Gå til innhold

Sterilisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herrelig å dyrt, over 6000 kr for å gjøre dette hos kvinnfolk. Jeg skal ta abort snart men jeg kan ikke finne noen plasser det står at man kan sterilisere seg ved en kirurgisk abort. Er det noen som har gjort det eller vet om det går?  De gjør det gratis viss man tar keisersnitt vet jeg.  Hadde vært greit viss det var muøig og gratis. 

Anonymkode: e1350...c76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg vet er at kirurgisk abort og sterilisering i utgangspunktet er to forskjellige kirurgiske teknikker, derfor er det ikke "bare" å ta det samtidig. 

Men hva med å ringe kir avd og forhøre deg? 

Anonymkode: eb657...e43

Skrevet

Jeg skal opp dit til uka å snakke med de så da får jeg nok greie på det da. Men litt greit å vite om andre har gjort det og om det kostet noe. 

Hi 

Skrevet

Grunnen til at det er gratis ved keisersnitt er at da er man likevel inne så er liksom ikke noe ekstra å "snipp, snipp" i samme slangen.

Kirurgisk abort går man inn vaginalt, ved vanlig sterilisering gjøres det som regel som kikkhullskirurgi gjennom navlen.
Altså 2 forskjellige måter å komme inn på, og det utføres to forskjellige steder, aborten i livmoren, steriliseringen på egglederne.

Tror ikke men får dekt det i forbindelse med abort

Anonymkode: 83a61...267

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal opp dit til uka å snakke med de så da får jeg nok greie på det da. Men litt greit å vite om andre har gjort det og om det kostet noe. 

Hi 

Abort tar ca 5 min i kort maskenarkose, vaginalt inngrep. Sterilisering tar ca 30 min, laparascopi, intubasjon, kvalmestillende og ekstra smertestillende. To helt forskjellige ting til helt forskjellig pris. 

Anonymkode: f4378...c08

Skrevet

Nei, du kan ikke gjøre dette ved abort. Det er to helt forskjellige prosedyrer. 

Anonymkode: 4e60f...7ef

Skrevet

Det er også sånn at man må psykisk vite hva man gjør når man tar en sterilisering, og psyken er kanskje ikke helt 100% i forbindelse med en abort. 

Selv når man steriliserer seg i forbindelse med KS må man skrive under på at man vet hva man gjør tidlig i svangerskapet så man får litt tid til å tenke seg om, man kan ikke ta avgjørelsen i hui og hast om det blir et hastesnitt.

Anonymkode: d6cc6...d34

Skrevet

Psyken er helt i orden hos meg. Har bestemt meg for å sterilisere meg, etter 4 barn og over 30 år. Og hvertfall ikke flere barn derfor jeg velger abort. Bare lurte på om det var mulig å ta 2 fluer i en smekk. Men da ser jeg det nå at det ikke er mulig. Tusen takk for svar alle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...