Gå til innhold

Gåturer vs løpeturer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best for kroppen; 

3 løpeturer i uka på 1 time hver, eller 6 gåturer i uka på 30 minutter hver?

Anonymkode: 1a9bb...f60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil bli sprekere av å løpe, fordi det trener kardio. Hvis du tenker kalorier er det avstand som bestemmer. Gå eller løpe samme distanse - samme kaloriforbruk. 

Anonymkode: 9045b...f21

Skrevet

Begge deler? Kommer an på kroppen din også, noen tåler ikke belastningen av løping like godt som andre. Jeg går tur på ca 45-60 min hver dag og jogger i 30 min tre dager, det føles veldig optimalt. 

Anonymkode: a27d2...b98

Skrevet

"Best for kroppen" - på hvilken måte? Tenker du best angående å få kondis, gå ned i vekt, forebygge skader, eller noe helt annet?

Skrevet
15 minutter siden, Superdolly skrev:

"Best for kroppen" - på hvilken måte? Tenker du best angående å få kondis, gå ned i vekt, forebygge skader, eller noe helt annet?

Komme i bedre form. Bli sterkere, gå ned i vekt. 

Må jo være å løpe?

HI

Skrevet

For kondis er det bedre å løpe enn å gå. for å gå ned i vekt er det distanse som teller, se svar #2. For å bli sterkere vil jeg anbefale deg å legge inn styrketrening i tillegg til løping og gåing. Lykke til!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Komme i bedre form. Bli sterkere, gå ned i vekt. 

Må jo være å løpe?

HI

Jogg tre dager i uken om du greier, og gå de andre dagene. Kroppen trenger bevegelse hver dag. Og tren styrke i tillegg.

Anonymkode: 3e787...aa9

Skrevet

Gått ned 35 kg Ved å bare med å gå. Knærne tåler ikke å løpe.

Skrevet

Mine knær tåler ikke løping .. eller hofter. Men går tre dager i uka 30-60 min. Det er helt supert for min del 

Anonymkode: 702a4...dc7

Skrevet

Går veldig rask gange 4-7 ganger i uka. Tar på full treningstøy og pulsklokke. Rask gange! Jeg går mellom 6-12 km av gangen. Jeg har gått ned 45 kg 

Anonymkode: 5ff36...e43

Skrevet

Kommer an på hvordan du går og hvordan du løper/jogger. Jeg får definitivt mer ut av min hurtiggange enn det enkelte venner av meg går ut av din «jogging». Sammenligner jeg med andre venners jogging, er det motsatt igjen. 

Anonymkode: 41a9e...f6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...