Gå til innhold

Jeg tror ikke at hun vil jobbe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nabo og venninne har vært sykemeldt i over 1 år. Hun fikk ett brudd i ankelen pga ett fall i trappen. Hun jobbet noen uker etterpå men hadde vondt , så hun ble sykemeldt. Hun er bedre nå men ikke helt bra, sier hun. Men jeg tviler litt. Hun holder på med oppussing, ommøblering eller noe hele tiden. Hun løfter tunge møbler og styrer på. Etterpå kommer hun til meg å klager på at hun har vondt i foten. Jeg sier at kanskje hun skal ta det med ro og bli frisk og begynne å jobbe igjen. Da sier hun: jeg håper at nav, fysio og legen er med på at jeg kan gå på aap til etter jul, pga jeg skal jo på ett par ferier før jul. 

Jeg blir litt satt ut. Men det er vel mange som liker å gå hjemme? 

Anonymkode: 4e0a7...853

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld henne.

Anonymkode: f692e...ee5

Skrevet

Noen blir jo og etter hvert slitne, av det å bare gå hjemme, og blir litt vant til det. Så blir det litt skummelt å skulle gå tilbake til jobb.

Men hun er nok helt sikkert frisk nok til å jobbe igjen. Jeg hadde 3 brudd i benet, og ble operert, var tilbake på jobb etter 4 uker. 

Anonymkode: 3ef25...090

Skrevet

Spørs jo om hun får ferie på aap da.. 

Anonymkode: af174...c27

Skrevet

Vondt i viljen, høres det ut som

Anonymkode: 52b33...d03

Skrevet

Det er ikke så lett å få aap lenger, så det er slett ikke sikkert hun får det fordi hun har "litt" vondt i benet. Mye avhenger selvfølgelig av hva slags jobb hun har og hvilke andre ting hun har å slite med.

Dessuten kan man ikke reise til utlandet når man går på aap, det må i tilfelle godkjennes. Det at man plutselig bare får 66% av lønnen merker man jo også godt.

Ikke så lukurativt om man ikke må altså.

Anonymkode: 96e13...b63

Skrevet

Hun er ikke sykemeldt pga et grodd brudd i foten altså. 

Anonymkode: 6d7f4...9f6

Skrevet

Det er overhodet ikke lett å få AAP. Min mann har veldig god grunn til å skulle få det, men nav mener at han er for frisk, tross at legen hans mener at han er for syk til å jobbe. Forstå det den som vil.

Selv er jeg 30% sykemeldt pga svangerskapsplager bla problemer med søvn og bekken. Her mente nav at jeg var pliktig til å være i aktivitet de 30% jeg er sykemeldt. Har vel nok med å holde meg i ro og hvile de 30% jeg faktisk har mulighet til det. Ordnet seg når jeg forklarte min saksbehandler at dersom jeg skulle være i mer aktivitet, så hadde jeg behov for en høyere sykemeldingsprosent, noe min fastlege lett hadde ordnet til mtp de plagene jeg har.
Vurderer nå å likevel ordne meg en høyere sykemeldingsprosent, da jeg kjenner at det er tungt å jobbe lange dager.

Nav bestemmer litt selv, og lever litt sitt eget liv.

Anonymkode: bbe5d...18c

Skrevet

AAP er ikke lett å få, dessuten må hun jo søke om ferie. Jeg fikk telefon på AAP om å møte på NAV dagen etterpå, så kjipt om hun blir tatt. Da risikerer hun å måtte betale tilbake.

Anonymkode: 6bdb1...242

Skrevet

Jeg synes egentlig det er dårlig gjort å dømme andre. Man vet jo ikke alt. Javel, så klarer denne dama å gjøre noe, men du vet ikke om hun blir sengeliggende og sliten i etterkant. 

Anonymkode: ab7e8...6f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...