Gå til innhold

Noen datakyndige her? Acer og strøm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt ny pc og selv når den er fulladet så slår den seg av så fort jeg tar ut strømkabelen. Må ha den koblet til strøm hele tiden og finner ikke ut om dette er en innstilling.

Vært inne på batteri og sett når den går i dvale på strøm og batteri. Men den er satt på 5 min. Så forstår ikke hvorfor den slår seg helt av det sekundet jeg tar ut ledningen. 

Anonymkode: 2f809...3ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om det er noe i veien med batteriet? Er det satt i skikkelig? Ta ut batteriet, sjekk at alt ser normalt ut, sett det i igjen.

Anonymkode: 7e9b0...84c

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som om det er noe i veien med batteriet? Er det satt i skikkelig? Ta ut batteriet, sjekk at alt ser normalt ut, sett det i igjen.

Det går ikke å ta ut, åpnet ene luka og der var det ikke noe batteri. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det går ikke å ta ut, åpnet ene luka og der var det ikke noe batteri. 

Åja, en sånn maskin. Det kan være at batteriet ikke er koblet til. Er det et batteriikon ved klokken, når PCen kjører? Hvis det er rødt kryss på det batteriikonet så må maskinen skrus opp og batteriet kobles til. Da har noen dummet seg ut når maskinen ble skrudd sammen. Uansett, det er en garantisak. Er den kjøpt på nett eller på elkjøp (eller tilsvarende)?

Skrevet

Jeg sjekket nå og den viste ingen tegn til feil. Jeg tok kontakt med komplett der den er kjøpt. Må sende den tilbake og få ny. Utrolig kjipt. Takk for hjelpen da. Hadde håpet dette var noe jeg kunne ha fikset selv da jeg trenger pc. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sjekket nå og den viste ingen tegn til feil. Jeg tok kontakt med komplett der den er kjøpt. Må sende den tilbake og få ny. Utrolig kjipt. Takk for hjelpen da. Hadde håpet dette var noe jeg kunne ha fikset selv da jeg trenger pc. 

Åååååååhhhh!!! 😢 Leit å høre! Veldig! Kjenner du ingen som kan litt om data som bor i nærheten? Som kanskje kan ta en kjapp titt på maskinen og se om vedkommende finner ut av noe?

Det er en enkel måte å finne ut av om det er batteriet eller ikke på, å gå inn i bios og så koble fra strømmen og se om maskinen går i sort med en gang da. Gjør den ikke det så er det Windows (eller OSX?) som ikke er stilt inn korrekt. Men det hjelper jo lite når du ikke vet hva som er stilt inn feil og hvordan du retter opp i det. 😕 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...