Gå til innhold

Til deg som har peiling på campinglivet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjelder campingvogn 😊

Hvis vi skal bruke vogna til å kjøre rundt på ferier. Altså ikke stå fast på en plass 

- hvor viktig er dusj i vogna?

- hvor stor bør vogna være? Vi er 6 personer og har sett på flere modeller. Noen korte, noen lange. 

- hva annet bør vi tenke på? 

På forhånd tusen takk for svar 😊😊

Anonymkode: edf58...eb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere skal kjøre til campingplasser er det jo ikke viktig med dusj i vogna, for på campingplasser er det dusjer dere kan bruke. Hadde jeg hatt all verdens penger å bruke på dette og en bil som kan trekke "alt", så ville jeg gått for en så stor vogn som mulig. 6 personer i en campingvogn over lengre tid er ganske mange, så jo mer plass, jo bedre. 

Anonymkode: 37524...b08

Skrevet

Dusj er ikke viktig.

Jeg ville ha kjøpt vogn med 4 sengeplasser og fortelt med plass til to

Anonymkode: 612f4...309

Skrevet

Vi fricamper mye, så for oss, som også snart er 6. Så er dette viktig: str bør være min 640. Den vi har er 800. Alde varme, både i gulv og vannbereder (må kunne styres av gass). Store takluker, aircondition, eget bad med dusj er absolutt en fordel. Samt ryggekamera, pga vognstr.

Anonymkode: ac525...33d

Skrevet

En liten dusj er grusom, kan like gjerne kutte den ut. Det går også veldig mye vann til dusjing, så vit at dere må fylle på mye om 6 stk skal dusje i vogna. 

Vi har aldri noen gang brukt dusjen i vogna, men vi overnatter på campingplasser da. Mye mer behagelig å dusje der enn i en trang vogndusj. 

Skal dere ha opp fortelt alle steder dere stopper? Jeg ville hatt sengeplass til alle inne uansett, og sjekk hva slags fortelt som følger vogna, det er stor forskjell på alt fra størrelse til hvor vanskelig de er å sette opp. 

Anonymkode: 57087...77b

Skrevet

Vi er fem i familien, og bruker ikke vogna vinterstid- dvs den står ikke fast noe sted. Vi bruker den til ferier, turneringer, konkurranser osv forbundet med ungenes aktiviteter. For oss er det viktigste at det er faste sengeplasser, orker ikke drive å ommøblere hver gang noen skal legge seg. Vi har en middels stor, men lett vogn( kjørevogn) med fem faste soveplasser, dusj( som vi aldri har brukt- alt blir jo vått på badet ved dusjing i vogna så sykt mye styr), mulighet for å reie opp salongen til to til. Vi har dobbelseng, en ekstraseng og to skapkøyer. Fungerte perfekt når ungene var små, nå er vi litt i tenkeboksen på å bytte til vogn med ordentlige køyesenger istede for skapkøyer. 

Videre tenker jeg at sittegruppa bør være god når dere er seks, samt at du tenker over hva du trenger av kjøkken. F.eks ville jeg gått for stort kjøleskap istede foe lite, og komfyr istede for mikro....... og aldevarme! 

Sjekk ut Knaus, Adria og Hobby sine- de har ok priser og løsninger som passer for store familier. Vi har knaus, og ønsker oss adria vist vi bestemmer oss for å bytte....

lykke til med campinglivet!

Anonymkode: 0f39a...164

Skrevet

Ville valgt en vogn med faste sengeplasser.

Dusj er ikke nødvendig.

Aldevarme og aircondition er must. Samme med stort kjøleskap.

Anonymkode: 941ab...34b

Skrevet

Du trenger ikke dusj. Kommer aldri til å bruke den er min erfaring. 

Hun som foreslår å legge to i forteltet har nok aldri verken satt opp eller sovet i et fortelt i mye regn eller varmt vær og sol. Alle må kunne sove i vogna, helst i faste senger. 

En vogn med boggie er tung men stabil. En uten er lettere å manøvrere, men fås ikke i lengde særlig over 660. Dere trenger muligens 7 m pluss.

Anonymkode: 16536...45b

Skrevet

Hi her.

Tusen hjertelig takk for alle svar.

Alle skal selvsagt sove inne i vogna, vi er uansett ikke sikker på om vi ønsker å kjøpe fortelt nå med en gang.

Vi kommer til å gå for en litt lengre modell, med dusj. Men det er nok stor sjanse for at den ikke blir brukt som dere sier 😊

Skrevet

Vi er kun 4 stk. Men vi har en 650 vogn (hobby 650 kmfe) med dobbeltseng, 2 køyer, 1 rundsitter og en egen sofagruppe til barna. Det syns jeg er akkurat passe. Dusjen har vi aldri brukt, og kjøleskapet er egentlig alt for lite. Men vi har med et ekstra kjøleskap. Det jeg tenker er viktig er at det er soveplass til alle, pluss sofagruppe. Og et stort kjøleskap. Har dere planer om å bruke vogna når det er kaldt ute, er det viktig med bra varme i vogna. Har skjønt Alde er bra. Er godt fornøyd med Hobbyvogn, men har hørt at det ikke er den beste vintervogna. Viktig å huske på at vogna skal kjøres med, så tenk litt på det når dere velger lengde på vogna. Vi kunne ikke hatt lengre vogn, for da hadde vi ikke kommet opp veien vår. 

Anonymkode: 18d59...21b

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Tusen hjertelig takk for alle svar.

Alle skal selvsagt sove inne i vogna, vi er uansett ikke sikker på om vi ønsker å kjøpe fortelt nå med en gang.

Vi kommer til å gå for en litt lengre modell, med dusj. Men det er nok stor sjanse for at den ikke blir brukt som dere sier 😊

Jo, dere må ha fortelt, det er der dere «lever» også sover/skifter/lager dere mat i vogna. I forteltet har dere bord og stoler, kanskje en ekstra kjøleboks på strøm for å avlaste det lille kjøleskapet, jakker, sko osv. Det blir fort kaos om dere ikke har fortelt og det blir «fult innsyn» for alle hver gang døra går opp. 

Anonymkode: f8457...e24

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, dere må ha fortelt, det er der dere «lever» også sover/skifter/lager dere mat i vogna. I forteltet har dere bord og stoler, kanskje en ekstra kjøleboks på strøm for å avlaste det lille kjøleskapet, jakker, sko osv. Det blir fort kaos om dere ikke har fortelt og det blir «fult innsyn» for alle hver gang døra går opp. 

Anonymkode: f8457...e24

Takk for innspill. Jeg vet at det er fantastisk med fortelt. Men det er jo en kostnad.  

Skrevet

Gidder bare kommentere dusjen som så mange sier ikke er viktig og du aldri komme til å bruke: Vi kjører også rundt, har aldri vognen på fast plass, så jeg bruker dusjen ofte. Ja vi overnatter på campingplasser, men også utenom når vi bare skal sove noen timer. Da er det gull å ta en superkjapp dusj og få av seg svetta framfor å dra den ned i senga. Men en vasker selvfølgelig ikke håret der, da ryker alt vannet, kun kroppen.

Hadde aldri kjøpt vogn uten dusj.

Skrevet

Er du heldig følger det med fortelt når du kjøper vogn. 

Anonymkode: 4b835...dc8

Skrevet
20 minutter siden, It's all about me skrev:

Gidder bare kommentere dusjen som så mange sier ikke er viktig og du aldri komme til å bruke: Vi kjører også rundt, har aldri vognen på fast plass, så jeg bruker dusjen ofte. Ja vi overnatter på campingplasser, men også utenom når vi bare skal sove noen timer. Da er det gull å ta en superkjapp dusj og få av seg svetta framfor å dra den ned i senga. Men en vasker selvfølgelig ikke håret der, da ryker alt vannet, kun kroppen.

Hadde aldri kjøpt vogn uten dusj.

Det tenker jeg og. Vi ønsker dusj 😊

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du heldig følger det med fortelt når du kjøper vogn. 

Anonymkode: 4b835...dc8

Ja. Sant. Men vi ser på nye 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...