Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #1 Skrevet 1. august 2019 Jeg er desperat! Har hostet i fire uker, blitt verre igjen siste to dagene. Har nylig også tatt en biopsi som påvirker bl.a. magemuskler og mellom ribbene. Det var nesten helt bra, men blitt verre igjen det også etter all hostingen i går og i dag. Geniale triks mottas med stor takk Anonymkode: c6bf8...7d0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #2 Skrevet 1. august 2019 Tørrhostetabletter fra apoteket👍🏻 Anonymkode: 64a37...6ac
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #3 Skrevet 1. august 2019 Kjøp kamferdråper på apotek og smør under fotsålene Anonymkode: cc10b...e67
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #4 Skrevet 1. august 2019 Melkesjokolade hjelper. Det samme med fuktig luft (jeg hoster mindre ute enn inne). På natta hjelper løk, utrolig nok. Del en løk i 2 og legg på nattbordet (må ta ny løk neste natt). Anonymkode: 04ccd...23b
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #5 Skrevet 1. august 2019 Hvis du greier ei spiseskje med olje. Det smører svelget og hosten stopper hvergang hos meg Anonymkode: cb145...54e
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #7 Skrevet 1. august 2019 Hoster du mye om natten? Jeg har et veldig godt kjerringråd mot natthoste😁 Anonymkode: 1ca12...0f4
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #8 Skrevet 1. august 2019 Rasp fersk ingefær og hell kokende vann på. La det trekke en stund før du drikker det. Anonymkode: 72c90...292
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #9 Skrevet 1. august 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tørrhostetabletter fra apoteket👍🏻 Anonymkode: 64a37...6ac Jeg mener jeg forsøkte dem for noen år tilbake uten at jeg hadde effekt av dem, men kanskje vurdere å prøve igjen. Anonymkode: c6bf8...7d0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #10 Skrevet 1. august 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjøp kamferdråper på apotek og smør under fotsålene Anonymkode: cc10b...e67 Det har jeg aldri hørt om - jeg er åpen for alt, så skal prøves, det er jo enkelt. Må bare skaffe kamferdråper i morgen. Anonymkode: c6bf8...7d0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #11 Skrevet 1. august 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du greier ei spiseskje med olje. Det smører svelget og hosten stopper hvergang hos meg Anonymkode: cb145...54e Jeg sitter og spiser noe med mye majones og olje nå - kanskje det hjelper. Har aldri hørt om dette heller, men skal alltids få i meg en skje med olje innimellom om det fungerer! Anonymkode: c6bf8...7d0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #12 Skrevet 1. august 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Cosylan Anonymkode: b2c41...1db Vet jeg fikk Cosylan for veldig mange år siden, det fungerte et par dager, og så hostet jeg like ille igjen. Og så liker jeg ikke rusen, fikk mer rus (på normale doser) enn virkning Anonymkode: c6bf8...7d0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #13 Skrevet 1. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg sitter og spiser noe med mye majones og olje nå - kanskje det hjelper. Har aldri hørt om dette heller, men skal alltids få i meg en skje med olje innimellom om det fungerer! Anonymkode: c6bf8...7d0 Det virker faktisk. Flere på jobb har prøvd det å det fungerer på alle Anonymkode: cb145...54e
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #14 Skrevet 1. august 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hoster du mye om natten? Jeg har et veldig godt kjerringråd mot natthoste😁 Anonymkode: 1ca12...0f4 Heldigvis hoster jeg ikke mye på natten, det er mest om dagen, hvis jeg beveger meg, endring i temperatur, om jeg går innenfra og ut eller motsatt (selv nå som temperaturene omtrent er de samme ute og inne), damp og vind, det å le, prate... hva som helst nesten. Legger jeg meg hoster jeg en stund og så stopper det heldigvis helt, men kan jo ikke ligge døgnet rundt. Tar gjerne rådet ditt likevel Anonymkode: c6bf8...7d0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #15 Skrevet 1. august 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Rasp fersk ingefær og hell kokende vann på. La det trekke en stund før du drikker det. Anonymkode: 72c90...292 Jeg har drukket te med fersk ingefær de siste tre ukene. Har kuttet den i små biter, men jeg kan prøve å raspe den også, får sikkert ut flere virkestoffer da Anonymkode: c6bf8...7d0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #16 Skrevet 1. august 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Melkesjokolade hjelper. Det samme med fuktig luft (jeg hoster mindre ute enn inne). På natta hjelper løk, utrolig nok. Del en løk i 2 og legg på nattbordet (må ta ny løk neste natt). Anonymkode: 04ccd...23b Jeg har heldigvis ikke særlig nattehoste, men du minnet meg på at jeg har lest dette rådet på forumet før. Greit å huske til en gang jeg får nattehoste også. Hadde nattehoste første uken, men den ga seg etter det. Jeg tåler dessverre ikke melk, så melkesjokolade må utgå for min del 😕 Kanskje melkesjokolade virker på samme måte som olje-trikset til 54e? Anonymkode: c6bf8...7d0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #17 Skrevet 1. august 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det virker faktisk. Flere på jobb har prøvd det å det fungerer på alle Anonymkode: cb145...54e Interessant. Lurer på hva virkningsmekanismen er? Jeg sitter og spiser nå, hoster fremdeles, men skal jammen ta en skje olje med det samme jeg står opp i morgen, for da er jeg ofte veldig ille. Hoste og ME-lignende symptomer og biopsi er dårlig kombinasjon Anonymkode: c6bf8...7d0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #18 Skrevet 1. august 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg mener jeg forsøkte dem for noen år tilbake uten at jeg hadde effekt av dem, men kanskje vurdere å prøve igjen. Anonymkode: c6bf8...7d0 Både jeg og min mor har hatt veldig god effekt av de Anonymkode: 64a37...6ac
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #19 Skrevet 1. august 2019 Takk til alle som har svart, forresten Jeg noterer ned så jeg skal huske til en annen gang også. Tar gjerne flere råd om flere har? Anonymkode: c6bf8...7d0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #20 Skrevet 1. august 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Både jeg og min mor har hatt veldig god effekt av de Anonymkode: 64a37...6ac Da skal jeg se om jeg prøver dem igjen. Kroppen min er litt merkelig, har ofte ikke normal virkning av medisiner. Men kan jo være andre merker enn jeg prøvde sist også. Veldig greit å høre andres erfaringer Anonymkode: c6bf8...7d0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #21 Skrevet 1. august 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Heldigvis hoster jeg ikke mye på natten, det er mest om dagen, hvis jeg beveger meg, endring i temperatur, om jeg går innenfra og ut eller motsatt (selv nå som temperaturene omtrent er de samme ute og inne), damp og vind, det å le, prate... hva som helst nesten. Legger jeg meg hoster jeg en stund og så stopper det heldigvis helt, men kan jo ikke ligge døgnet rundt. Tar gjerne rådet ditt likevel Anonymkode: c6bf8...7d0 Unngå is og veldig kall drikke! (Ikke morsomt på sommeren, men det kan virkelig gjøre en forskjell). Anonymkode: 72c90...292
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #22 Skrevet 1. august 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Unngå is og veldig kall drikke! (Ikke morsomt på sommeren, men det kan virkelig gjøre en forskjell). Anonymkode: 72c90...292 Bruker ikke isbiter, men har jo blitt noe kaldere drikke likevel i den varmen som har vært. Men kanskje derfor jeg også har drukket en del te, har lurt litt på hvorfor jeg har hatt lyst på varm/lunken te i det siste Skal legge merke til dette i morgen også, og kanskje ta meg en kopp te før jeg legger meg. Jeg prøvde forresten honning i går, har hørt at det også skal hjelpe, men det virket som om det trigget hoste der og da, pussig nok. Anonymkode: c6bf8...7d0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #23 Skrevet 1. august 2019 En karibisk venninne av meg sverger til varm rom med honning og lime. Jeg har ikke prøvd det selv, men det er kanskje værd et forsøk. Anonymkode: 72c90...292
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #24 Skrevet 1. august 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Heldigvis hoster jeg ikke mye på natten, det er mest om dagen, hvis jeg beveger meg, endring i temperatur, om jeg går innenfra og ut eller motsatt (selv nå som temperaturene omtrent er de samme ute og inne), damp og vind, det å le, prate... hva som helst nesten. Legger jeg meg hoster jeg en stund og så stopper det heldigvis helt, men kan jo ikke ligge døgnet rundt. Tar gjerne rådet ditt likevel Anonymkode: c6bf8...7d0 Det høres sprøtt ut, og ikke spør meg hvordan det virker, for det kan jeg ikke forklare.. Men, jeg fikk dette kjerringrådet for mange år siden og jeg trodde helt ærlig at det bare var tull. Så prøvde jeg det i ren desperasjon da barnet hadde hostet seg blå i to netter, og jeg ikke visste min arme råd. Og som ved ren magi: Barnet sov uten så mye som et hark! Og hver gang vi får en forkjølelse i hus, så gjør vi det samme hver gang, og det virker. Eneste unntaket har vært hvis det er skikkelig lungebetennelse. Har også gitt tipset videre til noen venninner, og det virker der også. Igjen, aner ikke hvordan 😂 Men: Skjær opp en løk, bare grovt. Legg den på en tallerken ved siden av sengen i samme høyde som ansiktet og la den ligge gjennom natten mens du sover. That’s it! Anonymkode: 1ca12...0f4
Anonym bruker Skrevet 1. august 2019 #25 Skrevet 1. august 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: En karibisk venninne av meg sverger til varm rom med honning og lime. Jeg har ikke prøvd det selv, men det er kanskje værd et forsøk. Anonymkode: 72c90...292 Det hørtes du som et smakfullt råd Jeg kan dessverre ikke drikke alkohol i øyeblikket, men noterer det ned, blir jo sikkert en neste gang med nattehoste igjen også. Anonymkode: c6bf8...7d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå