Gå til innhold

Dere som har vert gravid flere ganger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var svangerskapene deres like eller ulike? Mtp kvalme, bekkenplager og slike ting?! 

og hvilke kjønn fikk dere? 

Anonymkode: eb629...49f

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Litt forskjellige, og noen likheter. 

Begge de siste (som det ble babyer ut av. Hadde 4sa først) bare "viste" jeg satt, før det var tid for å teste. Fikk en "tyngdefølelse" nederst i magen, vanskelig å beskrive 😅 

Med nr en var jeg bare kvalm to-tre ganger. Kulemage tidlig, men så er jeg liten i høyde og vekt fra før da. Bekkenløsning fra ca midtveis. Mye, kraftige kynnere fra uke 20 ca. 4cm åpning fra uke 30 til termin. Rastløse ben, veldig hovne føtter siste trimester. Ekstremt halsbrann, drakk novaluzid daglig for å dempe det. 

Med nr to var jeg veldig kvalm daglig fra uke 6-15, gikk med spypose i lommen konstant. Kulemage der også, men ble mindre en nr en. Bekkenløsning fra uke 15, så ille at jeg måtte bruke krykker etterhvert og hang i noen mnd etterpå. Mye kynnere denne gangen også, og vonde, fra uke 14 ca. Men ingen åpning før fødsel 2uker før termin. Ikke rastløse eller hovne ben denne gangen. Halsbrann nå også, men ikke i nærheten av sånn det var med nr en. 

Begge gutter på henh 3,7kg og 3,5kg når de ble født. 

Anonymkode: f3560...006

Lenke til kommentar

Jente.

Kvalm i 12 uker. Deretter i toppform hele veien, men fikk svangerskapsforgiftning mot slutten.

Gutt.

Nesten ikke kvalm men ble dårligere og dårligere igjennom 2. og 3. trimester, men ingen svangerskapsforgiftning.

Begge barn er friske og fine.

Anonymkode: 5df5b...e4d

Lenke til kommentar

Har to fra før, blir nr 3 nå. 

Jente:

Ikke kvalm nesten i det hele tatt. Ingen ømme bryst, fikk liten kul på magen etter ca 3 mnd. Bekkenløsning i mnd 8. 

Gutt:

Mage med engang. Ble ganske svær.. Bekkenløsning fra uke 5. Og nesten ingen kvalme her heller. Heller ikke ømme bryst. Måtte gå med krykker siste 2 mnd..

Nå:

Vet ikke kjønn enda, men sliter en del med kvalme (spesielt etter å ha spist meg mett) , veeeldig ømme bryst og det strekker seg ofte i lysken. Stor mage med engang.

Skal sies at det blir 15 år mellom forrige barn og det som kommer nå. Så blir å begynne helt på nytt.

Anonymkode: e4e67...48c

Lenke til kommentar

Med jenta, hadde jeg ikke noe annet enn bekkenløsning. 

Med gutt, kvalme i ny og ne (hjalp med mat),ekstremt med vann i kroppen,bekkenløsning og svangerskapsdepresjon (gikk over en uke etter fødsel ca)

Gravid nå i uke 12, hatt ekstrem kvalme fra uke 6-9 (ikke noe har hjulpet),mye luft i magen og veldig sensitiv på enkelte matvarer. Ellers er det foreløpig bra nå☺️

Anonymkode: c6c7d...09e

Lenke til kommentar

Helt like svangerskap.

startet med forstoppelse fra helvette fra uke 3-fødsel. Fikk kvalme uke 7-9 begge gangene. Ellers bekkenplager fra rundt uke 20. Gutt og jente. 

Anonymkode: 751a0...c0a

Lenke til kommentar

Annonse

De 2 første svangerskapene (gutt og jente) var så og si helt lik. Halsbrann 1 dag med gutten, 2 dager med jenta i hele svangerskapet. Ikke kvalm en dag. Hovnet opp i halsen veldig tidlig med begge, snakk om rett etter positiv test, noe som førte til at jeg måtte bruke astmaspray ved behov. Var også noe sykemeldt pga dette. Hadde svært utpreget guttemage med første. Egentlig ganske lik mage med nr 2, men kanskje litt rundere, men ikke typisk jentemage. Var veldig sprek med begge.
La på meg 5-8 kg.

Svangerskap 3. (venter jente)Veldig trøtt og sliten fra tidlig i svangerskapet, har blitt noe bedre, men kjenner det enda (uke 35).
Noe kvalm fra uke ca 7-13. Aldri veldig kvalm. Halsbrann hver ettermiddag/kveld fra midten av svangerskapet.
Noe plaget med bekkenet fra midten av svangerskapet. Klarer ikke å gå lange avstander eller ulendt terreng (er veldig rastløs av meg, og turgåing i fjellet er min store lidenskap).
Har lagt på meg ca 8 kg til nå.
Har veldig utpreget jentemage.
Jeg opplever at det er mye mer liv i magen nå enn i de 2 første svangerskapene.

Anonymkode: c29ac...93b

Lenke til kommentar
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var svangerskapene deres like eller ulike? Mtp kvalme, bekkenplager og slike ting?! 

og hvilke kjønn fikk dere? 

Anonymkode: eb629...49f

Jente født 2014 og gutt født 2019. Forholdsvis like svangerskap 

En uke kvalme med første og ingen kvalme med andre baby. 

 

Anonymkode: 99d6a...78d

Lenke til kommentar
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jente født 2014 og gutt født 2019. Forholdsvis like svangerskap 

En uke kvalme med første og ingen kvalme med andre baby. 

 

Anonymkode: 99d6a...78d

Ved svangerskap nummer 2 var det mye mer liv i magen, i kontrast til første 

Anonymkode: 99d6a...78d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...