Gå til innhold

Vært veldig forstoppet, idag blod. EKKEL TRÅD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært forstoppet i en ukes tid. Ikke helt. Ordnet seg mer eller mindre for 3 dager siden. Idag var det kun blodig slim som kom :( kan det bare være pga det? 

De dagene jeg var forstoppet kom det nesten bare blankt, luktfritt slim. 

Anonymkode: 20a07...ff1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Friskt eller gammelt blod? Ville definitivt tatt kontakt med lege.

Anonymkode: ab522...bdd

Skrevet

Dette er fastlegemat ja... Kan være "bare" irritert tarm pga forstoppelse, eller at det fortsatt ligger en propp der. Men blod og slim fra tarm er noe for doktoren å se på, tenker jeg også. 

Anonymkode: 88733...27b

Skrevet

Slapp av, trenger ikke å kontakte lege. Ettersom du var vært forstoppet og sikkert har hatt hard bæsj når du da kom på do eller nesten diaré (som det etterhvert kan bli) så har du fått en rift i slimhinnen i endetarmen. Enten rift eller hemoride hvis du har presset hardt. Da kan man få blod på papiret. Det er kun nødvendig å kontakte lege hvis det er blod «inni» avføringen. Hvis det er friskt blod på papiret og/eller utenpå bæsjen så er det ikke farlig.

Gi det noen dager, hvis ikke det går over så drar du til apoteket og kjøper salve og stikkpiller til hemorider (det skal også ta rifter).

Anonymkode: b4398...bb6

Skrevet

Gå til lege. Det er riktig at hard avføring kan rive opp tarmen slik at det blør, kan blø ganske mye. Har det selv ganske ofte. Men slim i avføringen bør sjekkes av lege. Og dersom det nå kommer kun blodig slim, hadde jeg ikke nølt med å kontakte lege. Ring i morgen og hør hva de sier.

Anonymkode: f0561...b1f

Skrevet

Takk for svar. Har ferie så lege blir det ikke... Men skal følge med på det. Tenkte kanskje ibs kan være årsak? 

Anonymkode: 20a07...ff1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...