Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #1 Skrevet 31. juli 2019 Får dessverre ikke lastet opp bilde. De blir ganske høye, kommer tilbake år etter år. Lyserosa blomster nedover mye av stilken. Når de blomstrer av får de lysegrønne/gulaktige store, runde frøklaser som sitter i klaser. Sprer seg noe helt vanvittig overalt. Lurer på om den er svartelistet eller uønsket i Norge. Har forsøkt å google, men finner den ikke. Hjelp Anonymkode: e4eee...556
prekæs Skrevet 31. juli 2019 #2 Skrevet 31. juli 2019 (endret) Revebjelle? Geiterams? Lupin? Eller stokkroser kanskje? Endret 31. juli 2019 av prekæs
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #3 Skrevet 31. juli 2019 13 minutter siden, prekæs skrev: Revebjelle? Geiterams? Lupin? Nei, ingen av dem. Vet ikke om jeg har sett den før, ikke som jeg har tenkt over. Den sprer seg bare så ekstremt at det er sprøtt. Løvetann er amatør i forhold Anonymkode: e4eee...556
prekæs Skrevet 31. juli 2019 #5 Skrevet 31. juli 2019 kjempespringfrø eller balsamspringfrø? Rødlistet.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #6 Skrevet 31. juli 2019 8 minutter siden, Ileus skrev: Lupiner? 8 minutter siden, prekæs skrev: kjempespringfrø eller balsamspringfrø? Rødlistet. Jeg googler for livet Men ingen av disse heller. Har sett at en nabo et stykke nedi veien har fått dem som ugress, helt tydelig ikke plantet ut. Anonymkode: e4eee...556
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #7 Skrevet 31. juli 2019 Nå fant jeg en som heter gråmalva noen steder. Tror det er den. Noen som har erfaring med den? Anonymkode: e4eee...556
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #8 Skrevet 31. juli 2019 Når jeg leste første del av beskrivelsen din så tenkte jeg på tysbast, men de kommer det jo bær på så det er vel ikke de du mener? Anonymkode: df3d4...6a9
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #10 Skrevet 31. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Når jeg leste første del av beskrivelsen din så tenkte jeg på tysbast, men de kommer det jo bær på så det er vel ikke de du mener? Anonymkode: df3d4...6a9 Den har jeg aldri hørt om. Googlet, og det er ikke den heller. Anonymkode: e4eee...556
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #11 Skrevet 31. juli 2019 1 time siden, Himmel og hav skrev: Det er ikke kattost da? Jammen er det den! Takk! Er det din egen du har bilde av? I så fall, hvordan holder du dem noenlunde "på plass"? Anonymkode: e4eee...556
Himmel og hav Skrevet 31. juli 2019 #13 Skrevet 31. juli 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jammen er det den! Takk! Er det din egen du har bilde av? I så fall, hvordan holder du dem noenlunde "på plass"? Anonymkode: e4eee...556 Luker. Den sprer seg villig, og jeg bare røsker den opp der jeg ikke vil ha den.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #14 Skrevet 31. juli 2019 12 minutter siden, Himmel og hav skrev: Luker. Den sprer seg villig, og jeg bare røsker den opp der jeg ikke vil ha den. Ha-ha... ja, det var jo egentlig opplagt. Mulig jeg er litt frustrert, har luket i evigheter i dag og tatt bare en brøkdel. Men problemet er kanskje at det ikke er blitt luket på noen år her, tror ikke forrige huseier gjorde så mye med hagen siste årene. Tror ikke jeg overdriver når jeg tror jeg har dratt opp 200 planter av denne i ulike størrelser, fra store til bitte små, i dag... og det meste står igjen... i plenen er det tett i tett i tett med bittesmå, de har bredt seg utover i alle blomsterbed og kveler nesten andre planter. Så har sagt noen mindre pene ord i meg. Skal prøve å tenke litt snillere tanker om den i morgen når jeg fortsetter Men veldig greit å vite hva jeg forholder meg til - så takk for svaret på mysteriet Jeg synes jo egentlig de er veldig fine, men ser at de må bindes opp til neste år. Og også få mer vann enn de fikk i varmeperioden i år... Anonymkode: e4eee...556
Himmel og hav Skrevet 31. juli 2019 #15 Skrevet 31. juli 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ha-ha... ja, det var jo egentlig opplagt. Mulig jeg er litt frustrert, har luket i evigheter i dag og tatt bare en brøkdel. Men problemet er kanskje at det ikke er blitt luket på noen år her, tror ikke forrige huseier gjorde så mye med hagen siste årene. Tror ikke jeg overdriver når jeg tror jeg har dratt opp 200 planter av denne i ulike størrelser, fra store til bitte små, i dag... og det meste står igjen... i plenen er det tett i tett i tett med bittesmå, de har bredt seg utover i alle blomsterbed og kveler nesten andre planter. Så har sagt noen mindre pene ord i meg. Skal prøve å tenke litt snillere tanker om den i morgen når jeg fortsetter Men veldig greit å vite hva jeg forholder meg til - så takk for svaret på mysteriet Jeg synes jo egentlig de er veldig fine, men ser at de må bindes opp til neste år. Og også få mer vann enn de fikk i varmeperioden i år... Anonymkode: e4eee...556 De du vil beholde er det også lurt å klippe ned så fort de er visne og før de slipper frø. Jeg synes de er veldig fine, men de krever litt "gjeting".
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #16 Skrevet 31. juli 2019 6 minutter siden, Himmel og hav skrev: De du vil beholde er det også lurt å klippe ned så fort de er visne og før de slipper frø. Jeg synes de er veldig fine, men de krever litt "gjeting". Ja, det er helt tydelig Jeg var klar for å dra opp absolutt alle med roten, så irritert har jeg vært i dag. Men, begynte faktisk å kutte ned de som er visne også i dag, ikke bare alle de utallige villgjengerne. Ser jeg må revurdere den planlagte kattostmassakren Takk for hjelpen og takk for alle gode forslag ellers i tråden også! Anonymkode: e4eee...556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå