Gå til innhold

Flere som har hatt hel høstdress til 2 klassinger?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lettere å hoppe i når de skal ut i friminutt eller på SFO?

Anonymkode: 5791b...de6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, han syntes det ble barnslig ..,,, 

Anonymkode: 5a69e...bfb

Skrevet

Høstdress? Mener du parkdress da? 

Det har ingen av ungene her hatt etter barnehagen. De har hatt en allværsbukse liggende i sekken bare. 

Men hel vinterdress i snøen har de hatt også i 2.klasse. 

Anonymkode: fe0f0...dbe

Skrevet

Jeg trodde de ønsket todelt både til høst og vinter men hun som skal opp i 2. klasse nå ønsker hel dress både og. Det er nok fordi hun er veldig slank og uten hofter så alle allværs bukser uten seler sklir ned og det blir vanskelig å løpe og bevege seg. 

Hun som skal opp i 3. klasse vil ha todelt høstdess men hel vinterdress da den er kjappere å kle på og ikke får hun snø inn mot ryggen om vinteren. 

Anonymkode: 409ca...d25

Skrevet

Ett av 76 barn hadde det. 

Anonymkode: 87fc6...4f0

Skrevet

sønnen min har brukt todelt siden siste året i bhg, tror ikke jeg får heldress på han nå

Anonymkode: 34139...2a3

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

sønnen min har brukt todelt siden siste året i bhg, tror ikke jeg får heldress på han nå

Anonymkode: 34139...2a3

Ahh.. en forelder som lar ungen bestemme alt, ja! 

Anonymkode: 5f032...bb1

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det lettere å hoppe i når de skal ut i friminutt eller på SFO?

Anonymkode: 5791b...de6

Ja, det er lettere.

Anonymkode: 5f032...bb1

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, han syntes det ble barnslig ..,,, 

Anonymkode: 5a69e...bfb

😂 Nykker allerede som sjuåring? Lover godt assa! 

Kanskje på tide å prøve seg med litt oppdragelse.

Anonymkode: 5f032...bb1

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trodde de ønsket todelt både til høst og vinter men hun som skal opp i 2. klasse nå ønsker hel dress både og. Det er nok fordi hun er veldig slank og uten hofter så alle allværs bukser uten seler sklir ned og det blir vanskelig å løpe og bevege seg. 

Hun som skal opp i 3. klasse vil ha todelt høstdess men hel vinterdress da den er kjappere å kle på og ikke får hun snø inn mot ryggen om vinteren. 

Anonymkode: 409ca...d25

Hvorfor overlevere ansvaret med å velge klær til ungene? Hvorfor bevisstgjøre dem utseendet sitt allerede i barndommen? 

Ikke spør ungene, kjøp det DU som VOKSEN mener er best. Barn skal ikke være opptatt av klær og hva andre synes. De skal leke.

Anonymkode: 5f032...bb1

Skrevet

Mine 3 har hatt 2-delt. 

Anonymkode: 3333a...08c

Skrevet

Når det kommer til klær synes jeg faktisk at barn har rett til å være med å bestemme hva de skal ha på seg, til en hvis grad selvfølgelig, men så lenge det er gode, varme og funksjonelle klær så synes jeg barna kan få være med å bestemme. Det betyr jo ikke at barna bestemmer alt, å de er sjefen i huset fordi foreldrene tar hensyn til deres ønsker å lar de være med å bestemme. 

Anonymkode: 074e7...01c

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når det kommer til klær synes jeg faktisk at barn har rett til å være med å bestemme hva de skal ha på seg, til en hvis grad selvfølgelig, men så lenge det er gode, varme og funksjonelle klær så synes jeg barna kan få være med å bestemme. Det betyr jo ikke at barna bestemmer alt, å de er sjefen i huset fordi foreldrene tar hensyn til deres ønsker å lar de være med å bestemme. 

Anonymkode: 074e7...01c

Jo, det er nettopp dét det betyr, og samtidig gjør man barna OPPTATTE av utseendet; materialistiske og overfladiske. 

Anonymkode: 5f032...bb1

Skrevet

Min kommer få dress. Er så treig på å kle på seg. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor overlevere ansvaret med å velge klær til ungene? Hvorfor bevisstgjøre dem utseendet sitt allerede i barndommen? 

Ikke spør ungene, kjøp det DU som VOKSEN mener er best. Barn skal ikke være opptatt av klær og hva andre synes. De skal leke.

Anonymkode: 5f032...bb1

Når barnet uttrykker at hun synes det er best med hel dress når jeg spør hva hun ønsker seg når jeg skal ut å handle så synes jeg det er greit å la henne bestemme det. Hvorfor ikke la de være komfortable i utelek? Rart innspill! 🙄

Anonymkode: 409ca...d25

Skrevet

Min 1.klassing har hatt og skal ha todelt utetøy. Delvis fordi han selv ønsker det og delvis fordi han allerede må ha str. 140 (mer begrenset utvalg).

Anonymkode: 2bbed...269

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min 1.klassing har hatt og skal ha todelt utetøy. Delvis fordi han selv ønsker det og delvis fordi han allerede må ha str. 140 (mer begrenset utvalg).

Anonymkode: 2bbed...269

Det skjønner jeg, min snart 2. klassing er 118 cm høy. 😆

Anonymkode: 409ca...d25

Skrevet

Hva ønsker barnet?

Mitt barn ønsker heldress (begynner i tredje), men litt vanskelig å få tak i i str. 146...
Hun hadde todelt i første siden jeg ikke fikk tak i i str. 134, heldress i andre siden jeg fikk tak i i str. 140.

Hva vi her mener et uinteressant, spør barnet hva barnet ønsker

Anonymkode: 5e195...07b

Skrevet

Min Begynner i 2. nå og vi har akkurat kjøpt regnheldress, hvis det er et ord. Kommer også til å bruke høstdress og vinterdress et par år til. Todelt er helt umulig på mitt korte barn. Her blir det nok hele dresser frem til 4-5 klasse. 
 

Anonymkode: f0b1e...236

Skrevet

Han har ikke tid til å dille med jakke og bukse før han skal ut, så her blir det nok heldress i andre klasse også. Han bryr seg null om hva han har på seg bare det er behagelig. 

Får nyte det mens det varer, for jeg er en av dem som lar barna bestemme mye over seg selv. 

Anonymkode: 35d24...a86

Skrevet

Hadde todelt høst/vårdress. Men brukte vinter heldress. Men fra 3. klasse ble det og todelt vinter dress. 

Anonymkode: 8a886...76b

Skrevet

Mine har hatt todelt siden de begynte på skolen. Mest praktisk. Hvis det er vind eller regn, kan de ta på buksen, hvis det er ok vær, kan de ha bare jakken. Dessuten har de vært for lange til heldress fra de begynte på skolen også. 

Anonymkode: 8a172...850

Skrevet
17 hours ago, Anonym bruker said:

Ahh.. en forelder som lar ungen bestemme alt, ja! 

Anonymkode: 5f032...bb1

oi du virker bitter ja

Anonymkode: 34139...2a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...