Anonym bruker Skrevet 2. august 2019 #1 Skrevet 2. august 2019 Forstår det egentlig ikke helt, er ei dame (+hennes familie) som jeg MÅ ha kontakt med, men som går meg på nervene. Vi har aldri hatt krangler etc, prater vanlig med dem når jeg må men KAN virkelig ikke fordra dem. Det kommer en mørk sky over himmelen bare jeg hører snakk om dem. Det ødelegger dagen min når de er i nærheten, blir tappet TOTALT og forsøker å forstå hvorfor det er sånn.... Vi har aldri kranglet om noe som sagt. Er ikke personen til å lage drama, er ganske konfliktsky av meg. Men hva kan dette komme av? Prøver å strekke meg så langt som det er mulig, men klarer UANSETT ikke å like dem. Uansett om jeg forsøker å se etter andre sider ved dem, eller bli bedre kjent med dem. Er jo så vant til å omgås alle, uansett, så det tynger meg nesten litt at jeg ikke KLARER å like disse menneskene. Hva ville du gjort? Anonymkode: 8a98b...268
Anonym bruker Skrevet 2. august 2019 #2 Skrevet 2. august 2019 Er litt i samme situasjon selv 🙂 Dette er mennesker jeg aldri ville tilbringe tid med, hadde det ikke vært for at vi må omgås. Her heller er det ikke noe spesielt de har gjort, men for meg har de en fremtoning og verdier som overhodet ikke matcher. De er ganske arrogante på sitt, og ingen selvironi over hodet. Ene av de blir også ekstremt lett krenket. De evner ikke å skryte av andre, og når andre feks har gjort noe bra må alltid det negative ved det trekkes frem på en eller annen måte. Men seg selv gjør alltid ting veldig bra. Slike har jeg litt problemer med å omgås, da jeg selv ikke orker å ta alt dødsens alvorlig. Og liker mennesker med bedre evne til selvrefleksjon og ironi. Men ja, jeg bare biter tennene sammen og smiler meg igjennom. Lar de få skryte av seg selv, og leve i troen på at de er det de tror de er. Å sette voksne mennesker på plass, og korrigere de inn så de passer "meg" gidder jeg rett og slett ikke. Er meg selv, prøver å ikke tråkke de på tærne (selv om det til tider kan være vanskelig siden man aldri vet hva man sa galt🤷♀️😏), og prøver å se de positive sidene ved relasjonen vår. Har sluttet å dele mer en jeg må om meg selv, men er åpen når de ønsker å dele av sitt. For så lenge det ikke er skadelig krangling, så går det jo fint å ha platoniske samtaler om vær og vind, og så heller bruke de man liker å omgås til de dypere samtalene. Anonymkode: 0859f...0ff
Anonym bruker Skrevet 2. august 2019 #3 Skrevet 2. august 2019 Tror mange av oss har noen slike i omgangskretsen eller familien, folk som er så forskjellig fra oss av vi ikke ville omgåttes om vi ikke "måtte". Det er ikke noe man trenger å bruke mye energi på egentlig. Broren til mannen min er litt sånn, en person ingen av oss ville hatt noe med om han ikke var familie. Da han giftet seg var det selvfølgelig med en dame som var veldig lik han selv, og ingen av dem er noen vi ville brukt tid på om de ikke var familie. Hun flyttet et stykke for å flytte inn i huset til min svoger og så for seg at vi skulle bli venninner, vi ble jo svigerinner og hun mente at det var naturlig at jeg tok henne inn i min krets, til mine venninner osv. Det er virkelig helt uaktuelt altså. Helt greit å være i samme rom i familieselskaper osv, men noe mer omgang enn det er ikke aktuelt. Hun måtte finne seg sine egne venner, og alle sammen er folk jeg aldri ville tilbragt tid med fordi de er så forskjellig fra meg. Sier ikke at jeg er perfekt og hun gal, men vi er så forskjellige, både i væremåte og meninger, at det ville blitt full kræsj om vi skulle omgås mer enn vi gjør. Hun var litt snurt en stund, men nå har hun funnet sin krets og jeg har min, også omgås vi greit når familien møtes. Det er det beste for alle Anonymkode: 0e08e...5be
Anonym bruker Skrevet 2. august 2019 #4 Skrevet 2. august 2019 Jeg har en arbeidskollega som tapper meg for energi. Hun snakker hele tiden om seg selv og familien. Snakker om hvor flink barnebarna er. Og hun er opptatt av hvor mye hun gjør på jobb. I pausene må hun snakke om hva hun har gjort. Hun gjør ikke mere enn oss andre, heller tvert imot, så hvorfor hun forteller det skjønner jeg ikke. Anonymkode: acc48...907
Anonym bruker Skrevet 2. august 2019 #5 Skrevet 2. august 2019 Opplever det samme som deg og har det sånn som deg. Men tar sååå mye avstand som det går Ann. Må ha dem på sosiale medier også, fjernes de smeller det. 😕 Får bare holde ut ! Anonymkode: d1188...770
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå