Gå til innhold

Når gjorde mannen din sist dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke akkurat på alt, men han gjør alt dette like ofte som meg, med unntak av å bytte på vår seng, det er det jeg som gjør.  Hadde aldri orker å bo med en som ikke bidro hjemme likt som meg selv.

Anonymkode: e34e3...c89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støvsuget huset (eller i hvertfall stua) - Hele huset i dag. Alltid han som støvsuger.  

- Tørket støv - Aldri, det er det jeg som gjør.

- Vasket badet - også min jobb

- Skiftet på senga deres - i forrige uke.

- Skiftet på senga til deres barn - det gjør de selv

- Lagde middag, dekket på OG vasket opp - i forgårs, meg i går og i dag gjorde vi det sammen. 

- Vasket vinduene - i mai

- Satte på vaskemaskinen - i går. Jeg gjorde det i dag. 

- Brettet klær - i dag, vi delte på jobben.

Vi deler selvfølgelig på oppgavene i huset. Vi har noen oppgaver vi har fordelt, og andre vi deler på eller gjør sammen. Nesten alltid han som tømmer oppvaskmaskinen, nesten alltid jeg som vasker klær osv. 

Skrevet

Veldig sjelden han gjør noe av det, husarbeid er mitt område. Men det er helt greit, jeg arbeider deltid på natt og har mye fri på dagtid, så det er jo selvfølgelig naturlig at jeg putler med div. husarbeid da. Han gjør det når jeg ber han om det, f eks når jeg har arbeidshelg, så støvsuger han og vasker/bretter klær.  Han har ansvaret for å lage tacoen på fredagene.

Anonymkode: 962e8...0ab

Skrevet

- Støvsuget huset (eller i hvertfall stua): Ca. 50/50 delt mellom oss.

- Tørket støv: ca.50/50 delt mellom oss

- Vasket badet: Han som tar seg av badet.

- Skiftet på senga deres: Ca.50/50 delt mellom oss

- Skiftet på senga til deres barn: Jeg som gjør det flest ganger. 

- Lagde middag, dekket på OG vasket opp: Han lager så å si all maten og har kjøkkentjeneste. Jeg dekker til middag mest. 

- Vasket vinduene: Han som tar vindusvasken

- Satte på vaskemaskinen: Er jeg som er vaskemaskingeneralen.

- Brettet klær: Jeg bretter så å si hver gang. Han legger inn sitt eget tøy og det er spør om hvis det er mye som er bretta. 

Anonymkode: 2cac4...e06

Skrevet

Jeg gjør alt det. Her lever vi som på 50-tallet. Han jobber, jeg er hjemmeværende husmor på heltid. Helt skjønt. Vil ikke ha det anerledes. Ikke han heller. 

Anonymkode: 76bfa...c04

Skrevet

Det er lenge siden. Han jobber heltid og jeg er hjemme med barna og jobber deltid, så jeg gjør mesteparten av dette mens jeg er hjemme med barna. Han er flink til å rydde etter middag da, og smårydder og tørker ofte over kjøkkenbenken når han er hjemme med barna. Han tar seg av alt hagearbeidet siden jeg haaaater hagearbeid, så det er helt greit. 

Skrevet
9 minutter siden, Pobie skrev:

Det er lenge siden. Han jobber heltid og jeg er hjemme med barna og jobber deltid, så jeg gjør mesteparten av dette mens jeg er hjemme med barna. Han er flink til å rydde etter middag da, og smårydder og tørker ofte over kjøkkenbenken når han er hjemme med barna. Han tar seg av alt hagearbeidet siden jeg haaaater hagearbeid, så det er helt greit. 

Diller han med blomster og planter? Eller er han heller der at han klipper plenen og hekken? Det gjør min mann da🙂

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Diller han med blomster og planter? Eller er han heller der at han klipper plenen og hekken? Det gjør min mann da🙂

Vi har ikke så mange blomster og planter som skal dilles med, men han vanner dem og flytter dem og planter etter behov. Jeg misliker sterkt å gjøre hagearbeid så han gjør alt. 

Skrevet

Jeg gjør alt inne, og jeg gjør alt ute. Jeg tar også vare på barna. Han jobber ca 4-5 ganger i uken. Normal arbeidstid. Han hjelper en sjelden gang. Lager også middag. 

Anonymkode: aeb7f...a88

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg gjør alt inne, og jeg gjør alt ute. Jeg tar også vare på barna. Han jobber ca 4-5 ganger i uken. Normal arbeidstid. Han hjelper en sjelden gang. Lager også middag. 

Jeg vasker også biler. 

Skrevet

Aldri .

han gjør ingen ting av husarbeid. 

Klem fra sliten småbarnsmor 

Anonymkode: e2fb2...855

• 2 uker senere...
Skrevet
På 1.8.2019 den 20.07, Anonym bruker skrev:

Når omtrent var det forrige gang mannen din gjorde dette:

- Støvsuget huset (eller i hvertfall stua)

- Tørket støv

- Vasket badet

- Skiftet på senga deres

- Skiftet på senga til deres barn

- Lagde middag, dekket på OG vasket opp

- Vasket vinduene

- Satte på vaskemaskinen

- Brettet klær

Bare nysgjerrig 🤣

Anonymkode: 95c08...e86

Dette gjorde jeg i går! Da var det onsdag. (gjør det hver onsdag) Er som terapi! Fyker rundt i shorts med pods i ørene og full guffe på Spotify.  Huset er nå skinnende rent til neste uke. Eneste som ergrer meg er at alle vaskemaskinene tar så lang tid (vi er 4 mennesker i huset).

Skrevet

Vi har vaskehjelp som gjør pkt 1-5 og 7. 

Lage middag gjør vi ca likt i løpet av uka.

Sette på vaskemaskinen gjør jeg

Mannen bretter alltid sine egne klær selv

Anonymkode: 0610b...8b3

Skrevet

Aldri. Han vasker og henger opp sine klær.

Anonymkode: 787a5...a22

Skrevet

Han gjør stort sett alt dette. Jeg gjør sjelden noe av dette. 

Jeg bidra med å rydde kjøkken og oppvaskmaskin. Innimellom vasker og bretter jeg klær. 

Han gjør alt annet. 

Anonymkode: a613f...76b

Skrevet
På 1.8.2019 den 22.33, frustrertfrue33 skrev:

Hver dag, ja jeg er veldig heldig ❤️

Hvorfor er du frustrert da?

Anonymkode: a613f...76b

Skrevet

De fem siste punktene er mannens faste jobb. Han vasker vinduer hver gang de blir synlig skitne.. Jeg bryr meg ikke om litt møkk på ruta 😅

Skrevet

Ca 20 år siden. 

Anonymkode: d8bc3...59a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ca 20 år siden. 

Vi har forøvrig vært sammen i 23 år

Skrevet

Jeg gjør det aller meste som er av typisk husarbeid. (Klær, støv, senger, vask og mat)

Barna har ansvar for å sortere og brette sine egne klær (unntatt de minste). Holde rommene ryddige, og alltid holde orden i yttertøy og sko. Merkede plasser og få ting er gull.

Samboer er en racer på å rydde hver eneste dag, slik at mine oppgaver blir mye lettere OG han tar alltid oppvasken👍🏻 I tillegg tar han ofte med barna på sine gjøremål utomhus. Han er kanonflink til å involvere de i oppgaver. 

Vi jobber begge 100% og har til sammen 5 barn i alder 2,5 år til 13 år.

Huset er for det meste ganske ryddig og passe rent, både ute og inne. Og uten at det kreves så mye energi å holde det slik. 

Anonymkode: b6871...b9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...