Anonym bruker Skrevet 29. juli 2019 #1 Skrevet 29. juli 2019 Er det mulig? Broren min uten inntekt og masse gjeld fortalte meg idag at han kunne få lån for å kjøpe hus med utleiedel uten å vise til inntekt fra før. Dette fordi de anser huset som inntekt ved utleie. Er det all sikkerhet banken trenger? Det er jo ikke garanti at han leier ut. Høres helt vilt ut 🙊 Anonymkode: 6d225...4a6
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2019 #2 Skrevet 29. juli 2019 Sist vi snakket med banken om lån fikk vi vite at vi kunne få 1 million ekstra i lån per kr 10.000,- forventet i utleieinntekter. Hvor mye man kan få i lån er låne evne minus gjeld man allerede har. Så det kommer helt an på hvor mye han skal leie ut for og hvor mye gjeld han har Anonymkode: 5390c...e63
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2019 #3 Skrevet 29. juli 2019 Noe sikkerhet må han ha, men om han låner fra kommunen har de litt andre krav enn banken. Førstegangslån, husbsnkån som gis til vanskeligstilte som får nei i vanlig bank osv Om han er uten inntekt og har mye lån fra før skal det noe til å få lån i bank bare fordi det er utleiemuligheter altså. Men svogeren min som er ufør har en liten bolig med leilighet i underetasjen, han betjener lånet med leieinntektene. Men han må jo også ha penger til strøm, forsikring, kommunale avgifter osv. Anonymkode: 77b92...795
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2019 #4 Skrevet 29. juli 2019 Vi fikk lån da vi begge var studenter. Hadde nok EK, og så beregnet banken lånet ut fra hva vi sånn ca kom til å tjene i året som nyutdannede. Anonymkode: 4af25...1d9
Supersetter Skrevet 29. juli 2019 #5 Skrevet 29. juli 2019 (endret) 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det mulig? Broren min uten inntekt og masse gjeld fortalte meg idag at han kunne få lån for å kjøpe hus med utleiedel uten å vise til inntekt fra før. Dette fordi de anser huset som inntekt ved utleie. Er det all sikkerhet banken trenger? Det er jo ikke garanti at han leier ut. Høres helt vilt ut 🙊 Anonymkode: 6d225...4a6 Du legger med altfor lite info om din brors situasjon til å fastslå om dette er mulig eller ikke. Endret 29. juli 2019 av Supersetter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå