Gå til innhold

Noen som har barn med astma?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 15 har ikke hatt astma så lenge. Hun bruker relvar 1 gang PR dag. Selv dobler jeg min dose ved feks forkjølelsessymptomer. Men kan hun gjøre det samme? Har ikke vært borti relvar selv, og hun har brukt den så kort. 

Anonymkode: f312b...38a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har doblet doser ved forkjølelse fra barnet var under et år, så det går nok bra

Anonymkode: 27c89...5b0

Skrevet

Ok takk for svar. 

Anonymkode: f312b...38a

Skrevet

Har mann og tre barn med astma... 

Burde ikke datteren din ha en opptrappingsplan hvis hun er tett og medisineringen ikke er tilstrekkelig? Jeg synes dere skal ta en ny tur til legen og diskutere dette. 

Anonymkode: 9e45b...266

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har mann og tre barn med astma... 

Burde ikke datteren din ha en opptrappingsplan hvis hun er tett og medisineringen ikke er tilstrekkelig? Jeg synes dere skal ta en ny tur til legen og diskutere dette. 

Anonymkode: 9e45b...266

Det er snakk om dobling av forebyggende medisiner ved symptomer på feks forkjølelse. Nå har hun kommet hjem fra reise, og er stapp forkjøla. Derfor jeg spør. 

Anonymkode: f312b...38a

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er snakk om dobling av forebyggende medisiner ved symptomer på feks forkjølelse. Nå har hun kommet hjem fra reise, og er stapp forkjøla. Derfor jeg spør. 

Anonymkode: f312b...38a

Dette burde legen ha informert dere om da dere først fikk medisinene. Hvis hun f.eks. går på en høy dose i utgangspunktet, så er det ikke sikkert at hun skal doble. Hvis ikke dere har et opplegg for dette (behandlings-skjema med opp- og nedtrapping), så må du nesten bare ringe legen og spørre. Mine tre barn har alle ulike behandlinger selv om de har samme sykdom. Hun som står på den høyeste dosen seretide skal f.eks. ikke trappe opp, fordi grunnbehandlingen er så heftig. Ville gitt godt med ventoline i kveld / natt, og ringt de som skrev ut medisinen i morgen tidlig. 

Anonymkode: 9e45b...266

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...