Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #1 Skrevet 31. juli 2019 Legen mener jeg har betennelse i beina(vonde knær med vann og generelt vondt i føttene/gå....), men skal dette gå over av seg selv?vært slik i over en mnd nå...burde ikke fått antibiotika? Anonymkode: 0ed70...916
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #2 Skrevet 31. juli 2019 Nei, du har en betennelse ikke en infeksjon. Anonymkode: 6ce42...451
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #3 Skrevet 31. juli 2019 Nei, antibiotika hjelper ikke mot den type betennelse. Det er forskjell på å ha en bakterie i halsen og få antibiotika og ha en betennelse i muskler/skjellett o.l. Men det finnes betennelsesdempende medisiner også, hvor lenge er det siden du var hos legen. Kanskje du må dit igjen? Anonymkode: 0c2f3...245
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #4 Skrevet 31. juli 2019 Kommer helt an på årsaken til betennelsen. Betennelse kan være inflammasjon, som er en betennelsesreaksjon "innenfra", eller det kan komme av en infeksjon, som er smitte utenfra. Det finnes noen tilfeller hvor slike problemer du har kan komme av infeksjoner, men det er størst sjanse for at det du har er en inflammasjon. Har du fått vann i knærne er det en årsak til det, og det bør legen undersøke videre. Anonymkode: 3e849...d15
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #5 Skrevet 31. juli 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Kommer helt an på årsaken til betennelsen. Betennelse kan være inflammasjon, som er en betennelsesreaksjon "innenfra", eller det kan komme av en infeksjon, som er smitte utenfra. Det finnes noen tilfeller hvor slike problemer du har kan komme av infeksjoner, men det er størst sjanse for at det du har er en inflammasjon. Har du fått vann i knærne er det en årsak til det, og det bør legen undersøke videre. Anonymkode: 3e849...d15 Takk så mye for svar☺️ Ja legen mente det var vann i ene kneet. Crp står 5 på resultat og referanseområd er 5(jeg skjønner ikke så mye av slikt). Jeg har sterke smerter, tårene rant ikveld når jeg ikke klarte sitte å leke med minstemann😢 Anonymkode: 0ed70...916
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #6 Skrevet 31. juli 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk så mye for svar☺️ Ja legen mente det var vann i ene kneet. Crp står 5 på resultat og referanseområd er 5(jeg skjønner ikke så mye av slikt). Jeg har sterke smerter, tårene rant ikveld når jeg ikke klarte sitte å leke med minstemann😢 Anonymkode: 0ed70...916 Er det lenge siden du var hos legen? Om du ikke blir bedre så får du deg en ny time hos legen og ber om mer utredning. Da jeg var på sykehus sist sa de at crp skal være under 4 normalt, noen laboratorier sier sikkert under fem. Jeg hadde da 5, og hadde en virusinfeksjon som var årsaken til en bitteliten økning i crp, men i praksis er 5 lite eller ingenting. Men, når du får slike symptomer så har det alltid en årsak, og den må du finne om det ikke går over av seg selv. Ikke la det gå for lenge, for det er alltid ventetid når du skal henvises videre til spesialist, og kanskje legen også vil ta flere prøver før han ev. henviser deg videre. Generelt sett så kan du gjøre en del selv. Vær supernøye med kostholdet ditt fremover. Unngå sukker og for mye raske karbohydrater, da dette trigger betennelser i kroppen. Få gjerne i deg omega3 og gurkemeie daglig, det demper betennelse. Inntil du blir bedre - ha en krakk eller en sånn plastflytteeske til å sitte på, da kan du leke med minstemann likevel Du kan lese litt her, forresten: https://www.lommelegen.no/muskel-ledd-og-skjelett/artikkel/leddsmerter-hva-kan-vaere-arsaken/68925700 Anonymkode: 3e849...d15
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #7 Skrevet 31. juli 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det lenge siden du var hos legen? Om du ikke blir bedre så får du deg en ny time hos legen og ber om mer utredning. Da jeg var på sykehus sist sa de at crp skal være under 4 normalt, noen laboratorier sier sikkert under fem. Jeg hadde da 5, og hadde en virusinfeksjon som var årsaken til en bitteliten økning i crp, men i praksis er 5 lite eller ingenting. Men, når du får slike symptomer så har det alltid en årsak, og den må du finne om det ikke går over av seg selv. Ikke la det gå for lenge, for det er alltid ventetid når du skal henvises videre til spesialist, og kanskje legen også vil ta flere prøver før han ev. henviser deg videre. Generelt sett så kan du gjøre en del selv. Vær supernøye med kostholdet ditt fremover. Unngå sukker og for mye raske karbohydrater, da dette trigger betennelser i kroppen. Få gjerne i deg omega3 og gurkemeie daglig, det demper betennelse. Inntil du blir bedre - ha en krakk eller en sånn plastflytteeske til å sitte på, da kan du leke med minstemann likevel Du kan lese litt her, forresten: https://www.lommelegen.no/muskel-ledd-og-skjelett/artikkel/leddsmerter-hva-kan-vaere-arsaken/68925700 Anonymkode: 3e849...d15 Tusen takk for svar💗 Ja, jeg skal få meg ny time tenker jeg.Ingenting har virket til nå av tabletter. Jeg vet ikke hva som er riktig av crp...hun mente alle blodprøvene var ok, men som du sier med slike symptomer må det være en årsak😔 Jeg er så sliten av å gå slik.Jeg jobber 100%(og mer) har barn som skal følges opp og alt blir så mye tyngre slik som det er nå. Gurkemeie, er det tabletter?(må google🙈) Anonymkode: 0ed70...916
