Gå til innhold

Vi fikk klage nå..

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Veldig uenig med alle her. Om jeg ikke hadde fått beskjed på forhånd, så hadde jeg blåst i det. Selvfølgelig sagt det på en ordentlig måte, men sagt at dette var den eneste dagen jeg selv hadde mulighet, vi visste ikke om det, og det er ikke så lenge til jeg er ferdig.

Hadde jeg visst det, hadde jeg droppet plenklipping, og sendt en blomst.

Velger man lag hjemme, uten å gi beskjed, må man regne med at andre rundt lever som normalt. 

Anonymkode: c6cac...bce

Hvor lenge varer et 70-årslag? Det går an å vente med klippingen de få timene det varer.

Eller så kan man være så prinsippfast at det tipper over i pur barnslig, og slik legge grunnlaget for dårlig naboskap i mange år fremover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri forventa at alle på feltet mitt skal sette livene sine på pause fordi vi har selskap hjemme, så det kunne på ingen måte falt meg inn å slutte å klippe gresset når jeg nesten var ferdig fordi noen i nabolaget hadde 70-årsdag hjemme. 

Hvis det er såååå viktig med fullstendig tystnad i nærmeste kilometers omkrets den aktuelle dagen så må man nesten si ifra på forhånd, eller avholde det langt utenfor allfarvei.

Anonymkode: 59e9c...a25

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri forventa at alle på feltet mitt skal sette livene sine på pause fordi vi har selskap hjemme, så det kunne på ingen måte falt meg inn å slutte å klippe gresset når jeg nesten var ferdig fordi noen i nabolaget hadde 70-årsdag hjemme. 

Hvis det er såååå viktig med fullstendig tystnad i nærmeste kilometers omkrets den aktuelle dagen så må man nesten si ifra på forhånd, eller avholde det langt utenfor allfarvei.

Godt forsøk, vi ser på språket at det er deg HI.

Anonymkode: cfb37...558

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt forsøk, vi ser på språket at det er deg HI.

Anonymkode: cfb37...558

The joke's on you then, for jeg er ikke HI 😄

Skrevet

Hadde selvsagt sluttet. En syttiårsdag kommer som kjent kun en gang i en persons liv, klart de skal slippe å høre på bråket fra min plenklipper under en slik feiring. Verden går ikke under selv om jeg reiser på ferie med en liten del av plenen uklippet. Og naboen trenger heller ikke ergre seg over det, siden de da vet hvorfor ikke alt er klippet.

Anonymkode: 6029a...dec

Skrevet

Jeg hadde klippet ferdig. Når ikke søndagen lenger kan brukes til sånt, må fredags- og lørdagskvelder benyttes. Naboen klippet mens vi grillet i kveld. I går var det omvendt. Begge hadde klippet på dagen i morgen, mens barn hyler og ingen verken sover, griller eller har fest, om det hadde vært tillatt. 

Anonymkode: dd902...f2b

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

The joke's on you then, for jeg er ikke HI 😄

Hva betyr HI? 

Anonymkode: ca494...d3f

Skrevet

En bursdagsfeiring varer gjerne i flere timer og utover kvelden. Hvis dere da hadde kun litt igjen og var nesten ferdigklipte synes jeg det er greit at dere hyggelig sier ifra at dere snart er ferdige. Dere har da vel ikke så stor plen at det tar mer enn en halvtime å klippe hele? Når det bor folk så nært at det virker sjenerende at folk klipper mener jeg. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt hadde jeg stoppet. Og by the way, er det vanlig å informere alle i nabolaget om bursdager?

Anonymkode: 4d08d...cbf

Nei, men hvis de ikke tåler normal bråk i nabolaget så må de jo si fra. Andre kan jo ikke være tankelesere. Sier de ikke fra på forhånd kan de heller ikke forvente at alle er stille rundt dem.

Anonymkode: 51b4c...0ac

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men hvis de ikke tåler normal bråk i nabolaget så må de jo si fra. Andre kan jo ikke være tankelesere. Sier de ikke fra på forhånd kan de heller ikke forvente at alle er stille rundt dem.

Anonymkode: 51b4c...0ac

Det er forskjell på å forvente og stille et høflig spørsmål. 

Jeg hadde vært kjempeflau om et helt selskap skulle observert meg mens jeg på trass klippet gresse mens de skulle kose seg ute 🤪

Anonymkode: 70c51...0d6

Skrevet

Uff, dette minner meg om konfirmasjonen til søsteren min for 30 år siden da naboen klippet plenen når vi var ute for å ta bilder 🙈 Temmelig irriterende.

Anonymkode: a3eb8...d6f

Skrevet
11 timer siden, Merdee skrev:

Ingen grunn til å furte. Hun fortalte at de hadde 70-årslag der og da, og spurte høflig om dere hadde mulighet til å stoppe klippingen. 

Det du skriver er ikke det hi skriver i sitt innlegg, som du selv har tagget i ditt svar. Et fint eksempel på at ting vris på her på dib.

Anonymkode: 12802...06c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...