Gå til innhold

Eks som jobber i Nordsjøen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en eks som er begynt å arbeide i Nordsjøen, foreløpig har han ingen fast turnus . Nå drar han ut og blir borte i 14 dager. Men det vil bli en fast turnus etterhvert 2 uker på og 4 uker fri. 

Hvordan oppsett har dere på samværet ? Vi blir nødt å skrive en ny avtale.

Jeg har også måttet slutte i min jobb for at han jobber slik som han gjør, så det betyr også at jeg går 12 uker uten lønn. Ingen hjelp å få fra sjef siden dette var turnus arbeid. Finnes det en løsning for å kunne få nødhjelp i verste fall ? 

Takk for svar. 

Anonymkode: d0f1a...384

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med nav, det er en mulighet for dagpenger om du måtte si opp pga omsorg for barn. 

Svogeren min jobber på sjøen og han har sønnen sin annenhver fredag til torsdag når han er hjemme, han stiller også opp på fotball o.l

Anonymkode: 92865...89c

Skrevet

Noen kjenner deler på det slik: hun har ungene 14dager når han er ute, så har han dem 14 dager, så hun i 7 dager også han i 7 dager før han reiser ut. 

Det at du har måttet sakt opp din jobb på grunn av barna kan være grunnlag or å slippe karantene tiden for dagpenger. Snakk med NAV, ei jeg kjenner slapp det på grunn av fars jobb og de bor sammen. 

Anonymkode: c58f2...b68

Skrevet

Overgangsstønad kanskje? Du burde ikke ha sagt opp før du hadde undersøkt hva du har rett på, du kunne for eksempel ha søkt om redusert stilling. Er heller ikke noe automatikk i at du må si opp for at han skal jobbe der han vil, han har da like store hensyn å ta som deg. Dersom jobben hans ikke passer hans rolle som far, kan han ikke ta den.

Skrevet

Jeg vet at det var dumt å si opp stillingen , hadde egentlig fått en annen jobb , men pga at jeg ikke hadde relevant utdannelse pga barnet trengte mer enn bare assistent så fikk jeg ikke den jobben. 

Far sa sist han dro at barnet var mitt «problem» og han kom ikke til å la vær ta denne jobben. Da jeg sa at jobben min ikke kunne tilpasses , mente han at jeg løy. 

Er også veldig vanskelig å få han til å skrive ny samværsavtale , og han har prøvd å tilby meg privat ordning med 1000 kr mnd. Uaktuelt. 

Vi har også delt bosted , noe som jeg har spurt om vi kan endre på, men det ønsker han ikke pga da får han ikke halve barnetrygden. 

Jeg har snakket med alle, nav, familievernkontor, og barnevernet. Ingen kan hjelpe meg og alle sier at de ikke kan nekte han dra ut. Så dette ble bare komplisert. 

Anonymkode: d0f1a...384

Skrevet

Prøv å få til en ny avtale på fvk. Mekler kan få han til å se at han vil tape dersom du går rettens vei, og da må han også betale dine saksomkostninger i tillegg til sine egne. 

Jeg fikk god støtte av mekler for å få far til å se at delt bosted ikke var løsningen for oss.

Anonymkode: 2145e...283

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...