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #8 Skrevet 31. juli 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar💗 Ja, jeg skal få meg ny time tenker jeg.Ingenting har virket til nå av tabletter. Jeg vet ikke hva som er riktig av crp...hun mente alle blodprøvene var ok, men som du sier med slike symptomer må det være en årsak😔 Jeg er så sliten av å gå slik.Jeg jobber 100%(og mer) har barn som skal følges opp og alt blir så mye tyngre slik som det er nå. Gurkemeie, er det tabletter?(må google🙈) Anonymkode: 0ed70...916 Gurkemeie er et krydder som forskningen har vist har gode betennelsesdempende effekter. (Men det kommer sikkert noen og sier at det bare er tull, det gjør det alltid. Det er ikke tull, det finnes masse seriøs medisinsk forskning på dette, noe man kan finne i alle medisinske databaser. Og gurkemeie har også vist å ha bedre effekt enn flere betennelsesdempende medikamenter.) Det er langt billigere å ta det i pulverform. Husk da å blande litt pepper i det, da pepper inneholder et stoff som gjør at man tar opp mer av virkestoffene i gurkemeien. Og ta det gjerne til mat, for fett øker også opptaket. Kjøp i så fall økologisk gurkemeiepulver. (og vær litt forsiktig så du ikke søler, det har sterk gulfarge som kan sette seg, om du er uheldig). Det enkleste er å ta det i tablettform, med det koster litt mer. Nå har jeg ikke full oversikt lenger, men mener det har kommet noen litt billigere varianter av gurkemeietabletter på helsekost. Her har du en lettlest artikkel: https://www.forbrukermagasinet.net/gurkemeie-leddsmerter/ Anonymkode: 3e849...d15
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #9 Skrevet 31. juli 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gurkemeie er et krydder som forskningen har vist har gode betennelsesdempende effekter. (Men det kommer sikkert noen og sier at det bare er tull, det gjør det alltid. Det er ikke tull, det finnes masse seriøs medisinsk forskning på dette, noe man kan finne i alle medisinske databaser. Og gurkemeie har også vist å ha bedre effekt enn flere betennelsesdempende medikamenter.) Det er langt billigere å ta det i pulverform. Husk da å blande litt pepper i det, da pepper inneholder et stoff som gjør at man tar opp mer av virkestoffene i gurkemeien. Og ta det gjerne til mat, for fett øker også opptaket. Kjøp i så fall økologisk gurkemeiepulver. (og vær litt forsiktig så du ikke søler, det har sterk gulfarge som kan sette seg, om du er uheldig). Det enkleste er å ta det i tablettform, med det koster litt mer. Nå har jeg ikke full oversikt lenger, men mener det har kommet noen litt billigere varianter av gurkemeietabletter på helsekost. Her har du en lettlest artikkel: https://www.forbrukermagasinet.net/gurkemeie-leddsmerter/ Anonymkode: 3e849...d15 Å jeg har full tro på slikt😁👍🏻Dette skal prøves😊 Tusen hjertelig takk for at du tok deg tid til å gi meg et slikt utfyllende svar😊🙏🏻 Anonymkode: 0ed70...916
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #10 Skrevet 31. juli 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å jeg har full tro på slikt😁👍🏻Dette skal prøves😊 Tusen hjertelig takk for at du tok deg tid til å gi meg et slikt utfyllende svar😊🙏🏻 Anonymkode: 0ed70...916 Bare hyggelig. Fortsetter problemene, ikke nøl med å be legen om videre utredning. God bedring Anonymkode: 3e849...d15
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #11 Skrevet 31. juli 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare hyggelig. Fortsetter problemene, ikke nøl med å be legen om videre utredning. God bedring Anonymkode: 3e849...d15 Tusen takk, gurkemeie skal jeg kjøpe imorgen😁 Anonymkode: 0ed70...916
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #12 Skrevet 31. juli 2019 Har du ikke fått betennelsesdempende? Funker ikke den første man får, må man prøve en annen. På meg virker Naproxen og Voltaren best. Naproxen til kjeven (får ofte inflammasjon i kjevemuskulaturen) og Voltaren for dårlige perioder med artrosen. Jeg prøvde tre andre typer for artrosen før Voltaren. De andre ga meg bare masse kjipe bivirkninger. Anonymkode: e656d...fe1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå