Gå til innhold

Forhold - vanskelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en enslig mor tidlig i 40-årene. For ca 4mnd siden møtte jeg en nydelig fyr. Jeg er rett og slett forelsket. I dag var han her og vi snakket litt alvor sammen. Han sier han liker meg veldig godt, men vi er veldig forskjellige og nå trenger han å ta det rolig. Uaaaah! Jeg vil jo bare kjøre på! Hvordan fikser jeg dette? 

Anonymkode: 474f9...ddc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det er virkelig kjipt.

Har du en formening om han mener alvor med at han vil mer, men bare trenger å ta det litt roligere fremover - eller tror du det er en unnskyldning for å fase deg ut?

Min erfaring er det siste. Spesielt når dere tross alt har datet i 4 måneder. Kunne forstått det mer om det skjedde etter et par uker.

Har lest her inne om noen som likevel har fått det til, men kjenner ikke noen selv som det har blitt mer med etter slike beskjeder.

Tror mye avhenger av hvilken måte dere skal kommunisere og møte hverandre fremover. Om det er slik at han må kjenne etter for hver gang så blir det ikke holdbart for deg, så hvis det skal ha noen hensikt så tror jeg dere må ha en slags plan.

Hvordan er det meningen at dere skal gjøre det fremover?

Tror ikke det er så mye du kan gjøre, egentlig, men du kan sette grenser for deg selv.

Anonymkode: 2741b...af1

Skrevet

Fire måneder er ikke lenge. Hvis du mener han er verdt å vente på, så gir du ham et halvår til, da kan du begynne å forvente noe mer konkret, tenker jeg. Hvis han ikke er verdt å vente på, så sier du bare i fra at det var hyggelig så lenge det varte, lykke til videre og ha det bra. 

Anonymkode: 8e921...b58

Skrevet

Ikke prøv å fikse...

Jeg kjenner meg igjen. Jeg er på det stadiet der han fyren din er: har datet en mann i tre måneder og merker at han vil kjøre på. Men selv mangler jeg den sikkerheten på at alt er rett. Jeg er full av tvil.

Han jeg dater er ikke masete. Var han det, ville han ha skubbet meg rett ut av sitt liv uten å ville det...

Anonymkode: 979c5...4dc

Skrevet

Dette hadde gjort meg dritdur. Etter 4 mnd vet man om man er forelsket og om man vil gå videre. Hadde glatt tolket dette som en avvisning og kuttet ham ut. Et spm.. Hadde dere sex i dag før han sa dette? 

Anonymkode: fa8be...837

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette hadde gjort meg dritdur. Etter 4 mnd vet man om man er forelsket og om man vil gå videre. Hadde glatt tolket dette som en avvisning og kuttet ham ut. Et spm.. Hadde dere sex i dag før han sa dette? 

Anonymkode: fa8be...837

Nei, vi hadde - for en gangs skyld - ikke sex.

Skrevet

4 mnd er jo ikke særlig lenge. Bare ta det rolig, og ta tiden til hjelp. 

Uansett hva, så kan du jo ikke kjøre på. Når han sier at dere er forskjellige, og han vil senke tempoet, så må du jo respektere det. 

Anonymkode: 54f5d...89d

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uff, det er virkelig kjipt.

Har du en formening om han mener alvor med at han vil mer, men bare trenger å ta det litt roligere fremover - eller tror du det er en unnskyldning for å fase deg ut?

Min erfaring er det siste. Spesielt når dere tross alt har datet i 4 måneder. Kunne forstått det mer om det skjedde etter et par uker.

Har lest her inne om noen som likevel har fått det til, men kjenner ikke noen selv som det har blitt mer med etter slike beskjeder.

Tror mye avhenger av hvilken måte dere skal kommunisere og møte hverandre fremover. Om det er slik at han må kjenne etter for hver gang så blir det ikke holdbart for deg, så hvis det skal ha noen hensikt så tror jeg dere må ha en slags plan.

Hvordan er det meningen at dere skal gjøre det fremover?

Tror ikke det er så mye du kan gjøre, egentlig, men du kan sette grenser for deg selv.

Takk! 🙏

Jeg har tenkt mye i dag... Planen er å møtes på fredag og egentlig har vi plan om en tur til min hjemby om noen uker. Nå har jeg bare vondt i magen. Jeg har ikke hørt fra ham i dag, men vet han jobber. Jeg er glad i mye kontakt og det er ikke han. Det kjennes vondt og jeg må nok bare innse at han ikke er såå interessert.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk! 🙏

Jeg har tenkt mye i dag... Planen er å møtes på fredag og egentlig har vi plan om en tur til min hjemby om noen uker. Nå har jeg bare vondt i magen. Jeg har ikke hørt fra ham i dag, men vet han jobber. Jeg er glad i mye kontakt og det er ikke han. Det kjennes vondt og jeg må nok bare innse at han ikke er såå interessert.

Har du spurt ham rett ut?

Som jeg skrev over så hadde jeg reagert anderledes om det hadde blitt veldig intenst første en-to ukene og at han da hadde behov for å ta det roligere. Men etter fire måneder synes jeg det er vanskeligere å forstå. Da tror jeg kanskje dere uansett har for ulike behov til å passe sammen.

Du har tre valg. Spørre ham rett ut. Er du heldig er han ærlig med deg. Min erfaring er at de gjerne sier det du ønsker å høre selv om de allerede har bestemt seg for å gå videre. Eller du kan bare holde hodet kaldt og fattet og bare flyte litt med noen uker til og se hva som skjer, ev. holde deg litt unna, ikke ta initiativ til kontakt selv, men la det være opp til ham og se om det får ham til å reagere. Eller du kan avslutte.

Jeg vet ikke hva som er rett for deg og ham. Men har vært i lignende situasjon, og det er bare vondt, man blir så usikker på alt. Jeg greier ikke helt å være meg selv etter noe slikt, det blir en feil balanse i forholdet. Ofte er det også en feig måte å si at de ikke er interessert - men igjen, det er jo umulig å vite. Man bør jo også kunne stole på at de mener det de sier.

Du skrev at dere er veldig forskjellige. Kanskje det at han sakker ned nå kan hjelpe deg til å se ham med litt mer objektive øyne, ikke bare gjennom de forelskede brillene? Kanskje du da ser at selv om han virker så bra nå og du er så forelsket, så kan det være han har sider som nå er sjarmerende, men som i et forhold ikke vil fungere for deg? Det har hjulpet meg litt et par ganger, hvor jeg da har innsett at det nok var det riktige at det ikke ble mer, selv om det var vondt fordi jeg var så forelsket. Men det kan gjøre det lettere å akseptere det om det ikke blir noe mer.

Pass på å være tro mot deg selv og ikke gå på akkord med deg selv i tiden fremover. Krysser fingrene for deg :)

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

4 mnd er jo ikke særlig lenge. Bare ta det rolig, og ta tiden til hjelp. 

Uansett hva, så kan du jo ikke kjøre på. Når han sier at dere er forskjellige, og han vil senke tempoet, så må du jo respektere det. 

Anonymkode: 54f5d...89d

Ja, jeg må dra i bremsen...

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du spurt ham rett ut?

Som jeg skrev over så hadde jeg reagert anderledes om det hadde blitt veldig intenst første en-to ukene og at han da hadde behov for å ta det roligere. Men etter fire måneder synes jeg det er vanskeligere å forstå. Da tror jeg kanskje dere uansett har for ulike behov til å passe sammen.

Du har tre valg. Spørre ham rett ut. Er du heldig er han ærlig med deg. Min erfaring er at de gjerne sier det du ønsker å høre selv om de allerede har bestemt seg for å gå videre. Eller du kan bare holde hodet kaldt og fattet og bare flyte litt med noen uker til og se hva som skjer, ev. holde deg litt unna, ikke ta initiativ til kontakt selv, men la det være opp til ham og se om det får ham til å reagere. Eller du kan avslutte.

Jeg vet ikke hva som er rett for deg og ham. Men har vært i lignende situasjon, og det er bare vondt, man blir så usikker på alt. Jeg greier ikke helt å være meg selv etter noe slikt, det blir en feil balanse i forholdet. Ofte er det også en feig måte å si at de ikke er interessert - men igjen, det er jo umulig å vite. Man bør jo også kunne stole på at de mener det de sier.

Du skrev at dere er veldig forskjellige. Kanskje det at han sakker ned nå kan hjelpe deg til å se ham med litt mer objektive øyne, ikke bare gjennom de forelskede brillene? Kanskje du da ser at selv om han virker så bra nå og du er så forelsket, så kan det være han har sider som nå er sjarmerende, men som i et forhold ikke vil fungere for deg? Det har hjulpet meg litt et par ganger, hvor jeg da har innsett at det nok var det riktige at det ikke ble mer, selv om det var vondt fordi jeg var så forelsket. Men det kan gjøre det lettere å akseptere det om det ikke blir noe mer.

Pass på å være tro mot deg selv og ikke gå på akkord med deg selv i tiden fremover. Krysser fingrene for deg :)

Tusen hjertelig takk for klok og velformulert svar!

Jeg kjenner jeg kjølner litt og det er nok bra - du har så rett - de rosa brillene kan være skumle. 

Nå er han bortreist noen dager og jeg har bestemt meg for ikke å ta kontakt. Fikk mld for noen timer siden og lot den ligge ulest til nå. Hehe. Jeg vil nok prøve å ha litt is i magen og se det ann. Samtidig som jeg bruker tid med mennesker som er gode for meg og ikke minst prøver å gi meg selv den bekreftelsen jeg egentlig ønsker fra ham. 

- igjen, tusen takk! 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen hjertelig takk for klok og velformulert svar!

Jeg kjenner jeg kjølner litt og det er nok bra - du har så rett - de rosa brillene kan være skumle. 

Nå er han bortreist noen dager og jeg har bestemt meg for ikke å ta kontakt. Fikk mld for noen timer siden og lot den ligge ulest til nå. Hehe. Jeg vil nok prøve å ha litt is i magen og se det ann. Samtidig som jeg bruker tid med mennesker som er gode for meg og ikke minst prøver å gi meg selv den bekreftelsen jeg egentlig ønsker fra ham. 

- igjen, tusen takk! 

Lurt at du bruker tid med de du har som er gode for deg - man trenger det der du er nå, uansett hvordan det går.

Jeg vet i hvert fall med meg selv at det er viktig for meg å ha en mann som er noenlunde lik meg når det kommer til hyppighet på kontakt. Jeg er litt "allergisk" mot de som kan gå lenge uten kontakt ;) Men så er min erfaring også at de egentlig ikke er interessert nok - selv om jeg har lest flere på forumet svare i andre tråder at de må ta det rolig i begynnelsen av et forhol og helst vil ta det så sakte som jeg tolker som ikke interesse... forhold er ikke enkelt ;)

Jeg er ikke klengete, men må altså ha en mann som har noenlunde samme behov for kontakt, også fra begynnelsen av. Litt på siden, har du lest om "kjærlighetens fem språk"? Hvis ikke, google og les en del om det. Det finnes også en test du kan ta. Jeg lærte en del om meg selv av det. Og jeg ble også mer bevisst mtp. at menn jeg skal innlede et forhold til må matche meg på visse områder som er de viktigste for meg - eller at vi begge er bevisst at vi er forskjellige på disse områdene og er villig til å tilpasse.

Lykke til igjen, uansett hva som skjer med dere. Om han likevel ikke er den rette, da er det meningen at du skal finne en som er bedre for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...