Gå til innhold

Min kjæreste i 9 år skjemmes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har lagt på seg fra 90kg når vi møttes til 122 kg per dags dato. Han er ganske svær, og ganske klar over dette selv. Han sitter alltid med ei pute over magen når han er i sofaen, hjemme eller på besøk. Han går bare i digre klær og joggebukser, gjerne på butikken også. Han svetter så fælt at han klør i lysken så han har kløutslett helt fra hofta og bak i rompesprekken, samt at han alltid et for varm og må ha vindu og fører åpne fprdi han svetter sånn. Og han snorker. Jeg kan ikke sove på samme rom som han lengre. Mye pga snorkinga, men også fordi han ligger å klør i søvne, og jeg blir sinnsyk. Ikke viser han seg naken for meg heller, jeg må gå ut av rommet når han skal skifte eller stå opp om morningen. Jeg synes alt dette er veldig trist, men nå har det pågått så lenge uten noe endring at jeg begynner faktisk å mislike han. Utslettet er kjempeekkelt, og jeg ber han hele tida vaske hendene fordi han klør og krafser både i søvne og våken tilstand. Men etter flere år i denne siguasjonen forstår han fortsatt ikke hvorfor han må vaske henda når han står opp.... blowjobs klarer jeg hvertfall ikke, og sex er jo mer et ork enn noe annet. Klarer ikke ha han over meg da jeg kveles, og ligger jeg oppå han ligger jeg i bue fordi han er så svær. Jeg har snakket med han om helsa og tilstanden for min del, men da blir han forbanna. Jeg vurderer sterkt å gå fra han nå. Men jeg føler det gjør meg til et dårlig menneske, han sliter jo tydeligvis? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre lengre, tar gjerne i mot råd og tips.

Anonymkode: 990e4...9df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere barn? Hva med å si at han er et dårlig forbilde for barna, at du ikke orker mer og at han kun har to valg: enten at han jobber aktivt for å gå ned i vekt og begynne å bevege seg, noe dere selvsagt skal gjøre sammen, eller så går du fra han. Si gjerne at han må starte NÅ og er det ikke bedring innen januar så flytter du. Forklar at du ønsker å ha mannen han egentlig er tilbake, sove på samme rom osv.

si at du og ønsker å ha et sunnere liv og at dere må lære sammen. Du redd for at han skal få sykdommer pga overvekten og syns han skal ta en tur til fastlegen for en sjekk. Noe alle ansvarlig voksne bør gjøre innimellom.

bli enige om å rydde huset for søppelmat, kast fra skap og skuffer. Bli kvitt røyk/snus, lag en matplan over sunne alternativ. Hjelp han i gang. Jeg er selv 10kg overvektig og må slanke meg for første gang, har utsatt det lenge pga vanskelig å få oversikt over kalorier og hvordan komme i gang. 

Husk å oppmuntre, motivere, vær aktive sammen som familie. Og ikke minst si ofte at du er glad i han og at det er derfor du ønsker endring.

Anonymkode: a10ba...08e

Skrevet

Har han ingen motivasjon selv, til å ta seg sammen? 

Det høres ekstremt lite attraktivt ut. Og jeg hadde slitt med å akseptere det selv også. Jeg hadde nok gått selv også. 

Anonymkode: 97f3b...870

Skrevet

1. Lag mat som er sunn.

2. Ikke kjøp inn kaker, pizza, sjokolade, godteri, og så videre.

3. Gå turer minimum en gang i uken, sammen. Lørdag (det er rent tilfeldig altså) er en fin dag til det.

Hvor mange andre menn tror du du vil finne som er som han, som du har det å kunne dele tanker og har så mye felles sammen med? Jeg sier ikke, "ikke dump han", jeg sier, tenk over det. For det er ikke lett å finne en god mann som en har god kjemi med. Idag vil menn bare en sak, og det er ikke forhold. Jeg sier, tenk over det. Men det er bare du som vet hva som er riktig å gjøre.

Anonymkode: c8c62...919

Skrevet

Den kløinga er ikke normalt selv om han er tykk. Det er garantert sopp! Få ham til lege slik at han kan få riktig type salve å smøre på. Og når problemet har gitt seg så kan han evt drysse på talkum på varme dager. 

Overvekten må han finne motivasjon for selv å håndtere. 

Anonymkode: 150c4...2e3

Skrevet

Kom på en ting. Den snorkingen kan du også be ham om å få legehjelp for. Mest sannsynlig vil legen fortelle ham at det vil hjelpe å gå ned i vekt for å bli kvitt snorkingen. 

Anonymkode: 150c4...2e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...