakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en merkelig SMS i dag. Trykket på lenka og kom til en nettside. Har ikke trykket på «betal frakt»

Jeg venter for så vidt på et par pakker, men aner ikke hva det kan være snakk om her. Avsendernummeret (SMS) mangler et tall. 

Har noen fått en slik melding, og er det bare spam?

9451CEB0-5470-4B59-87F5-4FB293E35447.png

774FD99D-2454-40F2-8EAF-FAEE13D5F133.jpeg

Anonymkode: e2068...5c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er spam og svindel! Ikke trykk på noen lenker og for all del ikke betal!!!

Anonymkode: 10244...92e

Skrevet

Svindel.

Anonymkode: bd962...929

Skrevet

Hvis du hadde fulgt med i media i sommer, så ville du forstått at dette er forsøk på svindel. Uansett trykker man ikke på noe sånt som man ikke vet hva er vel. 

Anonymkode: 7db45...977

Skrevet

Svindel. 

Får man slike meldinger trykker man aldri på linker. 

Sønnen min fikk en for et par uker siden, og  han søkte først opp nummeret på 1881 og skjønte det var svindel (han er 18 år og hadde bestilt en pakke fra utlandet) 

Anonymkode: 462e7...173

Skrevet

Alle slike mld der det står du skal betale for å få pakken er juks og fantateri. Er det oppkrav eller toll på pakken står det i hentemld, men det er aldri noe som skal betaler over nett eller med en link. Da står det hentested, hentenr, om det er oppkrav eller toll. Alle som er usikker bør heller høre med sitt hentested før de trykker på noe. 

Nå er det ekstremt mye svindel ute og går. Fikk selv en slik mld for noen uker siden, jeg la ikke merke til det var ett utenlansk nr før lenge etterpå. I sommer fikk jeg en lignende og da kom det opp at det var posten som hadde sendt den. Så de klarer å hacke seg inn på det meste bare de vil. 

Anonymkode: 5cc59...39b

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du hadde fulgt med i media i sommer, så ville du forstått at dette er forsøk på svindel. Uansett trykker man ikke på noe sånt som man ikke vet hva er vel. 

Anonymkode: 7db45...977

Har ikke sett noe (vært mye i utlandet)

Skrevet

OK, takk for oppklaring. Jeg sletter meldingen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...