Gå til innhold

Kan jeg gjøre dette? Naboen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en fantastisk nabo på 98 år. Enkemann. Han har familie men er mye alene i uka. Han er sprek og klarer det meste selv. Nå lurer jeg på å invitere han fast på middag på tirsdager. Da slutter jeg tidlig på jobb og har god tid med middagen. Familien hans er endel innom men i ukedagene er de bare en snartur eller to. Jeg kjenner naboen godt men ikke familien. Hvordan hadde du reagert om jeg inviterer din far eller bestefar fast på middag?

Jeg er jo ikke sånn kjempe opptatt av hva familien mener, jeg tror at naboen vår hadde likt det. 

Innspill?

Anonymkode: f075c...2f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har en fantastisk nabo på 98 år. Enkemann. Han har familie men er mye alene i uka. Han er sprek og klarer det meste selv. Nå lurer jeg på å invitere han fast på middag på tirsdager. Da slutter jeg tidlig på jobb og har god tid med middagen. Familien hans er endel innom men i ukedagene er de bare en snartur eller to. Jeg kjenner naboen godt men ikke familien. Hvordan hadde du reagert om jeg inviterer din far eller bestefar fast på middag?

Jeg er jo ikke sånn kjempe opptatt av hva familien mener, jeg tror at naboen vår hadde likt det. 

Innspill?

Anonymkode: f075c...2f1

Høres jo bare snilt og koselig ut for meg, men kan jo godt tenke meg familien tror du prøver klore til deg arven eller noe🤣 Har dere mye kontakt slik det er må? Men er de oppegående setter de vel bare pris på at noen gjør noe for faren deres? 

Anonymkode: b35de...79a

Skrevet

Om noen hadde invitert min far til middag en dag i uka, hadde jeg sendt dem en stor blomsterbukett av pur glede og takknemlighet ! Det hadde vært veldig flott.

Skrevet
Akkurat nå, Yellow Brick Road skrev:

Om noen hadde invitert min far til middag en dag i uka, hadde jeg sendt dem en stor blomsterbukett av pur glede og takknemlighet ! Det hadde vært veldig flott.

Dette. ☝️ 

Skrevet

Det er da bare koselig😊

Forutsett at han ønsker det selv😅

Anonymkode: c6d11...0ce

Skrevet

Så koselig tenkt!

men hva med å starte i det små? Inviter han over en tirsdag og se hvordan det går. Går det fint kan du jo spørre om han har lyst til å komme igjen en annen gang.

Anonymkode: 70d8f...0bb

Skrevet

Hvis naboen ønsker det er det samme hva familien mener. Unner de sin far godt, tar de dette med den største glede og smil. Flott og koselig tanke av deg.

Anonymkode: dac5e...0e7

Skrevet
25 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Dette.

Skrevet

Det veEntlice er om du tror han ville like det. Enkelte ville føle noe sånt veldig påtrengende og synes det var vanskelig å si nei til. Andre ville elske det.

Kan du ikke bare begynne å invitere ham nå på tirsdag uten å si noe om at det skal være fast?  Da er det litt lettere å si ja eller nei takk ettersom han faktisk har lyst eller ikke.

Min far ville hatet en slik invitasjon om fast besøk og følt det nedverdigende. Min mor ville derimot elsket det.

Anonymkode: f48a6...8c5

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

men kan jo godt tenke meg familien tror du prøver klore til deg arven eller noe🤣 

Anonymkode: b35de...79a

De overfladiske, grådige og paranoide skal ikke få legge lista.

Anonymkode: 39dac...174

Skrevet

Ville startet med å invitere en tirsdag, blir det vellykket inviterer du en tirsdag til. 

Om han sier ja hver gang spør du om han vil komme hver tirsdag fast

Anonymkode: d2810...27c

Skrevet

Som sykepleier i hjemmesykepleien ser jeg mange ensomme eldre, og jeg vet at mange av deres familie hadde sittet pris på det. Nå er det jo endel eldre som ikke vil være til bry og tror at alt som handler om å hjelpe dem og være der for dem er et ork, men det gjelder jo ikke alle, og om dere allerede har en god tone så vil det vel bare være positivt. Jeg kan ikke tro at familien syns det er negativt på noen måte så lenge de er oppegående. 

Anonymkode: e1fea...ab4

Gjest Havfruene
Skrevet

Så herlig. Fantastisk at du vil gjøre. 

Skrevet
3 timer siden, Yellow Brick Road skrev:

Enig!

Men jeg ville også ha invitert ham en gang først, går det bra så ville jeg der og da ha invitert ham til neste tirsdag også, og så gjort det til en fast greie etterhvert. Og så tror jeg det er viktig å formidle til ham at du gjør dette fordi du setter pris på ham, at familien din setter pris på ham og at dere synes det er koselig med kontakt på tvers av generasjonene.

Du er et godt menneske, Hi :)

Anonymkode: 58162...b70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...