Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine forskjellsbehandler meg og min bror. Når jeg sier noe, så får jeg til svar at nei nei, vi er like glade i begge. Hvorfor føler jeg det ikke da? Hvorfor føler jeg meg mindre verdt i mine foreldres øyne? Jeg er bare verdt når det er noe som de trenger, ellers ikke. Jeg stiller alltid opp for dem, uansett hva, når og hvor, jeg respekterer dem og jeg ville gitt mitt liv for dem. Men jeg får ingenting tilbake. 🥺 

Feks, det er to uker de dro på ferie, verken far eller mor har sendt meg mld; vi er fremme, alt ok. Ingenting. Har ikke snakket med faren min siden de dro, han ringer aldri. Jeg vil ikke ringe, for da føler jeg at jeg maser, selv om jeg har snakket med mor et par ganger.

Er det noen der ute som har det som meg? Hvordan klarer dere å komme dere gjennom det? Det stikker langt ned i rota. 

Jeg har bestemt meg at jeg skal gi like mye som jeg får. Orker ikke å føle det jeg føler mer, det er for vondt......

Anonymkode: 27ab7...322

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsempelet med ferie er søkt. Når jeg drar på feroe er det blant annet for å slippe å være tilgjengelig og for å ha fred fra jobb, maboer og familie. Så lenge det ikke er noe galt er det helt unødvendig å ha kontakt i en ferie på under 4 uker i hvertfall. Det betyr ikke at man ikke er glad i hverandre.

Anonymkode: 8b5ba...566

Skrevet

Hvor gammel er du egentlig!? 

Anonymkode: aa996...88d

Skrevet (endret)

Ut ifra det du forteller så er det ikke lett og vite om dette bygger på reell forskjellsbehandling eller ikke.

Om du ønsker å høre fra dem på ferie, så ville jeg vært ærlig. Si at du trenger å få livstegn for å kunne føle deg trygg på at de har det godt og er vel framme. Og når du sier at du har snakket med din mor så er vel det egentlig greit, om de er på ferie sammen så hadde vel hun fortalt om det var noe som angikk faren din.

Jeg sier ikke at du overreagerer for det kan være mye som ligger bak som kan gi deg slike følelser, men husk og at en følelse ikke nødvendigvis er realitet.

Jeg tror noen mennesker trenger mer bekreftelser og bevis på at de er avholdt og da er mitt beste råd å være ærlig om dette og si hva du ønsker fra foreldrene dine.

Endret av Nyttårs barn
Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er du egentlig!? 

Anonymkode: aa996...88d

Samme tenkte jeg. Dette høres litt ut som et dagboksinnlegg fra en 14-åring

Anonymkode: 067cc...e14

Skrevet

Følelsar er ikkje alltid fakta altså. Og når det gjeld ferien, så betyr ikkje at dei ikkje har sendt melding til deg at dei ikkje er glad i deg. Kvifor trur du at dei er meir glad i broren din enn deg? 

Anonymkode: b586b...a49

Skrevet

Hva er det det eksemplet viser med tanke på denne forskjellsbehandlingen du nevner? 

Anonymkode: 6896d...991

Skrevet

Hva er forskjellsbehandlingen da, ringer/sms'er de til din bror og sier de er fremme, men ikke til deg?

Anonymkode: 89d15...eb3

Skrevet

Min mor kommer bedre overens med søskenene mine, og har derfor mer utstrakt kontakt med dem. Det lever jeg fint med.. 

Anonymkode: 7e321...460

Skrevet

Du er sur fordi de ikke har sendt deg melding fra ferien, men du har snakket flere ganger med din mor?

Anonymkode: e8cdc...01f

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme tenkte jeg. Dette høres litt ut som et dagboksinnlegg fra en 14-åring

Anonymkode: 067cc...e14

Jeg synes dere er slemme. Er nokså mange voksne som føler på dette. 

Anonymkode: 7ae1d...94f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes dere er slemme. Er nokså mange voksne som føler på dette. 

Anonymkode: 7ae1d...94f

Jada, det er mange voksne som føler på dette, det er mange som blir reelt forskjellsbehandlet.

Men det står jo ingenting i hovedinnlegget om hvorfor hun føler hun blir det, hva er det foreldrene gjør forskjelling. Ringer de broren men ikke henne, besøker de broren men ikke henne, gir de broren penger men ikke henne?

Det eneste som står er at foreldrene ikke tar så mye kontakt som hun ønsker, hun ønsker å f.eks få en sms når de er trygt fremme på ferie. Men for alle er det ikke noen automatikk i at voksne barn ønsker det, så det må hun jo formidle til dem. Der er det kommunikasjonen som svikter.

Anonymkode: 89d15...eb3

Skrevet

Kanskje de ser på deg som mer selvstendig? Du har mann og barn? Din bror er evig singel og mer hjelpesløs?

De er garantert like glad i dere begge. Men de vurderer dere ulikt. 

Anonymkode: 8ebf9...b16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...