Gå til innhold

Hva er galt med meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange ting jeg vet jeg aldri vil forstå eller bli klok på , men nå begynner det å gå mer på på selv og tankene de vandrer i negativ retning mer og mer hver dag . Jeg ønsker alle litt råd hva dere mener  

Vært samboer i 0ver 15 år nå  med en en som er noen år eldre enn meg . Vi har vært sammen i tykt og tynt opplevd motgang men også mye glede oppover årene . Men gjennom livet er det alltid jeg som har måttet jobbet det ekstra både i hjemmet og  ekstra strøjobber.  Alltid vært der og støttet han , men desverre ikke slik tilbake . Jeg har virkelig vært hans klippe , og hoppet hver gang han ønsket noe . Aldri nei fra meg .Han har aldri måtte annstenge seg , har er kun bare lat.   Men husk jeg er heller ikke feilfri , det er ingen .

Han er svært nedlatende når han snakker om meg til andre . Alt er andres skyld og ikke hans.. noen bekjendte stakk innom , de ble så sjokkert at de bare drog . Så mye dritt hadde de aldri trodd de skulle høre . Jeg var ikke hjemme da , men  ble gjenfortalt alt . Min turvennine har sluttet ta kontakt pga de konsekvensene som blir i etterkant . Han er helt panikk om jeg har møtt noen og ikke vært på tur . Så for å ikke lage mer kaos så hår hun alene.   . Alltid hakker han på ting som blir utført og alltid skal han ha d siste ordet . Han er god å snakke for seg , så jeg kommer sjelden gjennom   og mine tanker og meninger forstår han ikke er mulig å mene . Jeg er steina dum sier han. Han bryr seg mest om seg selv si.somsagt elsker kose seg med alkohol om d er mandag eller søndag hefter ikke . Ofte er han dritfull da jeg kommer hjem fra jobb på ettermiddagen . Han drikker øl så ofte han kan , er stupfull i Syden og blir svært ufin og kranglete,  likedann som hjemme ... . Og dette går utover meg som skal prøve roe han ned . Han blir enda mer ufin om jeg prøver roe han ned og da sier han ting som virkelig sårer . Hater meg , da er jeg hore ,  kun opotatt av jævla sosialmediaer . Snakker om hvor lite jeg betyr , hvorfor vi ikke har hatt sex på 5 år . Lista er lang . Og jeg har mistet tellingen hvor mange ganger jeg har grått i søvn . Han vekker meg også om natta for å fortelle kor dum jeg er . 

Jeg hadde ønsket jeg kunne bare dratt herfra  men da mister han huset , og det vil jeg ikke . Hva skal jeg gjør. Nå orker jeg ikke mer , av og til kunne jeg bare ønsket nytt liv i gave.  Den sprudlende damen jeg engang var er borte . Jeg har god jobb med ok  lønn så jeg skulle greid meg godt alene , men om boliglånet kommer oppå  en husleie  vil d bli  trangt for meg og jeg ville ikke hatt ett godt liv 

Utad ser jeg sterk og positiv ut    rakrygget , engasjert , og  snakker for meg ,men  jeg skjuler  min store sorg så godt og tør ikke snakke så mye om d til de få jeg har nærme . Jeg er redd for å skremme de bort . 

Anonymkode: 32025...768

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpe meg. Om en venninne hadde fortalt at hun hadde det sånn hjemme hva hadde du svart da?

kom deg langt unna du er jo den ultimate dørmatten

Anonymkode: 57be7...b03

Skrevet

Han mister huset?? Det er vel ikke ditt problem!? At du har det bra er viktigere enn ett hus! 

Han høres ut som min eks. Mye likt. Vi var også sammen i mange år, jeg gjorde alt for å «holde fasaden». Rus, alkohol og psykisk mishandling. 

Slet i flere år før enn jeg klarte å komme meg unna. Når jeg endelig fikk det til er det det beste som noen sinne har skjedd meg. 

Lykke til med dine valg! 

Anonymkode: 116d7...c77

Skrevet

Kontakt krisesenteret, der kan du få noen å snakke med som forstår seg på slike forhold!

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Du lever i et forhold med en alkoholisert drittsekk som begår psykisk vold mot deg.

Det er kjempeviktig at du forteller andre hvordan du faktisk har det, da kan du få hjelp. Jeg er helt sikker på at når du begynner å si fra til de du står nær og stoler på, så vil mange av dem fortelle at det ikke er overraskende. Du har jo merket at andre nekter å omgås ham pga. hans stygge oppførsel. Så begynn å fortelle hvordan du lever til de nær deg som du stoler på.

