Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #1 Skrevet 31. juli 2019 Har truffet en mann nå helt nylig som sier det er 2,5 år siden han og kona gikk fra hverandre. Men, det viser seg at han flyttet ut for 2,5 år siden (men, fortsatte å betale boliglån på huset, vedlikehold av huset osv). Etter det så har de vært i alle familie selskaper sammen, på fester, på ferie, feiret alle høytider sammen osv. De ble separert ca.9 mnd etter han flyttet ut, men er enda ikke skilt. Han vil sende inn skilsmisse papirene nå (det er ca 1 år siden separasjonen). Jeg tenker jo at det er ca. ett år siden de gikk fra hverandre iom at det var da de tok ut separasjon. Han mener det er 2,5 år siden. Hva tenker dere? Anonymkode: 0f6e8...3fd
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #2 Skrevet 31. juli 2019 2,5 år siden det skjedde i praksis, men 1 år siden det skjedde juridisk. Anonymkode: a63e4...f37
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #3 Skrevet 31. juli 2019 Separasjonen er bare et papir. Jeg ville regnet fra når han flyttet ut. At de har vært i familieting sammen er noe man gjør når det er barn i bildet. Det har eksen og jeg gjort også - men jeg kan love deg at vi ikke er sammen av den grunnen. Når det er barn i bildet vil det hele veien være en del kontakt med eksen og man vil være sammen til forskjellige anledninger. Anonymkode: 515da...904
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #4 Skrevet 31. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har truffet en mann nå helt nylig som sier det er 2,5 år siden han og kona gikk fra hverandre. Men, det viser seg at han flyttet ut for 2,5 år siden (men, fortsatte å betale boliglån på huset, vedlikehold av huset osv). Etter det så har de vært i alle familie selskaper sammen, på fester, på ferie, feiret alle høytider sammen osv. De ble separert ca.9 mnd etter han flyttet ut, men er enda ikke skilt. Han vil sende inn skilsmisse papirene nå (det er ca 1 år siden separasjonen). Jeg tenker jo at det er ca. ett år siden de gikk fra hverandre iom at det var da de tok ut separasjon. Han mener det er 2,5 år siden. Hva tenker dere? Anonymkode: 0f6e8...3fd Men om de eier huset sammen, så er det jo naturlig at han betaler på sin del av lånet, selv om han flytter ut. Hvis de har barn sammen, så er det naturlig at de feirer familieselskaper og høytider sammen, og også drar på ferie sammen hvis de er gode venner og samarbeider bra, og ingen har fått ny partner. Tenker at en skilsmisse er en stor prosess, og hvis ikke de begge har vært helt sikker på at skilsmisse var det rette, og kanskje hatt forhåpninger om at de ville finne tilbake til hverandre igjen, så er det jo ikke så rart. Da ser det jo ut som at for 1 år siden når de tok ut separasjon, så har de begge kommet over den lille tvilen, eller håpet som kanskje var der. Hvis dere nettop er blitt sammen, så tenker jeg at dette er noe du ikke skal tenke på. Anonymkode: fb8db...018
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #5 Skrevet 31. juli 2019 Høres Ok ut. Vær glad de har god tone. Det er godt skussmål. Men som skyr eksene sine er aldri et godt kupp. Anonymkode: 72580...2c1
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #6 Skrevet 31. juli 2019 Jeg tenker at han snakker sant når han sier det er 2,5 år siden de gjorde det slutt. At de har brukt litt tid på prosessen er bare positivt når det er barn i bildet, men de har jo ikke vært sammen for det. Anonymkode: 355e0...488
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #7 Skrevet 31. juli 2019 Å, kjære! Han lyver jo uansett ikke? Så slitsom å være deg. Anonymkode: 1e614...12d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #8 Skrevet 31. juli 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å, kjære! Han lyver jo uansett ikke? Så slitsom å være deg. Anonymkode: 1e614...12d Nei, er ikke slitsomt å være meg. Anonymkode: 0f6e8...3fd
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #9 Skrevet 31. juli 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å, kjære! Han lyver jo uansett ikke? Så slitsom å være deg. Anonymkode: 1e614...12d Tenker heller det må være slitsomt å være han som har funnet seg en så overanalyserende kjærest. Dette forholdet ryker nok før høsten er over... Anonymkode: bf816...056
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #10 Skrevet 31. juli 2019 Løyet for deg??? Jeeezzz... Dramaqueen!! Anonymkode: 12aa3...a14
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #11 Skrevet 31. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har truffet en mann nå helt nylig som sier det er 2,5 år siden han og kona gikk fra hverandre. Men, det viser seg at han flyttet ut for 2,5 år siden (men, fortsatte å betale boliglån på huset, vedlikehold av huset osv). Etter det så har de vært i alle familie selskaper sammen, på fester, på ferie, feiret alle høytider sammen osv. De ble separert ca.9 mnd etter han flyttet ut, men er enda ikke skilt. Han vil sende inn skilsmisse papirene nå (det er ca 1 år siden separasjonen). Jeg tenker jo at det er ca. ett år siden de gikk fra hverandre iom at det var da de tok ut separasjon. Han mener det er 2,5 år siden. Hva tenker dere? Anonymkode: 0f6e8...3fd Jeg tenker at du overanalyserer, og at du ikke er særlig skarp. Selvfølgelig betaler han fortsatt på lån og vedlikehold av huset. Noe annet ville jo vært rimelig snodig. Skilsmisse er en prosess, og ikke noe som skjer over natta. Men dette er det allerede noen som har forklart før meg, så trenger ikke gjenta. At det er 2,5 siden prosessen gikk igang er nok sant. At du skal begynne å snoke og regne på opplysningene vitner om ekstremt kontrollbehov, og helt ærlig er det ikke særlig positivt for noen. At de fortsatt har kontakt, er et godt tegn, spesielt hvis de har barn. De er fortsatt en familie, selv om de ikke bor sammen. Selvfølgelig kommer de til å delta i familiebesøk og lignende. Det er ikke noe som er bedre for barna, enn når skilte foreldre beholder vennskapet. Her skal du enten akseptere at sånn gjøres det i den voksne verden og forholde deg til det uten å skape et eneste problem, eller du trekker deg unna. Anonymkode: f83c0...475
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #12 Skrevet 31. juli 2019 Enig i det en eller to over skrev. De ble i praksis separert for 2,5 år siden. Juridisk ble de det for et år tilbake. Det tok fire år fra mine foreldre flyttet fra hverandre til skillmissen juridisk var et faktum. Og de var ikke sammen igjen i noe av den tiden. De var bare litt trege av seg. Den ene av dem hadde til og med blitt samboer med en annen ett-to år etter mine foreldre flyttet fra hverandre. Bruddet var endelig, selv om de ikke somlet seg til å ordne det juridiske. I dag, over 40 år senere er de venner og min mor og hans nye kone er venner på fb. Hvorfor er dette viktig for deg, HI? Han har jo forklart deg omstendighetene, så da blir spørsmålet hvorfor du ev. ikke tror ham, og hvorfor det er viktig for deg om det er ett eller 2,5 år... når de likevel ikke har bodd sammen på 2,5 år? Anonymkode: a60fa...591
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå