Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #1 Skrevet 31. juli 2019 Jeg var én mnd i forveien med å sende ut invitasjon. Av 10 inviterte så er det bare 2 som har sagt at de kommer. Nå nærmer det seg og jeg vurderer å bare avlyse det hele. Kjenner at jeg både blir lei meg og irritert. Synes det er så uhøflig å ikke svare. Det er liksom ikke bare et vors, men et 30 årslag. Hva ville du gjort? Skal jeg bare avlyse det? Anonymkode: 1d936...c59
Superdolly Skrevet 31. juli 2019 #2 Skrevet 31. juli 2019 Når satte du svarfristen da? Har den gått ut? Jeg ville ha ventet til svarfristen var gått ut, en dag over eller noe, og så ville jeg sendt purre-melding til de som ikke har svart.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #3 Skrevet 31. juli 2019 Når har du sagt du vil ha svar da? Folk venter gjerne til siste liten, det er bare sånn det har blitt. Det er så mange ting så må ses an, alt fra barnevakt til faktisk bedre tilbud den kvelden... Jeg ville nok sendt en melding til de som ikke har svart når det er uke igjen: Det ser ut som det passer dårlig med selskap den xx/xx, det er nesten ingen som har svart at de kan komme. Så da avlyser jeg, håper å se deg/dere ved en senere anledning" Så får du se hva folk svarer... Anonymkode: 2a145...434
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #4 Skrevet 31. juli 2019 Akkurat nå, Superdolly skrev: Når satte du svarfristen da? Har den gått ut? Jeg ville ha ventet til svarfristen var gått ut, en dag over eller noe, og så ville jeg sendt purre-melding til de som ikke har svart. Har ikke satt noe svarfrist da jeg har regnet med at voksne folk klarer å gi beskjed når det begynner å nærme seg og de har hatt én mnd på seg til å legge det inn i kalenderen. Anonymkode: 1d936...c59
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #5 Skrevet 31. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har ikke satt noe svarfrist da jeg har regnet med at voksne folk klarer å gi beskjed når det begynner å nærme seg og de har hatt én mnd på seg til å legge det inn i kalenderen. Anonymkode: 1d936...c59 Mulig de har lagt det inn i kalenderen, men glemt å svare? Send en purremelding! Anonymkode: 1c55d...43f
Superdolly Skrevet 31. juli 2019 #6 Skrevet 31. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har ikke satt noe svarfrist da jeg har regnet med at voksne folk klarer å gi beskjed når det begynner å nærme seg og de har hatt én mnd på seg til å legge det inn i kalenderen. Anonymkode: 1d936...c59 Det var dumt. Da risikerer du at folk tenker: "Jeg trenger ikke svare, hun skjønner jo at jeg kommer." "Jeg trenger ikke svare, for hun har ikke bedt om noe svar, så vi får se når dagen nærmer seg." "Jeg trenger ikke svare på dette, selv om jeg ikke kommer for hun har ikke bedt om svar." Eller hundre andre varianter. Jeg ville ganske enkelt sendt dem en melding eller ringt dem og spurt.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #7 Skrevet 31. juli 2019 2 minutter siden, Superdolly skrev: Det var dumt. Da risikerer du at folk tenker: "Jeg trenger ikke svare, hun skjønner jo at jeg kommer." "Jeg trenger ikke svare, for hun har ikke bedt om noe svar, så vi får se når dagen nærmer seg." "Jeg trenger ikke svare på dette, selv om jeg ikke kommer for hun har ikke bedt om svar." Eller hundre andre varianter. Jeg ville ganske enkelt sendt dem en melding eller ringt dem og spurt. De to som har sagt at de kommer spurte hva jeg ønsker meg i Facebook-invitasjonen i går, og da får de varsel. Facebook sender også ut påminnelse når det nærmer seg. Både «du har et arrangement kommende denne uken» og samme dag/dagen før. Dette er venner av meg, så jeg synes faktisk det er unødvendig😞 Anonymkode: 1d936...c59
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #8 Skrevet 31. juli 2019 Om det ikke står svarfrist ville jeg tenkt at jeg kun trengte å si ifra om jeg ikke kunne komme. Men send dem en melding og si at du gjerne vil ha en bekreftelse på at de kommer. Anonymkode: ab34d...562
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #9 Skrevet 31. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: De to som har sagt at de kommer spurte hva jeg ønsker meg i Facebook-invitasjonen i går, og da får de varsel. Facebook sender også ut påminnelse når det nærmer seg. Både «du har et arrangement kommende denne uken» og samme dag/dagen før. Dette er venner av meg, så jeg synes faktisk det er unødvendig😞 Anonymkode: 1d936...c59 Det er jo ikke unødvendig siden det stresser og frustrerer deg. Men siden dette er vennene dine er det vel ufarlig å snakke med dem i stedet for å gå og irritere seg? Anonymkode: ab34d...562
Superdolly Skrevet 31. juli 2019 #10 Skrevet 31. juli 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De to som har sagt at de kommer spurte hva jeg ønsker meg i Facebook-invitasjonen i går, og da får de varsel. Facebook sender også ut påminnelse når det nærmer seg. Både «du har et arrangement kommende denne uken» og samme dag/dagen før. Dette er venner av meg, så jeg synes faktisk det er unødvendig😞 Anonymkode: 1d936...c59 Altså, jeg forstår at du synes det er dårlig gjort at de ikke svarer. Jeg synes også det, men når du ikke setter noen svarfrist så er det veldig mange som ikke tenker på at de skal svare. Men nå vet du det til en annen gang: Sett en svarfrist og hvis folk ikke da har svart, så spør. Dette er vel vennene dine, så jeg tenker at du må kunne spørre dem.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #11 Skrevet 31. juli 2019 Hva står det i innbydelsen da, selv om det er et 30-årslag er det mange som bare ser på det som en fest og at det ikke er så høytidelig. Om du f.eks har tenkt å lage mat kan du bare skrive på facebookarrangementet at nå tenkte du planlegge menyen og innkjøpene litt så du vil gjerne ha et klart svar fra alle om de kommer eller ei. Så skal du se de får fart på seg... Om de er vennene dine mener de nok ikke å såre deg, de har bare andre tanker om hva dette er enn det du har. Anonymkode: 2a145...434
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #12 Skrevet 31. juli 2019 Hadde det ikke stått spesifikt at det trengs svar om man kommer eller ikke og ikke svarfrist så er det ikke sikkert jeg heller hadde trykket på den knappen 🤷♀️ Ville bedt folk svare om de kommer eller ikke, og sett om det endret noe. Anonymkode: 9a97e...3e2
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #13 Skrevet 31. juli 2019 Hvis du avlyser uten å purre og uten å ha fått avslag er du fryktelig dramatisk. De har vel bare glemt å svare, det er midt i sommerferien og mange har tankene helt andre steder. Jeg glemmer å svare på ting jeg gleder meg til, senest et førtiårslag i sommer. Så får jeg en purring, sier beklager beklager, klart jeg kommer, gleder meg! Og alt i orden. Det går andre veien også. Arrangerte utdrikningslag for en venninne nylig. Av de inviterte var det sikker 70 prosent jeg måtte purre på svar hos. Si at du gjerne vil vite om de kommer så du får planlagt maten. Da får du sikkert svar. Anonymkode: 33c8c...77b
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #14 Skrevet 31. juli 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når har du sagt du vil ha svar da? Folk venter gjerne til siste liten, det er bare sånn det har blitt. Det er så mange ting så må ses an, alt fra barnevakt til faktisk bedre tilbud den kvelden... Jeg ville nok sendt en melding til de som ikke har svart når det er uke igjen: Det ser ut som det passer dårlig med selskap den xx/xx, det er nesten ingen som har svart at de kan komme. Så da avlyser jeg, håper å se deg/dere ved en senere anledning" Så får du se hva folk svarer... Anonymkode: 2a145...434 Er bedre tilbud den kvelden. Mener du virkelig at du venter med å svare i tilfelle det skulle dukke opp noe som er bedre enn 30 års laget til ei venninne. Glad du ikke er min venn. Anonymkode: 03348...30e
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #15 Skrevet 31. juli 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er bedre tilbud den kvelden. Mener du virkelig at du venter med å svare i tilfelle det skulle dukke opp noe som er bedre enn 30 års laget til ei venninne. Glad du ikke er min venn. Anonymkode: 03348...30e Nei, jeg mener ikke at jeg ville gjort det, jeg ville svart hi for lenge siden. Men fakta er at det er mange som er så kyniske, ihvertfall om det ikke er den nærmeste vennen som feirer... Anonymkode: 2a145...434
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #16 Skrevet 31. juli 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er bedre tilbud den kvelden. Mener du virkelig at du venter med å svare i tilfelle det skulle dukke opp noe som er bedre enn 30 års laget til ei venninne. Glad du ikke er min venn. Anonymkode: 03348...30e Husk å les!! 🤦♀️ «Folk venter gjerne til siste liten, det er bare sånn det har blitt. Det er så mange ting som må ses an, alt fra barnevakt til faktisk bedre tilbud den kvelden...» Anonymkode: 1c55d...43f
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #17 Skrevet 31. juli 2019 Men kjære deg da, hvorfor i alle dager kan du ikke bare etterlyse svar? I disse dager er jo det så enkelt at du trenger ikke å ta kontakt med hver enkelt heller, om du synes at det er ubehagelig. Noe det ikke bør være forresten. Det er vel bare å legge en hyggelig påminnelse i arrangementet, skrevet i en lett tone. Anonymkode: 604dc...802
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #18 Skrevet 31. juli 2019 «Hei alle sammen! Kvelden nærmer seg med stormskritt, og jeg mangler fortsatt svar fra endel av dere. Supert hvis jeg kan få svar innen i morgen! Gleder meg veldig til feiring med dere» Sånn. Send. Ferdig. Anonymkode: 33868...bd3
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #19 Skrevet 31. juli 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: «Hei alle sammen! Kvelden nærmer seg med stormskritt, og jeg mangler fortsatt svar fra endel av dere. Supert hvis jeg kan få svar innen i morgen! Gleder meg veldig til feiring med dere» Sånn. Send. Ferdig. Anonymkode: 33868...bd3 Enig. Enkelt og greit. Og om de andre ikke kan komme - da hadde jeg feiret med de to som har takket ja Anonymkode: 4eabc...839
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #20 Skrevet 31. juli 2019 Jeg liker best å bli invitert på vanlig måte. Personlig invitasjon er fortsatt det beste! Ikke sånn gruppeinvitasjon. Anonymkode: 989ec...bd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå