Gå til innhold

Jeg sliter så mye med vonde tanker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tankene om at livet er for strevsomt, for vanskelig, for tungt og tøft, jeg får en intens følelse av håpløshet. Ikke noe mer enn det, ikke planer om å ende livet, bare tanker om at jeg ikke orker mer.

Har en kronisk sykdom, ingen kan hjelpe meg og er allergisk mot medisinene som kunne hjulpet litt. 

Alle i min omg.krets forbinder sosialt samvær med eting, eller alkohol, jeg kan ikke nyte en øl, et glass vin eller reker i sommersola for å si det sånn. INGENTING.

Jeg melder meg ut av familien, isolerer meg, gråter mye, føler ofte på håpløshet og det å ikke strekke til.

Det er helt grusomt.

Og jeg HAR IKKE RETT PÅ PSYKOLOGISK HJELP! Ikke før jeg blir fysisk frisk, noe jeg ikke blir fordi legene ikke vet hva som er galt. Systemet feiler meg. Jeg får ikke psykisk hjelp til å stå i det helvetet utredningen er! Jeg har IKKE RÅD til private timer. Hvis jeg skulle blitt fysisk frisk kunne jeg søkt meg inn til psykolog. Hvorfor!? Hadde jeg vært frisk hadde problemene mine forduftet. 

Legene vet ikke, ingen vet og jeg har det helt jvlig.

Jeg er så lei meg. Jeg gråter som sagt mye. Ingen kan trøste meg, jeg har ingen å snakke med, ingen som forstår. Jeg får anfall der jeg er desperat og holder på å stikke av, rømme altså. Fra alt. Jeg sliter så sykt nå, jeg er dypt deprimert. 

Jeg isolerer meg og unngår alle settinger som er triggere, dvs når familien har sammenkomster. For da tenker jeg på hvordan det kunne ha vært, hvis jeg var frisk. Og blir så lei meg.

Tenk hvis jeg kunne spist middag og kake, hvis jeg kunne trent, hvis jeg kunne vært sosial. Ingen tar hensyn, ingen forstår og jeg har gitt opp. 

Mannen min lesser jeg ikke mer over på da han har fått psykiske problemer av dette her og blitt et nervevrak pga min dårlige helse. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :( Jeg prøver å slukke branner innimellom, men det begynner alltid å brenne på nytt igjen. 

Jeg er så ensom, har ingen venner. 

Anonymkode: af226...9cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært i kontakt med psykisk helsetjeneste i kommunen du bor i?

Anonymkode: f374e...f19

Skrevet

Hvor bor du? Hvis du bor i en by som utdanner psykologer, kan du få gratis hjelp på universitetet. 

Anonymkode: 842b9...0b5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du vært i kontakt med psykisk helsetjeneste i kommunen du bor i?

Nei. 

Hva kan de tilby? Psyk. sykepleier er prøvd. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor bor du? Hvis du bor i en by som utdanner psykologer, kan du få gratis hjelp på universitetet. 

Anonymkode: 842b9...0b5

Bor definitivt ikke i noen by som utdannet noen som helst. Alle drar til Oslo, Bergen eller Trondheim. Som er dritlangt unna. 

Skrevet

Det jeg trenger er psykologspesialist, får det kun privat eller på DPS. Men er for syk til å lete etter psyk. med refusjonsordninger. Og skal godt gjøres å finne traumespesialist i nærheten som ikke jobber på DPS. 

Jeg er så NEGATIV... Og alt bare baller på seg. Klarte å melde oss inn i FAU for et halvt år siden og kjenner jeg får panikkanfall av å tenke på det, men det kommer jo, dét. Ser det negative i alt, pga negative erfaringer fra tidligere. Jeg er også selvdestruktiv. 

Noen dager greier jeg å avlede meg selv ved å drive med hobby, men det er en tøff kamp. 

Hi

Skrevet

Jeg fikk samme beskjed om når jeg søkte på dbs pga depresjon og kronisk syk. Jeg fikk avslag og søkte på nytt. Nytt avslag klaget jeg på å fikk til slutt psykolog, men ikke manen timer. Jeg som deg vet heller ikke hva som er galt med kroppen min. Har diagnose ME. Man blir psykisk syk av gå slikt hver dag og hvert år! Stå på ditt! Jeg vet at det er kjempe tøft å stå i det! Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg ville gi opp men det blir bedre! 

Anonymkode: 33615...ed1

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det jeg trenger er psykologspesialist, får det kun privat eller på DPS. Men er for syk til å lete etter psyk. med refusjonsordninger. Og skal godt gjøres å finne traumespesialist i nærheten som ikke jobber på DPS. 

Jeg er så NEGATIV... Og alt bare baller på seg. Klarte å melde oss inn i FAU for et halvt år siden og kjenner jeg får panikkanfall av å tenke på det, men det kommer jo, dét. Ser det negative i alt, pga negative erfaringer fra tidligere. Jeg er også selvdestruktiv. 

Noen dager greier jeg å avlede meg selv ved å drive med hobby, men det er en tøff kamp. 

Hi

Det er det som er med depresjon. Alt er negativt og hjernen klarer ikke alltid å skru av den. Tanker, følelser situasjoner blir negative. Hjernen er syk.

Skrevet

Du er negativ dersom du takker nei til gratis  helsehjelp i kommunen og bare vil ha spesialisthjelp. 

Det er lettere å gå hjelp på DPS dersom du har vært en tur (helst flere) innom kommunen først.

Lykke til videre😊

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det som er med depresjon. Alt er negativt og hjernen klarer ikke alltid å skru av den. Tanker, følelser situasjoner blir negative. Hjernen er syk.

Ja. Og jeg er redd og bekymret for alt. Og får panikk inni meg om noe ikke går som det skal, stresser sååå mye.

Og alt jeg gjør gjør jeg for familien. Uten dem vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Samtidig føler jeg et enormt ansvar for egen helse, som jeg kanskje hadde sluppet unna når det bare var meg og mannen igjen i huset. Jeg holder maska hele tiden, smiler. Tuller og leiker, noen ganger lever jeg meg veldig inn i det, men så slår realiteten meg som lyn fra klar himmel og fallhøyden blir så stor at jeg blir trist. Akkurat som om hjernen min sier: "Nei, husk nå at du er syk. Husk at enkelte dager må du lide. Så det er ikke verdt det å le, for da blir kontrasten for stor". 

Men deprimert ja, veldig... Og jeg har god grunn til å være det, er derfor DPS nekter meg hjelp. Alle hadde blitt deprimerte om de gikk i mine sko. De kan ikke gjøre meg frisk så lenge jeg er fysisk syk.

Men jeg synes det er merkelig at de ikke forstår, eller mener, at man også skal hjelpe dem som aldri kan bli friske og! 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du er negativ dersom du takker nei til gratis  helsehjelp i kommunen og bare vil ha spesialisthjelp. 

Det er lettere å gå hjelp på DPS dersom du har vært en tur (helst flere) innom kommunen først.

Lykke til videre😊

Ingen svarer på hva slags hjelp de tilbyr.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk samme beskjed om når jeg søkte på dbs pga depresjon og kronisk syk. Jeg fikk avslag og søkte på nytt. Nytt avslag klaget jeg på å fikk til slutt psykolog, men ikke manen timer. Jeg som deg vet heller ikke hva som er galt med kroppen min. Har diagnose ME. Man blir psykisk syk av gå slikt hver dag og hvert år! Stå på ditt! Jeg vet at det er kjempe tøft å stå i det! Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg ville gi opp men det blir bedre! 

Takk❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...