Og søk hjelp på et krisesenter! Du trenger ikke bo der, men du kan få hjelp av dem.

Anonymkode: b57da...09c

Skrevet

Og for å svare på overskriften: Det er ikke noe galt med deg!

Men det du må endre er at du må komme deg unna denne mishandlende rusmisbrukeren, for det er det han er.

Javel, kanskje mister han huset når du går. Det er ikke din feil, det er hans egen feil. Om han slutter å drikke vil han ha mange tusen kroner ekstra hver måned...

Det er ikke noe galt med deg! Men det er galt av deg å bli i det forholdet. Du har forsøkt lenge nok. Det er nok nå. Du trenger ikke dette lenger.

Krisesenter!

Skrevet

Kjære deg

Det finnes absolutt ingen som fortjener å leve slik. Og absolutt ingenting av det han sier om deg, stemmer. 

Etter 15 år, kan det føles som om man sitter godt fast. Men, du kan faktisk få et nytt liv. Du kan få akkurat det livet du ønsker, og akkurat det livet du gjerne vil ha. 

Du er ikke den personen han påstår du er. Og du trenger ikke ham. 

Forestill deg et liv uten ham. Et liv hvor du slipper helt å forholde deg til hans alkoholisme, vonde ord, løgner og ustabile humør. Et liv, hvor du kan senke skuldrene og leve i fullstendig harmoni i eget hjem. Hvor vennene dine kommer på besøk, dere kan gå turer sammen, gå på kino, reise på venninneturer.. Og du kommer hjem til et harmonisk og godt hjem etterpå, hvor det ikke venter annet enn trygghet. Det kan du skape! 

Uansett hva han truer med, så er det tomme ord. Ikke la ham manipulere deg. Og, hvis du kan alliere deg med noen venner, så står du sterkere. Evt, krisesenteret. 

Bare pakk tingene, og start ditt nye liv. Skaff nytt nr!

Anonymkode: 05e1c...5a9

Skrevet

Har dere barn? Ingen barn skal vokse opp i sånt, og det håper jeg du vet...

Når det kommer til huset så er da ikke det noen krise? Javel så må huset selges om dere går fra hverandre, da får han finne seg en leilighet som alle andre må, han klarer seg nok. Det er uansett ikke ditt ansvar å ta vare på han, han er en voksen mann som må ta vare på seg selv.

Du fortjener langt bedre enn dette, og husk at vi lever bare en gang, dette er ditt liv.

Anonymkode: 55d49...1d0

Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke vær dørmatte for denne drittsekken... Flytt.

Skrevet

Denne mannen må du få ut av livet ditt. Ingen skal bli behandlet som det du skriver her, uavhengig av dine eventuelle feil og mangler.

Dette han utsetter deg for kalles psykisk vold. Om du trenger noen å snakke med som kan hjelpe og støtte deg med å komme ut av dette kan du ta kontakt med nærmeste krisesenter. Man kan fint benytte seg av deres samtaletilbud uten å bo der.

Anonymkode: 609db...fe0

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpe meg. Om en venninne hadde fortalt at hun hadde det sånn hjemme hva hadde du svart da?

kom deg langt unna du er jo den ultimate dørmatten

Anonymkode: 57be7...b03

Jeg ville nok bedt henne komme seg langt unna fortest  mulig . Men etter alle disse årene tør jeg ikke ta skrittet å bare dra . Noe holder meg tilbake . 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville nok bedt henne komme seg langt unna fortest  mulig . Men etter alle disse årene tør jeg ikke ta skrittet å bare dra . Noe holder meg tilbake . 

Det "noe" er hans makt over deg, det er ikke meningen man skal ha makt over hverandre i et parforhold altså.

I et godt parforhold bestemmer man sammen, tar hensyn til hverandre osv, du har ingenting av dette i ditt forhold.

Du får det garantert bedre alene.

Anonymkode: 55d49...1d0

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du høres ut som en tøff og sterk dame. Du klarer å forlate ham. Dette klarer du! Begynn i dag!

Anonymkode: 3dd0a...2cb

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er derfor du trenger å snakke med noen som vet hva du har levd og lever med, Hi. Vær så snill, kontakt krisesenteret! Du finner dem i linken jeg ga deg oppe i tråden.

Du lever i et voldelig forhold, psykisk voldelig - det kan være vel så tøft og ødeleggende som fysisk vold. Og dette kan krisesentrene. De vil hjelpe deg!

Ring dem og be om en samtale. Ikke tenk, bare ta den telefonen her og nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...