Gå til innhold

Dere som har gutter på 9-10 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere om de klarer å trekke tilbake forhuden? Jeg er usikker på om min har prøvd, og vi har aldri snakket om det. Han er i en periode der kropp er veldig flaut, så jeg vet ikke helt hvordan jeg eventuelt skulle tatt det opp med han...

Anonymkode: 63211...a24

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet dere om de klarer å trekke tilbake forhuden? Jeg er usikker på om min har prøvd, og vi har aldri snakket om det. Han er i en periode der kropp er veldig flaut, så jeg vet ikke helt hvordan jeg eventuelt skulle tatt det opp med han...

Hvorfor er det viktig for deg å vite?

Anonymkode: bdc5f...00b

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det viktig for deg å vite?

Anonymkode: bdc5f...00b

Hvis forhuden er for trang bør det korrigeres før pubertet.

Skrevet

Nå er mine gutter litt eldre, men begge trakk forhuden helt tilbake når de var såpass store. 

Eldste var vel rundt 7 år og yngste var rundt 5 år. 

Selv om han synes kropp er flaut kan du avmystifisere litt ved å prate helt dagligdags om det selv. Bare si at du må minne han på litt nå som han er stor nok til å dusje alene, og si gjerne flere ting så du ikke fokuserer så veldig på tissetassen hans. Husk å vaske godt bak ørene nå da, og under armene. Ikke glem rumpa, også må forhuden på tissen dras tilbake så du får skylt under... 

Anonymkode: 0e110...abb

Skrevet

Hei HI. 

Her i huset har kroppssnakk vært helt naturlig fra sønnen min omtrent kunne prate ord. Det er så utrolig viktig!!! Så ja, gutter i 9-10 års alderen kan trekke forhuden tilbake, men noen syns det er litt ekkelt ennå. 

Begynn å prat! Det er kroppen vår jo. Ta praten med han. Og, ja det er viktig å trekke forhuden tilbake. Det opplyste helsestasjon vår da gutta våre var små barn.  Du har riktig, HI. 

Hilsen mamma til 10 åring

Anonymkode: ea8f5...561

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...