Gå til innhold

Aktiviteter med bonusbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Dere som er bonusmødre, hva gjør dere med bonusbarna? Vi venter felles barn, hvis det har noe å si. 

Hvilke aktiviteter gjør dere med bonusbarna? Hvir gamle er de og hvor lenge har dere vært i relasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det samme med alle barna, tar de med ut, går tur, av og til på lekeplasser og fotballbaner, ut for å bade, baker/lager mat, pluss alt mulig anna man kan gjøre med barn og prøver bare å bygge relasjoner. 

Barnet er 11 og vært i relasjon litt over 2 år. 

Jeg har barn fra før og vi har 1 sammen. 

Anonymkode: 1ed20...db8

Skrevet

Barn er barn. Eller er det egne aktiviteter for bonusbarn?? 

Anonymkode: 7b83f...40d

Skrevet

Barnets mor og far har sikkert oversikt over hva barna liker å gjøre. Hør med far hva han ønsker å gjøre når barna er hos dere?

Anonymkode: a52af...f54

Skrevet

Takk for svar! Nå tenkte jeg å få ideer fra dere. Far er noe begrenset når det kommer til å ta initiativ. Vi har ting vi fonner på, barna og jeg. Som turer, fisking, aktiviteter med dyr osv. Faren er stor bilentusiast, og det er ikke alltid like interessant for jentene 😁

Skrevet

Hvor gamle er de? 

Anonymkode: eda49...618

Skrevet

Man gjør jo bonusting, selvsagt. 

Man drar på bonusmattur, går på bonuskino, bonuskafe, bonusbadetur. Man bonusleser, bonusspiller og bonusbaker. 

Anonymkode: 0ba00...673

Skrevet

Ta dem med på museer der er det ofte mulighet til å tegne og lage ting. Bor du i Bærum så er Høvikodden et flott sted. Sjøholmen utenfor Sandvika er og et sted hvor kreativiteten kan blomstre.

Skrevet

ikke bry deg om de ekle svarene. Med en gang noen er bonusmor begynner folk å slenge med leppa😂

Skrevet
1 time siden, Nyttårs barn skrev:

ikke bry deg om de ekle svarene. Med en gang noen er bonusmor begynner folk å slenge med leppa😂

Det er nokså fascinerende hvor stigmatisert man blir så fort man nevner bonus. Hvis man forsøker å involvere seg så er man fæl, involverer man seg ikke så er man fæl...🤣

Skrevet

Turer i skogen, lekeplassen, akebakken, svømmehallen, biblioteket, kino osv. 

Anonymkode: 6430f...8cb

Skrevet
21 timer siden, Nyttårs barn skrev:

Men hva i all verden var poenget hennes da med å poengtere at det var bonusbarn? Som en skriver over her: gjør man ikke de samme aktivitetene med bonusbarn som med andre barn? Det er faktisk ikke relevant at de er bonusbarn, det er heller alderen som spiller en rolle tenker nå jeg. Men det er tydelig at hi tenker at bonusbarn skal ha andre aktiviteter enn andre barn siden hun er må nøye med å poengtere at det er bonusbarn det er snakk om!

Anonymkode: 2ff23...eb7

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva i all verden var poenget hennes da med å poengtere at det var bonusbarn? Som en skriver over her: gjør man ikke de samme aktivitetene med bonusbarn som med andre barn? Det er faktisk ikke relevant at de er bonusbarn, det er heller alderen som spiller en rolle tenker nå jeg. Men det er tydelig at hi tenker at bonusbarn skal ha andre aktiviteter enn andre barn siden hun er må nøye med å poengtere at det er bonusbarn det er snakk om!

Det er tydelig at å komme inn i et forhold hvor det finnes barn fra før er et problem! Les mellom linjene: dette handler om tilknytning og aktiviteter som er kjekke for barna å være med på! Spar deg for hetsing!

Anonymkode: fb0b6...85a

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI har ikke barn fra før av og spør her inne for å få råd om hva de kan finne på i sommer.

Synes det da går an å svare ordentlig ikke henge seg opp i et skeivt ord.

Skrevet
1 time siden, Nyttårs barn skrev:

HI har ikke barn fra før av og spør her inne for å få råd om hva de kan finne på i sommer.

Synes det da går an å svare ordentlig ikke henge seg opp i et skeivt ord.

Da hadde det kanskje vært mer relevant å nevne alder og interesser, og muligens hvor i landet de bor og hvor lista ligger økonomisk sett. At barnet er en bonus sier ingenting

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde det kanskje vært mer relevant å nevne alder og interesser, og muligens hvor i landet de bor og hvor lista ligger økonomisk sett. At barnet er en bonus sier ingenting

At barnet er bonus kan si noe om at HI ikke kjenner barnet like godt som hun ville kjent sitt eget, at hun er relativt ny i mammarollen (bonusmamma) og trenger tips til hva andre finner på med barna. Så jo, ordet bonus sier noe. Alder og interesser ville også vært hjelpsomt å vite, men det å henge seg opp i at hun brukte ordet bonusbarn, det er virkelig noe man kun klarer å henge seg opp i på et anonymt nettforum. 

Anonymkode: 50212...b8e

Skrevet

Bonusbarn....? Gidder ikke gjøre noe. Men et barn uansett hvem sitt som jeg har ansvar for gjør jeg ting ut i fra barnets alder og interesse 🙂

Anonymkode: 06798...1dc

Skrevet (endret)

Barna er 4-6 år. 

Edit: de liker generelt det meste 

Endret av Lille_vifte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...