Anonym bruker Skrevet 30. juli 2019 #1 Skrevet 30. juli 2019 Ene barnet mitt har sett mark i avføringen sin. Ut i fra bilder og forklaring, så antar vi det er barnemark. Barnet har også klødd i rumpen i det siste... Fløy på apoteket så fort jeg oppdaget dette og kjøpte Vermox til hele familien. Dette tok vi på fredag. Vi har også skiftet på sengene hver dag etter dette og satt det på kokevask i tillegg til alle håndklær, truser, ja - egentlig det meste. Det som ikke kan kokes har jeg kastet ut i garasjen inntil videre. Uansett, ut i fra hva jeg leser er jo kampen mot barnemark nesten umulig å vinne... "Alle" skriver de blir resmittet. Jeg kan ikke koke flere maskiner i ukesvis. Har jo en jobb og et liv utenom også. Vi vasker hender hele tiden og dusjer hver morgen. Spørsmålet mitt er egentlig: er det mulig å bli kvitt det?? Har dere opplevd å bli kvitt det eller ikke? I følge info på nettet, flyr det jo rundt markegg overalt i huset og de kan overleve i 3 uker. Hjelper lite å ta medisin mot det da. Tok som sagt Vermox på fredag. I dag oppdaget jeg mark i avføringen til minstemann. Er ikke det rart? Eller er det logisk? Jeg blir helt dårlig av dette her og sover dårlig om nettene. Trenger noen gode råd nå, kjenner jeg. Anonymkode: 28941...443
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2019 #2 Skrevet 30. juli 2019 Altså når det er mulig å unngå barnemark i alle de årene jeg har hatt småbarn må det jo være mulig å unngå resmitte også. Bare slapp av. Anonymkode: af025...b96
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2019 #3 Skrevet 30. juli 2019 Slapp av, ta medisin og ro ned. Familien min med tvillinger og storebror hadde det. Jeg og bestemor var på overnatting. Ingen av oss fikk det, Og alt var fint etterpå. Slutt og overtenk. Ja, det er smittsomt. Men det er ikke så ille om man skal ha det til. Vask hender nøye og bruk antibac. Anonymkode: 44809...a38
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2019 #4 Skrevet 30. juli 2019 Et av fire barn har hatt det to ganger. Aldri opplevd resmitte. Ikke har jeg kokt og vasket heller. Anonymkode: c1239...b2d
Supamama Skrevet 30. juli 2019 #5 Skrevet 30. juli 2019 Vi har kun hatt barnemark i én omgang, hos ett av barna. Ingen andre ble smittet, og ingen resmitte. Vi tok medisiner som anvist alle sammen (det er vel to doser med noen dagers mellomrom). Alt av sengetøy, håndklær og undertøy ble kokvasket noen dager. Hun med mark ble vasket og tørket nøye morgen og kveld, i tillegg til at hun brukte to truser over hverandre. Alle negler ble klippet korte. Håndvask ble intensivert, og jeg gikk over dørhåndtak ganske ofte. Vet ikke om det bare var flaks, men funka hos oss. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2019 #6 Skrevet 30. juli 2019 Har mark uten å vite det. Barnemark fortsatt er en vanlig infeksjon blant barn i Norge, viser en studie fra Folkehelseinstituttet. Totalt hadde hele 72 av de 395 undersøkte barna barnemark. Av disse var det bare to barn – og foreldre – som var klar over at de hadde den harmløse infeksjonen. Det var flest tilfeller av barnemark hos barn eldre enn fem år. 34 prosent av disse barna hadde infeksjon. I aldersgruppen to til tre år hadde kun 7,3 prosent av barna barnemark. Infeksjonen var mer vanlig hos barn som bodde sammen med søsken. Kløe i området rundt anus anses som et vanlig symptom på barnemark, men analkløe var like vanlig både hos barn med og uten barnemark Infeksjon hadde ikke sammenheng med verken kjønn, fingersutting, neglebiting, husdyr, bruk av smokk, tidligere barnemarkinfeksjon og når på året prøvene ble tatt. Anonymkode: d9926...f40
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2019 #7 Skrevet 30. juli 2019 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ene barnet mitt har sett mark i avføringen sin. Ut i fra bilder og forklaring, så antar vi det er barnemark. Barnet har også klødd i rumpen i det siste... Fløy på apoteket så fort jeg oppdaget dette og kjøpte Vermox til hele familien. Dette tok vi på fredag. Vi har også skiftet på sengene hver dag etter dette og satt det på kokevask i tillegg til alle håndklær, truser, ja - egentlig det meste. Det som ikke kan kokes har jeg kastet ut i garasjen inntil videre. Uansett, ut i fra hva jeg leser er jo kampen mot barnemark nesten umulig å vinne... "Alle" skriver de blir resmittet. Jeg kan ikke koke flere maskiner i ukesvis. Har jo en jobb og et liv utenom også. Vi vasker hender hele tiden og dusjer hver morgen. Spørsmålet mitt er egentlig: er det mulig å bli kvitt det?? Har dere opplevd å bli kvitt det eller ikke? I følge info på nettet, flyr det jo rundt markegg overalt i huset og de kan overleve i 3 uker. Hjelper lite å ta medisin mot det da. Tok som sagt Vermox på fredag. I dag oppdaget jeg mark i avføringen til minstemann. Er ikke det rart? Eller er det logisk? Jeg blir helt dårlig av dette her og sover dårlig om nettene. Trenger noen gode råd nå, kjenner jeg. Anonymkode: 28941...443 Barnemark er ufarlig! Tenk på alt det farlige barnet ditt ikke har. Mitt barn hadde barnemark der Vermox ikke fungerte. Vi fikk et annet middel på resept hos legen og ble kvitt det. Vi sov med bukser, dusjet hver morgen og var nøye på håndvask. Jeg vasket vask på badet og litt håndtak hver kveld. Byttet på sengen etter kur. Pust med magen. Dette er ikke farlig. Og du blir kvitt det. Anonymkode: 9058a...c58
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2019 #8 Skrevet 30. juli 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Et av fire barn har hatt det to ganger. Aldri opplevd resmitte. Ikke har jeg kokt og vasket heller. Anonymkode: c1239...b2d Samme her. Anonymkode: cd725...9b5
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #9 Skrevet 31. juli 2019 At du stadig ser levende mark er jo fordi kuren ikke tar eggene. Det er derfor man skal gjenta kuren. Mitt ene barn hadde det (og dermed sikkert flere av oss). Det tok noen runder med kur før vi var kvitt det. Men så vidt jeg vet har vi ikke hatt det siden. Anonymkode: 976ba...f5e
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #10 Skrevet 31. juli 2019 Datteren min fikk det tilbake tre ganger. Men ingen av oss andre fikk det. Vasket sengetøy og klær, nøye med håndhygiene, og korte negler. Hun sov med truse og pysjbukse. Hun var 9 år, og brukte q-tips hver morgen og kveld, i rumpa. På den måten fikk hun ut flere mark. Dette var hennes eget iniativ, hun gjorde det uten at jeg viste det første gang, for hun klødde så fælt. Anonymkode: 5061c...35b
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #11 Skrevet 31. juli 2019 Altså, selvfølgelig blir man kvitt det. Vi har hatt det i hus to ganger med stor tids mellomrom mellom de gangene. Begge gangene kjøpte vi medisin og tok det etter dosering. Ikke alle i hus ble smittet en gang, men vi tok medisinen alle sammen likevel. Vi skiftet ofte på sengen og tok vel en ekstra vask på toalettet. Vi er veldig nøye på håndvask generelt. Gikk helt fint. Ingen resmitte. Anonymkode: 39d3c...812
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #12 Skrevet 31. juli 2019 Jeg har fire barn og har hatt det i hus to ganger (med flere år mellom). Vi tok kuren som beskrevet, skiftet på sengene etter hver kur, skuftet håndkler på badet litt oftere enn ellers og passet på at neglene var helt korte. Ble borte og ble ikke resmittet. Det går nok helt fint dette, det er helt ufarlig, ganske vanlig og slett ikke noe å miste nattesøvnen for. Jeg hverken kokte eller vasket sånn som du beskriver. Anonymkode: a1cd3...d86
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2019 #13 Skrevet 31. juli 2019 Husk at medisinene skal tas to ganger, med to ukers mellomrom. Fordi eggene ikke drepes første gang og da klekkes nye mark i løpet av de to ukene. Har hatt det to ganger her og blitt kvitt det begge ganger. Anonymkode: 1d64c...aa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå